JDS73
Moderator team
Even een citaat terughalen waar ik wel op wil reageren..Tot toegang tot het kerkhof geweigerd worden waar mijn verongelukte buurjongen begraven lag.
Jij hebt hier niks te zoeken, jij bent niet katholiek.
Zelfs tot een jaar of 30 terug, toen ik nog in Den Haag woonde en op de land en tuinbouwschool zat was het zoeken naar een stageplaats in het westland een drama.
Allemaal gereformeerde tuinders. Nou ik kwam niet aan een stageplaats omdat ik katholiek gedoopt was. Zelf was ik zo goddeloos als het maar zijn kon.
Later toch het geloof gevonden en een leuke kerkgemeenschap uitgezocht.
Na 2 jaar was ik klaar met de gemeenschap omdat alles alleen maar goed was binnen die geloofsroming.
Alles daarbuiten zoals katholiek, Ned. Hervormd, Jehova, Gereformeerd, was slecht.
Ik geloof nu op mijn eigen manier en dat bevalt mij prima.
Terwijl al deze stomingen in 1 en dezelfde God geloven. Alleen joden geloven niet in Jezus als God. En die werden dan wel weer op handen gedragen.
De verdeeldheid binnen het Christendom is zo groot dat ik daar weinig mee van doen heb.
Ik heb zelf tijdens mijn kerkbezoek heel wat theologische studies gedaan en zelfs dat werd niet geaccepteerd omdat je dan te sceptisch was. Dit was alleen bedoeld voor voorgangers en niet voor gewoon gelovigen.
En nee het was geen sekte

In mijn ogen is het juist de kunst om het geloof in liefde, naar niet gelovigen uit te stralen zodat niet gelovigen kunnen zien hoe mooi het geloof kan zijn.
En daar hoef je geen elle lange gesprekken over geloof over te voeren maar gewoon jezelf zijn en als mensen zelf vragen hebben of open staan kun je ze beantwoorden of niet.