De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

kunnen we daar niet een topic van maken dat je daar af en toe een leuke aanbieding in kanzetten die je op marktplaats o i d tegenkomt
ik weet het misschien een heel slecht idee

Het zou 1 post worden met 1 of 2 foto's per onderwerp. Ik denk dat de meldknop gebruikt moet worden. Ik heb daar geen moeite mee. We zullen het toch zelf moeten bewaken.
Ik heb ook geen moeite om de vragen uit vaardigheden en tips te verwijderen. Ik heb wel eens geprobeerd de discussie verder laten te voeren in de gelagkamer. Maar dat werd mij niet in dank afgenomen.
Ook topic die niks te maken hebben met historische zeilschepen horen hier gewoon niet thuis. En ook niet in de bouwverslagen, ook al staat in de kop geen zeilschepen. Het is een subforum van historische zeilschepen. Maar sommige willen het niet snappen. Vind je het niet leuk dat zaken zo lopen, jammer dan.
Dus ben het helemaal eens met je Piet. Van mij heb je de zegen het op te schonen. Of je vraagt iemand het te doen voor jou.
Bedankt voor je respons. Ik was aanvankelijk van plan om 'foute' updates te laten verwijderen, maar achteraf wil ik liever niet de boeman uithangen, dus ik ga dit daarom maar niet doen. Maar, om dit soort dingen te voorkomen heb ik hier netjes gevraagd wat de collega bouwers vonden van mijn plan om het topic aan te maken, waar ik vervolgens alleen maar positieve reacties op kreeg en géén andere ideeën en/of toevoegingen. Als ik dan het topic aanmaak en het gaat evengoed toch weer de verkeerde kant op dan is dat op zijn zachts gezegd niet leuk en gezien de reacties sta ik daarin niet alleen. Nu heeft de persoon in kwestie in post 13787 wel fiat gekregen om de foto's te plaatsen, dus wie ben ik dan om ze te verwijderen...? Feit blijft dat we hier Historische schepen bouwen en voor auto's, treinen, vliegtuigen en noem maar op, daar zijn andere topics voor op dit forum en zijn hier daarom volgens mij niet op hun plek al zijn ze nog zo mooi. Afijn, dit geschreven te hebben ga ik weer over tot de orde van de dag en zien we wel hoe het zich verder ontwikkeld....

Wel
Harley-Davidson-Motorcycles-Logo.png

Het had inderdaad iets met manier van leven te maken ja. Iets met penopauze bij mannen toch, en dat ze dan zo nodig op zondag op een harley moeten gaan zitten met een leren jasje met van die franjes eraan? ;)

Het had inderdaad iets met manier van leven te maken ja. Iets met penopauze bij mannen toch, en dat ze dan zo nodig op zondag op een harley moeten gaan zitten met een leren jasje met van die franjes eraan? ;)
Dan zit ik met m'n 52 jaar al 30 jaar in die pauze....[emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Ik was gisteren in een winkel van het Kruidvat en daar zag ik dit potje staan. Er staat op dat het bijenwas is, maar daar heb ik serieuze twijfels over, want bijenwas is wat gelig van kleur en niet donkerbruin en gezien de prijs (3 euro) kan dat dus ook niet kloppen. Bijenwas kost al gauw 15 euro voor een potje wat de helft kleiner is. Maar buiten dat heb ik het toch meegenomen, omdat de 3 euro nauwelijks een miskoop kan zijn....
JPG_1132_6022_bewerkt-1.jpg

Ik heb het op verschillende hout soorten uit geprobeerd en het word allemaal een tint donkerder en knapt er ook wel mooi van op. Insmeren, even in laten trekken en na wrijven en als je dit herhaald word het weer een tintje donkerder, hieronder notenhouten latjes na één behandeling, (onderste)
JPG_1133_6023_bewerkt-1.jpg

Ik vind het wel wat hebben en het is goedkoop:)

Ik was gisteren in een winkel van het Kruidvat en daar zag ik dit potje staan. Er staat op dat het bijenwas is, maar daar heb ik serieuze twijfels over, want bijenwas is wat gelig van kleur en niet donkerbruin en gezien de prijs (3 euro) kan dat dus ook niet kloppen. Bijenwas kost al gauw 15 euro voor een potje wat de helft kleiner is. Maar buiten dat heb ik het toch meegenomen, omdat de 3 euro nauwelijks een miskoop kan zijn....
Bekijk bijlage 415137
Ik heb het op verschillende hout soorten uit geprobeerd en het word allemaal een tint donkerder en knapt er ook wel mooi van op. Insmeren, even in laten trekken en na wrijven en als je dit herhaald word het weer een tintje donkerder, hieronder notenhouten latjes na één behandeling, (onderste)
Bekijk bijlage 415138
Ik vind het wel wat hebben en het is goedkoop:)
Interessant, maar het ziet er zeker niet uit als bijenwas. Maar kun je de latjes na gebruik nog wel lijmen?

Interessant, maar het ziet er zeker niet uit als bijenwas. Maar kun je de latjes na gebruik nog wel lijmen?
Dat het geen bijenwas is, daar kun je wel vanuit gaan, het is een soort antiekwas. Wat lijmen betreft dat zal wel hetzelfde zijn als behandelen met andere producten zoals beits of verf, dus eerst verlijmen is raadzaam en dan pas behandelen met de was. Ik zou in ieder geval de kant die verlijmd moet worden er niet mee bewerken.

@JDS73 het was dus de bedoeling om dat topic schoon te houden, alleen foto's en geen reacties dus. Jr vind het toch niet erg als ik je reactie verwijder?

Back