Deagostini Yamato bouwvorderingen, tips en meer

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Danny van Dijk, 22 sep 2007.

  1. P. Burghoorn

    P. Burghoorn

    Lid geworden:
    17 feb 2008
    Berichten:
    1.366
    Locatie:
    Halderbergen
    Hallo Raf,

    Misschien had ik het niet zo stellig moeten brengen maar bij veel zeeschepen is dit wel het geval. Als jij er zeker van bent dat de dekplanken om-en-om liggen dan geloof ik jouw. Ik bouwde de Holland eerst ook om-en-om. Later wees Laurent mij hierop dat er een verspringen inzat. Na enig onderzoek klopte dat vrijwel alle zeeschepen dit hadden. Kun je een foto plaatsen van het dek, je kunt er dan vele mee helpen tijdens de bouw.

    groeten Paul
     
  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.816
    Locatie:
    As,België
    hallo paul

    hahaha ik had links naar mooie foto's geplaatst (zie topic hier boven)maar deze zijn nu opeens verdwenen
    ik zal de links nog eens proberen op te zoeken

    groetjes raf
     
  3. FirstTimer

    FirstTimer

    Lid geworden:
    13 sep 2008
    Berichten:
    524
    Locatie:
    Salland
    Navond,

    Zelf houd ik me voorlopig bezig met de Bismarck, echter ik heb even verder gekeken, en kwam dit tegen.

    Ik ga er vanuit dat de de link is die RAF bedoelde

    [​IMG]

    Hier een voorbeeld van het dek, gezien vanaf de boeg, direct achter de anker winches.

    [​IMG]


    [​IMG]

    Beiden hier gevonden: 1/10 scale Battleship Yamato pictures from military photos on webshots


    groetjes andere Paul
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2009
  4. aarweghorst

    aarweghorst Guest

    Waarom zijn alle berichten van Danny gewist?
     
  5. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.816
    Locatie:
    As,België
    hallo

    ze zijn niet gewist

    Laatst gewijzigd door Danny van Dijk; 28 februari 2009 om 15:12.

    ze zijn gewijzigd en das niet hetzelfde
    via pb er over gehad met danny
    en hij zal een goeie reden hebben zekers
    groetjes raf
     
  6. aarweghorst

    aarweghorst Guest

    Ik zie bij Danny's berichten alleen maar:

    ---
    Laatst gewijzigd door Danny van Dijk; 28 februari 2009 om 15:12.

    en geen tekst meer ???
    Waarom haalt hij de tekst weg terwijl hij zelf deze forum begonnen is?


    Weet iemand waar je de photo etched pdf'jes vandaan kunt halen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2009
  7. Mijn rede is heel simpel. Als je langs het water, vliegveld steeds per mail allerlei dingen naar je hoofd krijg gesmeten waarbij sommigen zelfs best bedreigend zijn, stopt het plezier in tips geven. Met name mensen die DENKEN het hetzelfde te doen maar niet tot hetzelfde resultaat komen, kunnen soms hele rare dingen doen. Het is mijn Burn-out herstel niet ten goede gekomen. Vandaar dat ik ALLE hints/tips/foto's en verslagen heb weggehaald. Helaas moeten de mensen die wel serieus bezig zijn lijden door gestoorde individuen. Ik lees alleen het forum nog maar en soms reageer ik onder een anonieme naam. Ik ben een lid uit de begin periode en het doet mij pijn om te zien hoe alle onderdelen waar ik vaak in te vinden was om zeep worden geholpen.

    Danny

    PS: Die etsen staan op: Drawing i}–Ê¥Œ´ej
     
  8. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.816
    Locatie:
    As,België
    hallo


    mensen dit is dus heel erg dat dit gebeurt
    ik heb het er reeds over gehad via pb
    daar sta ik dus 100% negatief tegen over dat dit gebeurt
    het is een hobby en dat moet een mens ontspannen of gezonde stress geven
    ieder heeft zijn idee van hoe het moet of zou moeten kunnen
    ik moet de eerste nog tegen komen die 100% normaal is en ik kom veel volk tegen
    we hebben allemaal wel iets wat iemand anders stoort
    een scheet in een lift laten kan tot abnormale proporties uit groeien tegenwoordig
    en voor een sigaret of mp3 speler steken ze je neer
    dat danny zo reageerd daar geef ik hem 200% gelijk in
    ik probeer steeds het goede in mensen te zien maar het wordt steeds moeilijker om dat te ontdekken

    groetjes raf
     
  9. Knutselsmurf

    Knutselsmurf Guest

    Het is heel jammer dat dit gebeurt. Ik begrijp het ook niet.
    Ik heb Danny nu op enkele fora meegemaakt en hij is op mij altijd zeer hulpvaardig en vriendelijk overgekomen.
    Feitelijk heb ik er genoeg van dat er steeds weer een kleine groep mensen is, die er in slaagt het plezier van anderen te verpesten.
    Ik ben ook bezig met de Yamato, maar die maak ik wel buiten dit forum af. Hier heb ik geen zin in.
     
  10. Ron Keller

    Ron Keller

    Lid geworden:
    29 okt 2005
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rotterdam
    hi Danny,

    Fijn dat je weer terug bent(in a way).

    Deze is voor jouw,jij bent natuurlijk de ''wise man''.


    A fool sees not the same tree that a wise man sees.

    William Blake


    met vriendelijke groet,

    Ron.
     
  11. aarweghorst

    aarweghorst Guest

    Danny,

    Het probleem wat jij noemt is niet alleen jouw probleem maar het is een maatschappelijk probleem. Kijk maar wat er bij het openbaar vervoer, ambulance personeel, hulpverleners etc. gebeurt.
    Een klein deel van de bevolking weet het kapot te maken voor de rest.
    Het enigste wat je kunt doen is deze mensen negeren en bannen (en een ouderwetse draai om de oren geven )en met de rest die wel goedwillend is verder gaan.

    Jammer dat het zo moet lopen. Ik hoop dat de mensen die de moed opgeven toch weer de moed kunnen opbrengen om verder te gaan.
    Succes en sterkte allen :)


    Wat mijn Yamato betreft ligt dit een beetje stil.
    Ik wil eerst kijken welke onderdelen we nog allemaal krijgen.
    Ik vind dat er voor dit model iets meer gedetaileerde onderdelen bijgeleverd had mogen worden, die je nu zelf moet etsen.
    Mijn "voortgang" zal ik hier nog wel bij houden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 apr 2009
  12. FirstTimer

    FirstTimer

    Lid geworden:
    13 sep 2008
    Berichten:
    524
    Locatie:
    Salland
    Danny,

    je moet je niet laten kisten,

    vb: ik heb dezelfde verf-artikelen als da vinci, maar dat wil niet zeggen dat ik de Mona Lisa ook zo mooi kan schilderen.
    En daarbij, wat heb je aan een mooi project, als het precies hetzelfde is als die van je buurman.

    In ieder geval, blijf je tips geven, al is het dan onder een andere naam, want er zijn genoeg bouwers hier die nog veel van jou kunnen opsteken.
     
  13. CHIFTY

    CHIFTY Guest

    HELLO,DANNY
    Laat je niet doen man, blijkbaar zitten enkele mensen zo in elkaar.
    Ook je zuiderburen rekenen op jou, wij bouwen ook verder en zeuren niet,
    wanneer we denken een beter idee te hebben hoor je dit wel, maar voorloopig
    ben jij blijkbaar de meest ervaren !
    Kop op en zeer vele groeten van CHIFTY
     
  14. CHIFTY

    CHIFTY Guest

    Hello, modelbouwers.Het is hier gedaan zeker? Zijn al die schepen klaar? Er is hier niets meer te horen of te zien over de yamato.In Belgie zij we gevorderd tot nr.66/67
    allemaal kleine stukjes, maar het begint er op te lijken.Hopelijk horen we nog iets van onze noorderburen? Zij staan denk ik al wat verder.
    Tot binnenkort.
     
  15. In Nederland zitten we nu op deel 84. Bijna compleet dus. Ik heb nu heel veel kleine dingentjes liggen die op hun plek moeten worden gelijmd. Tevens hebben we nu alle hoofdgeschutten compleet. Nog 6 weken en dan is het gebeurd. De Yamato is compleet. Twee jaar geleden werd het afgeraden om te beginnen, want Deagostini zou het toch nooit afmaken (even afgezien van de prijs). Was het het waard. Ja en Nee. De prijs was inderdaad hoog voor een niet varend model, het is toch elke maand een x aantal euro wat je kwijt bent. Aan de andere kant Ja. Je hebt een mooi model waar veel geleerd van kan worden mbt bouwen van houten rompen. Daarbij vond ik het prettig dat je niet gelijk alles hebt en je gedwongen wordt om rustig te bouwen. Tevens is het een mooi referentie model voor mijn plannen om ooit een grotere (RC)te bouwen.

    Kwaliteit: redelijk tot goed. Veel details zijn verloren gegaan door het gietwerk. Maar eigen research kan veel goedmaken. Het etswerk is subliem te noemen.

    Als het geheel klaar is, zal ik zeker foto's plaatsen. Ik hoop dat de zuiderburen ook mettertijd de foto's laten zien.

    Succes met de eindfase van deze boot.

    Danny
     
  16. BartDerks

    BartDerks Guest

    Hoeveel delen?

    Hoi Allen,
    Ben er tussenuit geweest en mijn Yamato ligt een beetje 'dead in the water'. Danny, ik weet niet wat er precies is gebeurd, maar sorry om te horen dat er nog een hoop engerds online rondlopen. Laat je niet kisten maar ik voel met je mee..

    Even een vraag van administratieve aard. Ik las eerder op dit forum dat de complete Yamato in 90 delen wordt geleverd, deze heb ik net betaald. Houdt dit abonnement nu automatisch op of moet je zelf nog opzeggen? Alvast bedankt voor jullie antwoord!
    Volgend weekend ga ik weer oppakken.

    Gr,
    Bart
     
  17. Knutselsmurf

    Knutselsmurf Guest

    Ik ga er van uit dat de incasso stopt, omdat de serie is afgelopen. Voor die serie heb ik getekend. Maar ik houd het in de gaten om het eventueel te veel geïncasseerde betalingen direct te storneren.
     
  18. Ric

    Ric

    Lid geworden:
    1 aug 2008
    Berichten:
    5
    antenne

    Hoe hebben jullie de antenne gemaakt? Volgens de aanwijzingen, dus lijmen of op een andere manier? Voorgestelde manier lijkt mij niet erg stevig. Zelf zit ik te denken aan solderen.
     
  19. kuifje

    kuifje

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Tielt - west.vl
    hallo
    ik heb nu al 87 delen ontvangen van de yamato van deagostini.
    Die schouwstandard bij welke delen zit die volgende week nr 88 zit er ook nog niet bij..
    En er zijn maar 90 nrs.
    groetjes
    Eddy
     
  20. lightning strikes

    lightning strikes

    Lid geworden:
    3 jan 2012
    Berichten:
    1
    Yamato deel 2 en 3

    Ik heb de Yamato over kunnen nemen van iemand die na nummer 4 gestopt is met bouwen. Was niet zijn stijl. Hij had nagenoeg alles gekocht op nummer 44 na, die heb ik los besteld en boekjes 1-2-3. Gelukkig had ik zelf ooit nummer 1 gekocht en zijn de onderdelen er wel van 2 en 3 maar geen folder. Heeft iemand die over, of is er een site om die in te kijken is of wil iemand voor mij de bouwinstructies van 2 en 3 scannen en mailen. Kom er denk ik wel uit maar toch.
    Thnxs.
    Paul
    BTW: ik zie geen recente postings meer. Is iedereen gestopt?
     

Deel Deze Pagina