Decathlon van Phoenix (BosModelAir)

Zo het laatste spuitwerk.

De motorkap en wielkappen zijn met Motip gespoten en nu voorzien van een brandstofbestendige laklaag:
decathlon118.jpg

Nop, de blanke lak (glossy Clear) is van Protech en wel de RC Finish/RCF 400
Heb hier ook de hele kist mee gedaan.

Na een heidelanding wat lichte schade opgelopen :-(
Deze kist houdt van crashen :lol:

Landingsgestel los:
decathlon119.jpg

Linkerhoogteroer lichtbeschadigd:
decathlon120.jpg

AHHHHHH BERTO !!!

waarom sloop je je decathlon`s nou altijd?? :lol: deze is te mooi om mee te vliegen hoor !

Tja, dit was ook echt niet de bedoeling, tijdens heel veel touch & go`s zei na net de baan voorbij te zijn op 1 meter hoogte de motor ineens prut.
Een hei landing was onvermijdelijk en de kist kwam net een ongelukkige heidepol tegen met deze schade als gevolg :(

deze is te mooi om mee te vliegen hoor !
Echt niet, ondanks dat ie zeer mooi is, blijft het een modelvliegtuig en die moeten vliegen wat de gevolgen ook kunnen zijn ;-)

hey Berto,

ai das altijd jammer... vooral dat roer zit nogal in het zicht,zie ik daar nou een tank(of drain)slangetje dat last heeft van de warmte :wink:

groet,

Roy

Ach, het hoort bij de hobby ;-)

Dat carterontluchtingsslangetje zat in de vorige opstelling tegen de uitlaat aan en is wat zwarter geworden, kan verder geen kwaad.

Al even aan het klussen geweest.

Het landingsgestel blok zit alweer:
decathlon121.jpg

En het stabilo weer in elkaar:
decathlon122.jpg

dus weer bijna klaar om te bespannen.
De nieuwe bespan valt een stukje over het oude gedeelte, de naad valt onder de striping dus daar is straks niks meer van te zien :-)

Gisteravond een weinig gedaan aan de Decathlon.

Wel is het hoogteroer bespannen in blauw en de witte striping aangebracht.
Vanavond de rode striping aanbrengen en een klein stukje rood onder het landingsgestel.

Dan even lakken en is de kist weer klaar voor de volgende crash :lol:

Na heel lang niet gevloegen te hebben heeft gister ook onze Decathlon op Gooi en Eemland weer eens een vluchtje gemaakt:
dec1.jpg

dec2.jpg

dec3.jpg

Blijft een stoer ding zo'n grote Decathlon :D

Mooi gerepareerd Berto, ziet er weer strak uit. Jij moet inmiddels al wel een flinke verzameling foto's van je kisten hebben ...

Grtz,
Menno

Hee Menno,

zo heel groot is deze nu ook weer niet, deze is maar 1675mm :roll:

Deze kist vloog wel weer aardig, laatste keer dat ie de lucht in was geweest was 12 september, de motor (Saito 56) moest even opgang worden gebracht met de starter maar daarna was ie weer met de hand aan te slaan.

Moet alleen wel even de rechterrolroerbedrading vervangen, dit rolroer deed niet helemaal lekker mee en daar we de ontvanger en de servo al een keer vervangen hebben kan het niet anders dan de bedrading zijn.

Maar was weer dik tevreden over dit kissie :D

Woensdag heb ik deze Decathlon gecrasht, puur mijn eigen fout.
Tijdens een touch en go, trok ik de kist te steil op met te weinig motorvermogen, de kist viel over rechts weg een meter of 2 boven de grond, ik corrigeerde wel maar zat te laag en na een radslag bestond de romp weer uit 2 delen :-)

Ik zal vandaag even foto`s plaatsen van de schade.
Een kist minder voor Oss dus :cry:

Back