de Wet en Rc Auto's

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door EdwinvD, 13 aug 2011.

  1. Tovos

    Tovos

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Wijk bij Duurstede
    Grappig, te zien hoe een ieder op TS zijn verhaal reageert(d) :p
    Hier bij ons voor ligt een fijn glad fietspad waar ik sinds enkele weken meer dagen per week mijn TG10 los laat (wel op fietsers e.d. let)
    Als ik kijk dat mijn autootje met zijn tuned pipe best herrie maakt,kan ik me voorstellen dat iemand daar last van heeft.
    Maar....aangezien het hier in de wijk zo'n beetje een bouwput is (elke dag vind iemand zijn sterrasreiniger,kettingzaag of haakse slijper onder het stof vandaan) vind ik het belachelijk als er ook maar iemand komt "zeuren"
    Immers van de "klussers"wordt ook niets gezegd of geklaagd.
    Gelukkig zijn mijn buurtjes niet vervelend en komen ze regelmatig met of zonder kids even kijken.
    Tuurlijk ik begrijp de buurman van TS wel,maar vind dat ie niet op elke slak zout moet leggen (imo is ie gewoon jaloers:p).
    Vooral omdat ie eerder nog zoveel interesse had.
    Dat hij zijn heli aan gruizels vliegt is toch niet de schuld van TS?

    Groeten,
    Ton
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    laserguns wel.. ;)
    die pakken zelfs 1/12 nog.

    maar zoals al paar keer aangehaald
    Gedraag je normaal dan zal je weinig problemen ondervinden. Ga je gek doen dan ga je het juridisch verliezen.
     
  3. EdwinvD

    EdwinvD

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Groningen
    Normaal gedragen doe ik zeker wel, maar blatend op iemand afkomen, bedreigen en provoceren vind ik zeker niet normaal.
    Van de week had ik mn rotostart nog niet in de achterkant van de auto zitten of buurman in kwestie vloog al op mij af.
    Eerder deze week was het z'n vrouw die provocerend d'r hondjes over straat stuurde, en een aantal dagen daar voor was het hun zoontje hangend uit het slaapkamer raam met opmerkingen.
    Deze beste familie is niet voor rede vatbaar, en na wat afgelopen weekend gebeurde ben ik zeker niet van plan naar zijn pijpen te dansen.
    Ook tolerantie betreffende hun overlast van mijn zijde begint rap te slinken.

    met alle informatie die hier losgekomen is, is mij duidelijk dat ik in principe niet "strafbaar" ben met het rijden van mijn auto op de weg.
    De volgende keer dat een en ander uit de hand loopt nodig ik hem uit om de politie te bellen, als ze er voor willen komen.
    Groet,

    Edwin
     
  4. Leon325i

    Leon325i

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Amsterdam
    tipje
    bel zelf de politie.

    want de gene die belt staat meer in zijn recht, en de tegen partij moet zijn onschuld bewijzen
     
  5. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Volgens mij is onderstaande zelfs de grondwet heb het niet opgezocht.

    Onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

    En je hoeft niet aan je eigen veroordeling mee te werken.
     
  6. mikevst

    mikevst Guest

    Gaat het hier om België of Nederland? Hier zullen er ook wel verschillen zijn.
    Als ik me niet vergis staat bij vele gemeentes in België in het politiereglement dat er niet mag gereden worden met RC voertuigen met verbrandingsmotor indien er bewoning is binnen een bepaalde afstand tenzij je een vergunning bij de burgemeester vraagt die hij dan al dan niet afleverd. Als je dus in een woonwijk woont mag je volgens deze wetgeving zelfs niet in je eigen tuin rijden met een auto met nitro motor.
     
  7. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Dit zijn van die typische kwestie's die je eigenlijk zelden wint! Ongeacht voorgeschiedenis, gelijk/niet gelijk of wetgeving. Ik zou er tegenwoordig (ben ook niet altijd heilig geweest) voor kiezen een andere locatie op te zoeken om te gaan rijden.

    Je kunt er natuurlijk voor kiezen wetten uit te pluizen en de buurman te bewegen om jouw met rust te laten, maar dit komt je plezier in de hobby niet ten goede.... En geloof me. Een dergelijk traject kan wel eventjes duren.

    Misschien is het handig om eens een wijkagent/buurtbemiddelaar te contacten, mocht je toch iets willen proberen. Deze zal beredeneren vanuit "redelijkheid". Mocht hij de situatie ter plekke kennen dan zou het best kunnen dat blijkt dat er meerdere mensen lastig gevallen worden door deze meneer (en evt z'n gezin) Dan sta je samen sterk! Ik heb hier in de buurt mogen beleven dat een dergelijk gezin "verplaatst" werdt naar een andere wijk vanwege herhaardelijk afwijkend richting een groot deel van de wijk.

    Succes!!
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2011
  8. tigiy

    tigiy

    Lid geworden:
    8 jul 2009
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Den Haag
    En toch heeft mijn moeder een boete van 62 euro gekregen voor fietsen op de stoep......
     
  9. Capt1caveman

    Capt1caveman Guest

    Dat is minder :s

    @ RCW: Dat betekend dus dat de voorraad gereedschap steeds over straat gesleept moet gaan worden, omdat een meer dan overspannen buurman de buurt loopt te verzieken.
    Thuis aan de auto sleutelen, en dan de buurt uitgaan om te testen of de veranderingen werken is ook niet handig. Dat zou betekenen dat die buurman zijn zin heeft en vrolijk doorgaat met de buurt verzieken.

    Ik weet niet of bemiddeling iets gaat uitrichten.
    Naar mijn mening zal dan het hele gezin steeds persoonlijker gaan worden in hun overlast, als je begrijpt wat ik bedoel...
     
  10. emielstroeve

    emielstroeve Guest

    volgens mij zijn hier hele tv programma's over gemaakt. en dat had helemaal niks meer met modelbouw te maken ;-)

    soms is het slim om de verstandigste te zijn.......

    ajuus
    emiel
     
  11. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Dat kan betekenen dat de buurman heeft "gewonnen" Tja...Het is maar hoe het gezien wordt. Als ik lekker kan rijden heb ik gewonnen... denk ik dan maar. Maar de praktische redenen die je noemt zijn begrijpelijk.

    Bij bemiddeling wordt vaak uitgegaan van het opbouwen van een dossier. Met name over de agressor.... Bij escalatie's treed de politie hierdoor direct op. Dit kan zover gaan dat i.s.m. een woningcorporatie of gemeente uitzetting volgt. Maar nogmaals....of dat het waard is...
     
  12. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Gewoon een cameratje op je auto zetten,
    zodra je buurman met zn bek aan komt zetten,
    op dat moment vertel je hem vriendelijk dat je een opname aan het maken bent met het cameratje op je auto, en dat ook het geluid word opgenomen.
    Of die wel even zijn mond wilt houden, hij verpest de opnames voor youtube.

    De echte reden is dat je nu rechtsgeldig bewijs hebt, U heeft de man van te voren gewaarschuwd dat er video met geluid opgenomen word.
    Tog zal die met bedrijgingen komen, puur om jouw RC filmpje te verpesten.

    Laat hem daarna zijn eigen graf graven, laat hem de politie zelf bellen.
     
  13. tim_21

    tim_21

    Lid geworden:
    28 nov 2008
    Berichten:
    28
    Waar woont je buurman?:p

    Iemand zin in een race op de straat?

    hahaha
     
  14. EdwinvD

    EdwinvD

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Groningen
    @Tim

    de koffie staat klaar :p
     
  15. EdwinvD

    EdwinvD

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Groningen
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. Capt1caveman

    Capt1caveman Guest

    Ik zou zeggen van wel.......
    Net het stukje straat waar ik woon, en mijn "geliefde" buurman dus ook, heeft geen bijzonder goede naam in de buurt.
    Het verwijderen van deze persoon zal tot een betere buurt leiden.

    @molen: De buurman is er al van op de hoogt dat er gefilmd wordt.
    Hij heeft al eens een poging gedaan uit zijn slof te schieten toen hij ineens mij zag staan filmen...
     
  17. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein

    Uhmmm dream on ;)... Als hij zegt niet gefilmd te willen worden dien je het beeld zo dusdanig te vernaggelen dat een persoon niet herkenbaar op beeld is. Dus bewijs heb je bar weinig aan.

    Openbaar op straat zomaar filmen met als gedachte bewijs is dus gewoon een overtreding.
     
  18. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.

    Zelfde gedachte zelfde naam! ;) (enkel ik heb 1 e )
     
  19. Capt1caveman

    Capt1caveman Guest


    Dat zou kloppen als het materiaal geschoten wordt voor publicatie;)
     
  20. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Dream on ;) ... Op straat mag je filmen wat je wilt, zeker als het als bewijs zou moeten dienen. Op straat mag je redelijkerwijs verwachten gezien en dus ook gefilmd te worden. In een privé-omgeving is dat iets anders.
    Overigens is het in ieder geval ook afhankelijk van de omstandigheden en concrete context.

    Zoals hierboven gezegd is het essentieel te bekijken of de beelden ook nog gepubliceerd worden of niet. Publicatie mag dus zeker, maar afhankelijk van de context.

    Waarom is het toch zo dat iedereen hier de laatste tijd maar wat loopt te roepen inzake privacy-wetgeving? :?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2011

Deel Deze Pagina