De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Het zijn browser extensions / add ons. Ad Block is een rood stopbord met wit handje, Adblocker is een rood schild met een wit slotje... ze doen het allemaal en gratis. Ook te vinden in de android play store. En voor elk OS te vinden voor elke browser.
Een vriend van me zat een tijd geleden wat te Youtuben en wilde me wat laten zien. Hij overwoog om YT premium te nemen zodat ie geen reclame meer had. Toen hem even een adblocker laten installeren en was superblij.
Ik snap niet hoe je zo kunt kijken zonder zo'n blocker. Sommige video's hebben 10 reclames in 5 minuten. Je ziet streepjes in de tijdlijn waar reclames gezeten zouden hebben :rofl::yes:

Ik wil een nieuw proedge kapzaag blad bestellen maar zie dat er veel soorten zijn. Iemand enig idee welke het meest geschikt is voor de scheepsmodelbouw?

Beste mensen,

Mijn appartement is inmiddels klaar en het lijkt wel of ik een compleet nieuwe flat heb gekregen, ze hebben hier echt mooi werk geleverd.
Natuurlijk heeft de modelbouw hierdoor op een laag pitje gestaan omdat werken aan mijn model in de stof e.d. niet echt lekker ging.

Na een aantal P.B.'s van diverse mensen die zich afvroegen waarom ik niet meer postte, is bovenstaande natuurlijk een reden. Een andere reden is;
Na een reactie op een bericht in het verslag van Paulbo werd ik beticht van aanvallend en vijandig gedrag, hetgeen uiteraard helemaal niet aan
de orde is een ook absoluut niet de bedoeling, hat was gewoon een reactie op een bepaald bericht. Dit is echter wel het bekende druppeltje
die de bekende emmer doet over lopen. Dit soort opmerkingen remt mij om op berichten te reageren en dat kan volgens mij niet bedoeling zijn
van ons forum. Ik was toch al wat voorzichtig geworden met mijn reacties om bovenstaande 'problemen' te voorkomen. En de reactie van betreffend
persoon; aanvallend en vijandig, komt slechts voort uit het altijd desnoods geforceerd , beter moeten weten dan wie dan ook. Wel, veel geluk met
deze instelling zou ik zeggen.

In ieder geval om een lang verhaal kort te maken is voor mij de lol er af om hier door te gaan. Goed bedoelde reacties zoals; gewoon negeren
werkt niet echt voor mij omdat ik me stoor aan dit soort dingen.
Daarom heb ik besloten om niet meer actief aan dit forum deel te nemen. De vraag of ik in ieder geval het verslag van de 'Amphion' wil afmaken
moet ik helaas ook negatief beantwoorden want simpelweg een verslag maken zonder op anderen hun prachtige werk te reageren zie ik niet zitten.
P.B.'s worden door mij nog wel netjes beantwoord en verder dus voor mij geen activiteiten meer hier op dit forum.

Ik heb de afgelopen week alles wat ik hier ooit heb geschreven, inclusief mijn verslagen van de modellen, nog eens doorgenomen en kom tot de
conclusie dat ik ondanks alles een mooie bijdrage heb geleverd in onze topic Historische Zeilschepen. Ik heb dit altijd met veel plezier en
toewijding gedaan en neem daarom met pijn in mijn hart afscheid.

Iedereen die mijn werk wist te waarderen, hartelijk dank daarvoor en vooral voor de duizenden 'vind ik leukjes' die ik van al die mensen kreeg.

Jammer Piet, maar kan het goed begrijpen.
Succes met je bouw en mogelijk toch nog een keer tot ziens.

Voor een ieder, denk nu eens 2* na voor je wat post wat mogelijk kwetsend of aanvallend beschouwd kan worden.

Een ieder bouwt naar eigen kunnen en respecteer dat.
Kritiek is goed maar breng het op nette manier.

Probeer niet te betweterig te reageren graag.

We zijn hierdoor al te veel goede bouwers op dit forum kwijtgeraakt.

Ik moet zeggen, het was beregezellig in Hillegom.
Allemaal mensen die met hun eigen kleine fantasiewereldje bezig zijn. Want meer is het niet. Vergelijkbaar met die treinenbouwers die hun eigen wereldje op zolder bouwen.
De ene bouwt veel mooier en beter dan de ander, terwijl die ander er net zoveel plezier aan beleeft.
We willen een perfecte Batavia bouwen, terwijl de 1:1 reconstructie in Lelystad ook maar een bij elkaar geraapt geheel is en gebouwd is door hobbyisten die werkten met de kennis van nu.
We lezen een boek en surfen over het internet en schroeven daar onze (fantasie)kennis weer mee op. Het is leuk omdat zoals in Hillegom met elkaar te delen en ideeen op te doen die jezelf weer toe kan passen.
Ook op andere beurzen kom ik mensen tegen met dezelfde positieve fantasiepassie. Ik kom daar nooit mensen tegen die je gaan corrigeren. Dat zouden we hier ook wat minder moeten doen. Dat schip wat jij aan het bouwen bent wordt toch nooit hetzelfde als het origineel.
De donkere dagen staan weer voor de deur. Corona buiten en binnen de kachel aan. Krukje achter de bouwtafel en weer verder knutselen en 's-avonds even delen met je medebouwers.
Eigenlijk toch best een leuke hobby.

PS: je kan passief negeren door niet te reageren op de onzin die iemand schrijft, en je kan ook actief negeren door op zijn (of haar) naam te klikken en vervolgens op "negeer".
Als je dan het scherm ververst is de genegeerde persoon volledig verdwenen. Hoe je deze kan terughalen weet ik niet, en heb ik ook geen behoefte aan.

PS: je kan passief negeren door niet te reageren op de onzin die iemand schrijft, en je kan ook actief negeren door op zijn (of haar) naam te klikken en vervolgens op "negeer".
Als je dan het scherm ververst is de genegeerde persoon volledig verdwenen. Hoe je deze kan terughalen weet ik niet, en heb ik ook geen behoefte aan.

Het werkt, dank Herman. Simpel maar doeltreffend.

Back