De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

WOW Mees, dat ziet er mooi ecologisch uit. Ik neem aan dat het dak versterkt is want aarde, water en planten wegen nogal wat. In de komende jaren wordt het hele geval zwaarder (plnten worden groter).

Heb je hiervoor speciale lichte aarde voor gebruikt of niet?

Marcus

Dag Marcus,

Ik heb er redelijk zware balken onder liggen van 20x8 met een max lengte van 3,3m.
Op de planken ligt 13cm pir met daarop 1,5mm epdm. Daarop liggen stroken noppen pvc kunststof.
Het geheel is afgedekt met 15 tot 20cm Argex korrels. Gebroken en plaatselijk hele korrels voor de waterafvoer.
Argex weegt 340 kg/m3 en verzadigd 640kg. Ik heb 4m3 verwerkt en 20 x40 kg potgrond.

Droge grond zou al snel naar de 1500 kg/m3 gaan.

Helaas heb ik wat fotoproblemen.
Vroeger had ik mijn foto's op Photobucket, totdat ze daar fors geld voor gingen vragen. Toen was Flickr.com een gratis alternatief voor onbeperkt aantal foto's. Vorig jaar zijn die voor meer dan 1000 foto's ook fors geld gaan vragen. Toen besloot ik zelf een server te installeren en mijn foto's zelf, met mijn zoon, te beheren en op internet beschikbaar te stellen. Daarvoor gebruikten we het programma piwigo. Helaas hebben we daar een configuratie foutje gemaakt. Daardoor zijn er een aantal links verminkt en zijn ze via piwigo ook niet meer te benaderen. Dat is het voordeel van zelf doen. Als er iets fout gaat heb je het zelf gedaan en kan je het ook zelf weer oplossen.
Maar dat kost we wel even wat tijd. Een flink aantal foto's stond en staat nog op Flickr maar daar is ook wat gebeurt want veel links daar zijn aangepast. De foto's staan er nog wel maar met andere links en dus ook onbereikbaar.
Als straks alles op mijn eigen server staat, is het weer opgelost en blijven ze beschikbaar.

Ook foto's die ik maakte op de modelbouwersdagen, ook die van de modelbouwersdag van 2021, zullen dan weer beschikbaar zijn.

Alles is in het begin gratis om zo veel cliënten te krijgen, dan vragen ze geld en hopen dat je blijft en het betaalt.

"Nothing is ever Free"

Goed idee dat je met een eigen server bent begonnen en Piwigo. Open source is meestal goed.
Marcus

Dag Marcus,

Ik heb er redelijk zware balken onder liggen van 20x8 met een max lengte van 3,3m.
Op de planken ligt 13cm pir met daarop 1,5mm epdm. Daarop liggen stroken noppen pvc kunststof.
Het geheel is afgedekt met 15 tot 20cm Argex korrels. Gebroken en plaatselijk hele korrels voor de waterafvoer.
Argex weegt 340 kg/m3 en verzadigd 640kg. Ik heb 4m3 verwerkt en 20 x40 kg potgrond.

Droge grond zou al snel naar de 1500 kg/m3 gaan.

Mees,
Bedankt voor de technische info. Ik ga die afkortingen (pir, epdm) en namen (Argex) allemaal eens rustig opzoeken en vergelijken met wat je hier in de VS kan kopen.

Marcus

In Saint-Malo Fr liggen bij eb in de baai wat oude wrakken zichtbaar. Ik kon het natuurlijk niet laten om even een stukje te gaan wad-lopen. Excuses.. ik ben vergeten horizontaal de foto's te nemen.
20210724_162759.jpg
20210724_162515.jpg

Houten pennen in de dekken..
20210724_162101.jpg

20210724_162508.jpg

Back