Stephan Kertész
Forum veteraan
Ja die lijkt wel van een conservenblikje gemaakt te zijn. is drie keer niks. Is maar 0,5 mm dik terwijl in de beschrijving 1,1 mm stond. Is gewoon niet de juiste zaag wat geleverd is. Maar ze proberen dat altijd, hebben ze niet de juiste op voorraad sturen ze zoiets in de hoop van...Die laatste heb ik ook, maar is redelijk instabiel. Deze zaag heeft de neiging om de houtnerf te volgen waardoor ze raar onder spanning kan komen te staan.
De zaagsnede is dan ook niet echt recht.

Ja maar slijpen moet je altijd, vooral de Japanse schaven, tijdens vervoer kan er altijd een braam ontstaan, en ik neem aan dat ze machinaal gemaakt worden en niet op een wetsteen komen voordat men ze verzend. Ik heb hier een wetsteen en geleider om ze perfect te kunnen slijpen op korrel 1000 en dan 6000. Dus dat komt goed. En dat maar voor 3,50@Stephan Kertész Dat schaafje heb ik ook maar was zo bot als het maar kon toen ik hem kreeg. Maar even met een vijltje erover, licht gepolijst met korrel 2000 en zo scherp als een scheermes.echt een super fijn schaafje. Een heel groot voordeel van deze is dat je nooit reserve mesjes hoeft te kopen. Even opnieuw licht een vijltje erover en hij kan er weer een jaar tegenaan.