Decathlon van Phoenix (BosModelAir)

Zo nu de kist weer lucthwaardig is vandaag begonnen met het spuiten van de wielkappen.
Hoop deze week ook de motorkap verder te spuiten.

Binnenkort foto`s van de kapjes :D

Hier de wielkappen.

Als eerste zijn ze geheel wit gespoten, toen met alu tape de ster afgeplakt en het geheel blauw gespoten, straks wordt in het witte een deel rood geschilderd zodat rondom een kleine witte rand overblijft.
decathlon108.jpg

(de linker is iets doorgelopen onderin :-( , en ja Bar het zijn niet de echte schaal Decathlon kappen ;-) )

Dat jij er nog wielkapjes opzet.. het werd mij altijd afgeraden, dus nooit gedaan. Tot bij de Oxalys, toen dacht ik, 'ok nu moet het eens, maar eens zelf ervaren hoe dat gaat'. 1 vlucht. Toen waren ze eraf gescheurd..

Wel of niet wielkappen hangt altijd af van het veld.
Op Utrecht kan het maar is het niet alles.

Op Ede geen enkel probleem en wielkappen maken het net af ;-)

En op wat touch up werk na klaar:
decathlon110.jpg

En even onder de romp:
decathlon111.jpg

Maakt de kist wel af.

Nu de motorkap nog.............................

Dank je :oops:

Geloof me, ik ben ook niet zo`n spuiter :nooo:

En ik ben ook vaak te snel tevreden met m`n eigen werk maar ja, die kisten zijn om te vliegen en niet om de mooiste te zijn ;-)
Daarbij crashen we ze toch op den duur weer :lol:

Berto zei:
en ja Bar het zijn niet de echte schaal Decathlon kappen ;-) )[/size]

HeY Berto !! dat zijn geen echte scha... ......... .. ehmm... :lol:

maar ze zijn mooi zat hoor !!

@Hezik

de wielkappen horen bij een citabria , ja het is mogelijk om zonder te vliegen , en in fullsize vliegen er ook zat zonder wielkappen , maar ik vind de wielkappen een onmisbaar item op de citabria /superdecathlon omdat ze voor een deel het model van de kist bepalen.

trouwens , op een Edge , een Extra en een Cap etc. mogen de wielkappen ook niet ontbreken , gewoon omdat t bij het model hoort.

En ook het landingsgestel gespoten:
decathlon112.jpg

decathlon113.jpg

Nu de motorkap nog.....................................

@Berto.

En de antenne onder de kist wegwerken, zo is het geen gezicht :wink:

Grtz Ger.

Dank je.

@ Ger
Maar dat is de ADF antenne ;-)

Okee, okee, bij veel modellen heb ik de antenne ook gewoon onder de romp vast geplakt.

Zal ik bij deze ook eens gaan doen :yes:

Vandaag op het werk erg rustig door het mindere weer dus weer wat kunnen spuiten.

De motorkap in de grondlaag:
decathlon114.jpg

decathlon115.jpg

En op een dun rood streepje na klaar:
decathlon116.jpg

decathlon117.jpg

Ik zal het zelf maar zeggen ;-) het blauw is iets lichter en het rood iets donkerder, maar ja de baas z`n voorraad he :lol:

eh... waar zie jij de cockpit dan????

ik vind t een prachtige kist geworden (ondanks ik zie dat niet alles schaal is :lol: )

eh... waar zie jij de cockpit dan????
Dat zal die waarschijnlijk wel bedoelen :roll:

Dank je Bar, wij zijn er ook wel content mee.
Het was een een hoop werk maar dan heb je ook wat.

Vandaag zal ik dat laatste rode lijntje eens gaan aanbrengen, de motorkap monteren, de wielkappenvast zetten en de antenne draad langs onder gaan leiden.

Mhhhh, ik moet geloof ik tussen door ook nog werken :lol:

Back