Deelname RC3 wedstrijden

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Mag hoor Hans :lol: Ik kom daar wel eens met de jaarlijkse helimeeting, en de grasmat is (mijns inziens, en ook niet alleen met slecht weer) niet helemaal optimaal om F3A-wedstrijden te houden, maar het kan ondertussen verbeterd zijn, het is al weer even geleden dat ik geweest ben.

Grt.

Alexzzz zei:
Berto zei:
(voor ons in ider geval wel :-) )
Maar even met alle respect; jullie zijn niet de gemiddelde F3A-vlieger :lol:
Klopt, maar ik wil dus aangeven dat de ervaren F3A vlieger ook wel uit de voeten kan met een minder goed veld.

Anders zet ik er toch mijn vraagtekens bij...............

het is wel te doen daar niet van,,
maar het is niet het ultime velt
je moet over een hekje tussen hoogspanningskabels door landen

Da`s alleen bij W-wind.

Jullie zijn wel veeleisend hoor :wink: kunnen jullie nou vliegen of niet :?

alleen bij weste wind
ik hem met kamp daar gezeten, het was van de 7 dagen 7 dagen westen wind.....

Dan heb je goed crosswind landingen kunnen oefenen ;-)

Nu weer :ontopic: :?:

het veld in meters:
MVC-MN2k.jpg

Henri,

Kijk eens hier:
http://www.modellflug-im-daec.de/leistungssport/fernlenflug/f3a/f3a_index.htm
http://www.modellflug-im-daec.de/leistungssport/fernlenflug/f3a/grundlagen/FensterF3A.pdf
http://www.modellflug-im-daec.de/photogallery/f3a_programm_c/f3a-c_dias.html

Je vliegt dus op 150m afstand over een lengte van 500m.
Bij ons vliegen we altijd in de Oost-West richting. De hoogspanningsdraden vallen dan in de box.

Helaas zijn je opmerkingen weer in gevalletje van 'Henri door de bocht, holee'

(Kan je wel tegen he, anders neem ik deze meteen terug)

hezik zei:
als ik er al kan vliegen, ga ik mij toch achter de oren krabben als jij er niet kunt vliegen, Alexzzz.

Ik heb nooit gezegd dat ik er niet kan vliegen, ik zeg alleen dat de kwaliteit van de grasmat bedroevig (niet alleen als het geregend heeft). Ik heb 6 jaar lang op een club gevlogen waar het veld bijzonder klein was (is) met aan 3 van de 4 kanten bomen, dus je hoeft mij niet aan te vallen wat die hoogspanning betreft :wink:

Grt.

Pf jongens die piste is een luxe zo te zien... toch voor gwn rond te vliegen... wat hans zegt over het kader is wel waar... je kan parallel vliegen met de schuine piste als je ver genoeg vliegt... heb je zeker ruimte genoeg denk ik...

hezik zei:
Dus niet in oost-west richting vliegen, simpel toch? Als je zuid-noord neemt, heb je volledig de ruimte zonder in het gevarengebied te komen mbt. overlast.
Ik ga er even van uit dat we ook niet over die gele lijn vliegen.

hezik zei:
Oost-west kan trouwens ook zonder kabels in de box, maar dan moet je de piloot opstellen aan het begin van de pits, bij die tafel dus.
Met een pitts vol kakelende mensen tussen mij en het model, nee dank je.

hezik zei:
Overigens wel raar, moet men echt zo ver weg staan? Ik vlieg het liefst de figuren ongeveer 10~15 meter van mij af..
Ja dat doe ik dus ook steeds, en hiermee zitten we het gewoon fout aan te leren. Ik wil het daarom graag live ervaren hoe groot en welke afstand er nou gevlogen moet worden.

hezik zei:
Ja hoor kan ik hebben, alleen de 'weer' niet.. ( ;) ) het valt wel mee met mij door de bocht, zo heel veel rare dingen zeg ik nu ook weer niet hoor..
Maak je inderdaad maar niet ongerust, van dichtbij val je reuze mee :wink:

hezik zei:
.. die motorendiscussie moeten we op het veld eens afmaken en je zult zien dat ik dan gelijk heb ;)
Wie kaatst..
Die ben ik even kwijt, enlighten me

Misschien is het een optie om zoals Jens voorstelt om dwars te vliegen.

Hans die kakelende pitts hoeft er niet te zijn hé

op de wedstrijden bij ons is het altijd behoorlijk stil... uit respect voor de piloot...

Leuk te lezen dat e.e.a. al zo leeft.

Het plaatje van het veld maakt veel duidelijk. Het is niet echt ideaal met die hoogspanningsleidingen, maar het is wel te doen.
Bij de RC3 (recent hernoemd naar F3A-C) zijn het de middenfiguren die beoordeelt worden, dus het moet voor iedereen mogelijk zijn om uit de buurt van die kabels te blijven 8)

We werken gewoon door aan de plannen en dan kunnen de komende maanden nog uitkijken naar alternatieven voor een veld.

Ik zal ook nog even kijken of ik mijn eerdere stukje kan uitbreiden en iets van een programma voor die dag kan maken. Mooie opwarming voor de rest van het seizoen.... :D

Gr
Winfried

Back