De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Ach we wilde geen politiek gesprek voeren hier. Maar gezien de ellende die Nederland heeft met die geweldige partijen (CDA, VVD, PvdA, GL en D66) Heb ik het gevoel dat het niet ons Nederland meer is. Wat kan er nog meer mis gaan in Nederland gezien de corruptheid. Dus geef het eens een kans en stem gewoon een keer PVV. Komt tenminste die oranje, witte en blauwe vlag weer in de kamer. :)

Toch leuk als het bij DPD in Oirschot al Dinsdag is.

upload_2021-1-18_19-45-5.png

Goed, wat anders dan:
Vanuit een erfenis van een kennis heb ik de mogelijkheid gekregen een aantal afgebouwde schepen aan te bieden. Zie de foto's hieronder.
Ze hoeven niet veel te kosten, maar het zijn wel een paar mooie modellen. Denk aan € 50,- per schip.
Ik heb de schepen zelf nog niet gezien, en misschien moet er wat aan gerepareerd worden, maar dat is niet zoveel.
Bij belangstelling graag even een berichtje aan mij.
IMG-20210118-WA0000.jpg
IMG-20210118-WA0001.jpg
IMG-20210118-WA0002.jpg
IMG-20210118-WA0003.jpg
IMG-20210118-WA0004.jpg
IMG-20210118-WA0005.jpg
IMG-20210118-WA0006.jpg

Hans

Gave scheepjes! Mijn vader heeft ook een boot van smit (niet te koop) in 1:35 maar dan varend, de smit enterprise gebouwd op tekeningen en foto's die hij kreeg van de smit-rederij. Ik ga hem tussendoor even opknappen, hem weer varend maken. Hij sleepte indertijd een klein motorbootje + persoon erin weg

Algemene vraag aan alle bouwers:
Ik gebruik notenhout voor de Kolderstok pakketten, en eikenhout voor de moeilijkere varianten.
Notenhout is echter best wel rood van kleur, en eiken is lastig vanwege snel breken etc.

Welke andere houtsoort zou geschikt zijn voor een rompbekleding? Het moet dus enigszins soepel zijn, niet te donker van kleur, en betaalbaar. Dus geen exotische hardhoutsoorten.

Graag jullie mening :-)

Back