Foto:Mooi hoor, m'n verfvooraad weer aanvullen dus
Maar ik ben wel heel benieuwd hoe geoxideerd tin eruitziet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Foto:Mooi hoor, m'n verfvooraad weer aanvullen dus
Maar ik ben wel heel benieuwd hoe geoxideerd tin eruitziet
Ziet er goed uit! Werd er op schepen ook tin gebruikt?
Ik vermoed dat deze kleur ook wel op andere plaatsen op een model pastJa, maar voornamelijk als borden en lepels.
Waren lepels in de 17e eeuw niet van hout?
Edit: je hebt het over de modellen, daar zal geschut wel van tin gemaakt kunnen zijn, maar misschien eerder nog van lood, wat makkelijker oxideert.geschut gegoten is in tin
werd er met die tinnen kannonkes van die scheepsmodellen dan geschoten? Lezen is een vak apart.Haha - dat zal niet kloppen Stephan. Tin smelt al rond de 300 graden, dus een paar keer schieten en je kanon zakt in elkaar.
Geschut was van ijzer, of van brons (= koper met tin gelegeerd), met smelttemperaturen van 1000 graden of meer.
Die laatste heb ik ook, maar is redelijk instabiel. Deze zaag heeft de neiging om de houtnerf te volgen waardoor ze raar onder spanning kan komen te staan.Voor de geïnteresseerden, vandaag van Aliexpress een aantal zaagjes voor de proxxon gekregen. Stuk goedkoper dan de originelen en doen waarschijnlijk exact hetzelfde als de originelen, namelijk zagen. Maar dan voor 15 euro voor 4 ipv 20 euro het stuk als het niet meer is.
Ook een kleine Japanse mini schaaf had ik mee besteld en die ziet er goed uit. Heel stevig en goed in te stellen. Moet natuurlijk wel geslepen worden, maar ook dat valt wel mee zo te zien.
Bekijk bijlage 442834 Bekijk bijlage 442835 Bekijk bijlage 442836 Bekijk bijlage 442837 Bekijk bijlage 442838 Bekijk bijlage 442839
1 zaagje was verkeerd geleverd en de goede komt nu nageleverd. De andere mag ik houden.
deze
Bekijk bijlage 442840 dit is iets voor latjes te maken, is maar 0,5 mm dik. Eigenlijk iets te dun voor dit formaat zagen, ze zijn voor de FET en die zijn 80 mm in doorsnede.