Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Deze kleine krachtpatsers gaan in het kielvlak met een klein schoenlepeltje KENNET. twee alu hoekstukjes gemaakt en in blokjes multiplex vastschroeven.
lekker puzzelen maar alles is aanwezig en past goed op de tekening!
Makkelijk te zien of alles de goede kant op staat via de vloertegels. De V stelling hoek is goed
Dit is prachtig op tijd. De scharnieren waren op en de roerhevels ook. De servo's voor Ailleron, Hoogteroer , Flaps en Speedbrakes en natuurlijk die mooie poten met de Electron 40 retracts .
passen en meten , een kleinere wielmaat en de gaffel ingekort . Was iets te groot uitgevallen meer voor de 1/5 6mm rails en 6 mm blokken berken multiplex voor de slagmoeren met 20 min ZAPP in de vleugel gelijmd
Alles in duplo voor de rechter vleugelhelft
proef opstelling rode pen is zwaartepunt. dit is de positie van de tekening deze is verder naar schteren zodat de tank dichter bij het zwaartepunt ligt de Grumaniea pijp wordt dan ook een stuk korter en dat scheelt weer iets gewicht helemaal achterin de romp. Staarten moeten super licht blijven. luchtinlaten blijven vrij , worden niet door de tank verkleind
Hier kan je goed zien wat hout is en wat metaal ! Deze gaat hopelijk gered worden.
zie hier de bodemplaat voor de tank /die heb ik nogmaals een keer gecheckt. Is precies 2 liter! Deze maat is speciaal voor de Dutch Rc Sabre gemaakt.
De servo tray voor neuswiel sturing had wel verder naar voren gekund maar, dan moet je deze op zijn plaats lijmen en kan je er niks meer aan sleutelen als er iets mis is. twee multiplex "balken " 6 mm met de papiermal voor de bovenop liggende extra bevestiging plaat 3 mm multiplex.
rails verlenging voor turbine steunen die tevens dienst doen als zijwaartse tank steunen
pomp en de Intairco mini trap naar voren .
Accu s en Powerbox zijn nog in de revisie die komen ook zo veel mogelijk naar voren.
Waarschijnlijk moet ik een luikje maken in de PUNTNEUS voor de turbine accu.
De koolstof buizen lopen helemaal door van boom naar boom en gaan pas op het laatst vast .Na het uitrichten van de hoofd vleugel ne de booms/kielvlakken gaat get geheel met 20 min epoxy vast.
dan ook de andere vleugel indekken met alleen de voorst en straks de achterste beplating zodat de torsie nog een beetje veranderd kan worden t.o.v. de andere vleugel.
Daarna het geheel indekken.
Stabilo ingedekt met 2,5mm balza. Penscharnieren voor het schaal hoogteroer. Zo iets uit het midden wordt de servo hopelijk niet te heet door de turbine gassen .
Hier heb ik vrij dikke en dubbele roerhevels gebruikt voor een Alu kogel met 3.1 mm gaf voor 3mm bout en nylock moer.
Op de servo komt ook een metalen servo arm met 3mm alu kogel.