Decathlon van Phoenix (BosModelAir)

Zo het enige wat nog rest is inbouw van de tank en het aansluiten van het gas (+ voorraam monteren ;-) ):
decathlon134.jpg

De motorkap zal na de test vluchten gemonteerd worden.

Ik was aan het tellen hoevaak dit ding kapot is geweest en toch weer helemaal opgelapt..
Ben de tel kwijt geraakt..

ik denk dat veel mensen het ding al helemaal afgeschreven hadden..
Maar nee hoor bij bosmodelair Vliegen ze door ! haha

Met veel bewondering blijf ik jullie volgen !

Groetjes rick

hoi Rick

Er zijn ten eerste maar weinig mensen die een kist kopen waar de romp al een puzzel is.
Maar gelukkig heeft het bosmodelair team een goeie puzzelaar.
Het is gewoon een leuk kistje dat lekker vliegt.
Nu nog een keer op drijvers zetten.

Groeten Onno

Onno zei:
Nu nog een keer op drijvers zetten.
:roll: jij zegt het en ik heb er aan gedacht.

Na de 20ste moet Wesley die drijvers maar eens terug geven dan gana we kijken of deze het ook kan vanaf het water ;-)

Ben ik een beetje aan het surfen op RC Universe kom ik ineens dit tegen van deze Phoenix Decathlon :D
How to make a $120 ARF priceless...

Jammer genoeg dat ik het een jaar later pas lees maar vindt het wel geweldig dat het iemand in de USA opvalt dat in 20 maanden tijde deze kist 4x opgebouwd is :rolling:

Onze Decathlon doet het nog steeds, dat heeft ie gister weer bewezen.

Na de laatste keer was er weer een poot onderuit maar met Oss in het zicht moest die eigenlijk toch wel weer vliegen om mee te kunnen.
Een pot lijm erop en gaan, de kist heeft gister dan ook weer 3x heerlijk gevlogen.

De stand staat nu op:
140 vluchten en 18uur en 57min vliegtijd :-)

He Berto,
Dit is echt kikken.
Je ziet het steed vaker dat men een camera plaatst in de kisten maar dan is het beeld minder vanuit de cocpit.
Deze heeft mooi beeld, goed gedaan.

Gr Edje

Lijkt mij ook heel mooi maar dan zou ik de micrefoontje afplakken met die wind ruis.

Hoi,
Ik weet niet of het kan maar plaats dimicrofoon in de cocpit, dan hoor je het geluid van de motor wel en niet de wind, mits dit mogelijk is.

Gr Edje

Dat is op de FCO 2 niet mogelijk de mic zit in de behuizing (ik moet het gewoon afplakken maar dat roep ik al heel lang ;-) ).

idd netjes hoor, zoveel herstellen en mooi herstellen! hopelijk kom ik dat niet zoveel tegen met de mijne. heb een gloednieuwe bouwdoos liggen van een dynaflite decathlon. weet wel nog niet wat van rc erin zal komen. maar het ziet er prachtig uit deze kisten!! mooi filmpje ook!

Mooie beelden.
Het blijven leuke kistjes, die van mij leeft ook nog steeds en er komen er nog wel een paar bij op de club.

Zo nu onze gp-super-sportster-opknapper-bosmodelair weer gereed is zullen we deze aftakelende Decathlon ook weer eens vliegbaar maken.

Enige wat gedaan moet worden (weer eens ;-) ) is het landingsgestel goed monteren, dan moet ie er weer tegen kunnen.

Zie hier de veld"reparatie" :lol:
decathlon135.jpg

Kissie staat al sinds 5 augustus zo te wachten dus het word wel eens tijd.

Mocht ie een keer helemaal gaan dan bouw ik hem ook niet meer op, kleine reparaties ala, maar ga geen komplete overhaul meer doen op deze kist :nooo:

Laatst bewerkt door een moderator:
En hij staat weer op z`n pootjes.
Heb aan de buiten en binnenzijde 6mm mpx geplaatst, hij kan nu wel weer 1 slechte landing hebben ;-)
decathlon136.jpg

Back