De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

OK, "Historische Zeilschepen" forum is een feit!!!!!

Maarten (Puffin) heeft al aangegeven dat hij wil helpen bij het overbrengen van discussies uit het Bouwverslagen forum naar het nieuwe forum.

Ik zou hem daarvoor een PB sturen met link(s) naar jouw verslag(en) die je overgezet wilt hebben. Geef wel echt de links naar de verslagen, dat maakt het voor hem een stuk makkelijker!!

Groet,

Ad

Laatst bewerkt:
OK, "Historische Zeilschepen" forum is een feit!!!!!

Maarten (Puffin) heeft al aangegeven dat hij wil helpen bij het overbrengen van discussies uit het Bouwverslagen forum naar het nieuwe forum.

Ik zou hem daarvoor een PB sturen met link(s) naar jouw verslag(en) die je overgezet wilt hebben. Geef wel echt de links naar de verslagen, dat maakt het voor hem een stuk makkelijker!!

Groet,

Ad

Oké..... misschien een domme vraag, hoe geef ik dan een link door in een PB aan Maarten naar mijn bouwverslag.
Ik ben niet zo op de hoogte van dit soort dingen:confused:

Germt

ga naar je openings bericht
rechtsboven in de balk zie je PERMALINK.
druk daarop
in de adresbalk heb je dan het precieze adres
kopieer dat (klik rechts met muis en kies kopieëren) en plak die regel in een bericht.
en je hebt een verwijzing

Ik zal even een voorbeeld geven. Als je naar de adresregel van jouw verslag van de WvH kijkt zie je:

http://www.modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-schepen/151894-wappen-von-hamburg.html

Dit kopiëer je in z'n geheel (selecteren en Ctrl-C). In je boodschap typ je nu eerst de tekst die je als link wilt hebben, bijvoorbeeld "Wappen von Hamburg". Die tekst selecteer je nu en daarna klik je op dat blauwe wereldbolletje in de regel met icoontjes. Dan verschijnt er een pop-up scherm die om een URL vraagt. Dan geef je direct een Ctrl-V (plakken) en klik je daarna OK aan. De link verschijnt dan in je bericht:

Wappen von Hamburg

In "ruwe" bbcode ziet dat er als volgt uit:

[URL="http://www.modelbouwforum.nl/threads/wappen-von-hamburg.151894"]Wappen von Hamburg[/URL]

Maar daar hoef je je normaal gesproken niet mee bezig te houden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb rechtsgeklikt op de permalink van mijn eerste bericht, copieren, en dat weer in de PB geplakt, en zag dan de zgn ruwe code staan.
Moet dan toch goedkomen:confused:

Germt

Moet dan toch goedkomen:confused:

Ja hoor. Het gaat er maar om dat hij het verslag gemakkelijk kan vinden, zonder eerst zelf een klopjacht te moeten organiseren!!!!

De manier die ik opgaf is de manier waarop men vaak in een tekst naar een andere website verwijst.

Subforum

We hebben hem:cool::cool:

Nu vraagt Maarten of we ook de "gelagkamer" daar willen hebben.
Dit wordt er dan een met een sticky.
Hij blijft dan altijd bovenaan staan.
Mij lijkt dat wel handig, want dan hebben we écht alles bij elkaar.
Maar wil dat even aan jullie voorleggen.
Heb aan Maarten doorgeven dat hij de Gotheborg van Fred Raket over het hoofd gezien heeft, die hoort er nog bij.

Germt

Maakt me niet uit waar het staat.
Ik kom hier niet door zoeken op scheepsmodelbouw-schipperscafe, maar op "nieuwe berichten"
Is wel handig voor buitenstaanders dat je alles bij elkaar houdt, dus DOEN.

Mooi Dirk, ik wist niet eens dat je daar aan het bouwen was:confused:
Zie hem nu voor het eerst:D
Dat vindt ik het voordeel van een nieuw subforum, zo kunnen we niks over het hoofd zien:cool:

Germt

:music::proost:

Hierbij verklaar ik de Gelagkamer op zijn nieuwe locatie voor geopend, en dat we maar veel mogen ouwehoeren:cool:

1e rondje is van mij

Germt

Ik heb zowat het hele topic bouwverslagen schepen door gespit, want ik miste de Bounty van Dick nog, en die mogen we niet missen
Ik ben zo vrij geweest een PB naar Maarten te sturen met de locatie van dit verslag zodat deze ook verplaatst kan worden.
Nu nog een snelkoppeling naar dit subforum op mijn bureaublad en ik ben klaar:cool:

Zo, en nu een PINT;)

Germt

Back