Deagostini Yamato bouwvorderingen, tips en meer

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Danny van Dijk, 22 sep 2007.

  1. Pergotje

    Pergotje

    Lid geworden:
    21 apr 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Rozenburg
  2. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  3. hub.

    hub. Guest

    Danny,
    Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb ergens (aflevering 17 blz. 5 onderaan )twee foto zien staan van de mitrailleurs en daarbij zat er links en rechts van de wapens een stoel naar voren. Bij jou zit die volgens mij naar achteren . Hoe zit het nu precies . Overigens, wat betekent het onderschrift bij jou berichten, (1:100 Tipitz enz) zijn dat jou trofeeën ? Als dat zo is, waar kunnen wij die dan bewonderen? Met name de Tipitz 1:100 ben in benieuwd naar.
    Dan nog een vraag aan iedereen, wie weet waar ik een model kan kopen van een of meerdere vliegtuigen die op de Yamato gestationeerd waren, lijkt me leuk als die aan het plafond van mijn hobbyruimte hangen in afwachting te mogen landen om opgevist te worden.
    Groeten
    Hub.
     
  4. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  5. Knutselsmurf

    Knutselsmurf Guest

    Laat ik beginnnen met iedereen een voorspoedig en gezond 2009 te wensen en veel plezier bij het bouwen.

    Dan een wat late reactie op de post van Ron Kool. Ook ik ben nog aan het bouwen. Maar door de drukte in de familie waar ik het in een eerdere post over heb gehad ben ik behoorlijk achterop geraakt.
    Ik ben nu bezig met het dek. Dat gaat niet zogeweldig. Ik denk dat ik het maar weer voor een deel sloop en opnieuw begin. Wel heb ik al het geschut in elkaar gezet. Veel verder ben ik nog niet. Dat heeft ook z'n voordelen: Ik kan nu een heleboel metaal werk in één keer behandelen ipv elke twee weken eenklein stukje. Ook kan ik nu beter zien wat er met bepaalde onderdelen in de toekomst nog moet gebeuren. Zo zal ik de romp niet gaan spuiten op het moment dat de beschrijving dat aangeeft, maar wacht ik tot ik zeker weet dat ik alle details heb aangebracht.

    Verder gebruik ik deze site:
    http://album.nikon-image.com/nk/NK_ImageView.asp?key=555537&un=97313&pos=1
    als ik wat meer wil weten over bepaalde details van het schip. Het zijn 194 foto's van het 1:10 model in Japan. Het moet wel gek lopen als dat stukje schip wat je zoekt er niet op staat.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2009
  6. CHIFTY

    CHIFTY Guest

    HELLO, Yamatobouwers.
    Natuurlijk zijn we nog aan het verder bouwen,maar het is allemaal frutselwerk tot hier
    aan nr.50
    Het word zo stilaan een schip.
    Hopelijk nog wat nieuws van jullie?
    m.v.g.
    CHIFTY
     
  7. waloen

    waloen Guest

    Hallo Chifty,

    Geheel op schema met deel 69. Wel plaats ik veel onderdelen nog niet omdat ik het geheel nog moet schuren en spuiten. Alleen die delen waar ik geen last krijg heb ik er al op zitten. Vandaag de torenopbouw gespoten in de kleur die Augustini voorsteld: Tamiya. Andere onderdelen had ik voor proef met humbrol 140 gedaan. Ben er nog niet uit welke van de 2 het echt gaat worden. Heb weer wat foto's geplaatst:

    Mario, photos - Hyves.net - Always in touch with your friends
     
  8. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  9. John O

    John O Guest

    Waloen, mooie foto's op jou pagina.
    Voor mij als beginner zeer prettig om deze foto's te bekijken.
    Ik blijf ook een beetje worstelen met de kleur. Ik hak hier maar snel de knoop over door.
    Jou foto's laten in ieder geval een mooie kleur zien. Heb je nog foto's met Humbrol 140 ?

    Zelf loop ik ver achter op het schema. Ben nu de romp aan het schuren. Heb een probleem gehad met het achtersteven. Deze was krom. Heb nu drastische maatregelen genomen. Ronding afgezaagd en weer recht op de achtersteven gelijmd waardoor de zaken weer recht lijkt.
    Een beetje creativiteit is dus wel nodig.
    Verder hoop ik dat het draadje van Yamato weer wat meer gaat leven bij de medebouwers.
    Blijft toch leuk en stimulerend om de vorderingen en de tips van de andere bouwers te mogen lezen.

    John
     
  10. kissie

    kissie

    Lid geworden:
    4 feb 2009
    Berichten:
    62
    yamato

    hallo ik ben hier nieuw
    ik heb een vraag heefd er een van jullie bij eel 70
    de tekening van het dek er bij gekregen
    bij mij zat die er niet bij maar volgens zal het er bij moeten zitten dus ik kan er niet mee verder
    dus ik hoop dat iemand mee er mee kan helpen
     
  11. Knutselsmurf

    Knutselsmurf Guest

    Nee, het zat er niet bij. Denk dat het nog wel komt. Dat is al eerder gebeurd met andere tekeningen.
    Maar zijn de maten niet over te nemen van het voorbeeld in de bouwbeschrijving? Het lijkt me nogal recht toe, recht aan. Maar misschien vergis ik me, want ik ben zelf nog lang zo ver niet.
     
  12. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  13. Knutselsmurf

    Knutselsmurf Guest

    Ik denk dat Kissie de tekening bedoeld die in nr. 70 wordt genoemd. Daar staat op aangegeven waar exact je diverse onderdelen, zoals lieren, moet plaatsten.
     
  14. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  15. Knutselsmurf

    Knutselsmurf Guest

    Dat is dus wat ik al zei. Maar inderdaad ipv opmeten kan vergroten ook.
     
  16. kissie

    kissie

    Lid geworden:
    4 feb 2009
    Berichten:
    62
    tekening

    hallo danny
    kun jij voor mij de tekening vergroten
    wand dan kan ik weer verder
    in deel 70 staat bij de bouw beschrijving dat er een tekening bij moet zitten
     
  17. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  18. P. Burghoorn

    P. Burghoorn

    Lid geworden:
    17 feb 2008
    Berichten:
    1.366
    Locatie:
    Halderbergen
    dekbeplanking

    @Danny,

    Het dek is mooi ingelegd maar het klopt niet. De verspringing van hele tot hele dekplank is niet om en om maar minimaal om de 3 tot 4 dekplanken voordat je weer een hele krijgt. Daarbij zijn de dekplanken wel erg breed voor deze schaal. Ik begrijp dat je het nu niet meer kan/wilt veranderen misschien een tip voor je volgend schip.

    groeten Paul
     
  19. Dek

    ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  20. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.830
    Locatie:
    As,België
    hallo paul

    grote discutie geweest daar over op de wereld campioenschappen
    tussen de jurieleden over die dekbeplanking
    blijkt dat er toch schepen zijn waar de beplanking om en om liggen en niet zoals u zegt om de 3 a4 rijen
    engelsen ,franse en duitse schepen hun dek beplanking licht helemaal anders dan BV nederlandse
    dus om zo maar te zeggen van ze licht niet juist kan je alleen maar als je de bouwplannen van de yamato hebt

    en als je naar dit 1/10 schaal model kijkt dat in een japans museum staat dan moet ik je dus ongelijk geven
    want ook hier liggen de planken om en om
    [​IMG]
    wat je goed kan zien aan de planken in het bereik van de twee kleine geschuttorens
    en hier nog een foto om het helemaal verwarrend te maken
    [​IMG]
    voor de kanonnen liggen de planken om de drie en na de golfbreker liggen ze om de twee?????
    dit om de verwarring helemaal kompleet te maken
    hebben hier verschillende japanners aan gewerkt om dit dek te leggen of is het import uit honkong omdat het daar goedkoper te produceren was ?????

    of jij het beter gaat weten dan die japanners betwijfel ik dus tensterkste
    maar ik doe over het dek geen uitspraak hoe de planken er op moeten liggen
    als je niet de echte tekeningen hebt moet je het doen met de planken die bij het bouwpakket zitten ook wat breedte betreft

    groetjes raf
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2009

Deel Deze Pagina