DeHavilland DH-100 Vampire {1/6} –Kerry Sterner KingTech K70G4

F1F74AFC-CA6D-4E82-BFF2-D66A406AB9E6.jpeg Eerst de onder latten gelijmd met wat lood erin plat op de bouwtafel.
1306E098-39BE-43D6-ADF4-9C0B30037D03.jpeg Op de vlakke vloer meten aan de hand ven de tegelvoegen en dat valt niet tegen.
4A98B6D6-B036-45E4-83FF-CF474ECB48B4.jpeg F51E2BE3-38F9-4BE7-BF21-AFD290EBA646.jpeg 87EBD6D5-182A-489F-A3D9-ED5C832ECA7F.jpeg 7F32079B-83EB-4B6C-81D0-5E1377B22326.jpeg Kan gewoon zonder erg veel schaven gemonteerd worden!!!!
 
IMG_2621.JPG IMG_2622.JPG Met de vakantie tijd gaat de bouw wat trager met ben tussendoor wel bezig.

Papieren sjabloon gemaakt voor de turbine bevestiging.
IMG_2648.JPG IMG_2764(1).JPG Deze geeft ook zijdelinks en rechts steun aan de tank.
IMG_2765(1).JPG IMG_2767.JPG De KT 70 ligt zo iets verder naar achteren en de tank ook meer naar het zwaartepunt.
 
Laatst bewerkt:
De binnen en buiten flaps liggen mooi in elkaars verlengde en kunnen op een servo ipv twee zoals op tekening. Twee kleine servo's wegen meer dan een standaard maat servo met voldoende sterkte ( 7 KG ) en zijn minder robuust qua servo arm en kracht.
Deze zijn met een koolstof buis verbonden en de alu horn uit de Sabre kan hier mooi op .De buis is gelagerd in messing pijp. ( advies Paul :)) omdat deze in multiplex blok event later zwaar kunnen gaan lopen of vast kunnen gaan zitten.
IMG_2905.JPG IMG_2901.JPG IMG_2904.JPG IMG_2903.JPG
Ook de brake flaps zijn met een koolstof buisje en messing lagertjes.IMG_2902.JPG
 
IMG_3141.JPG IMG_3140.JPG Daar kan mooi een korte Grumania puup in ! Is inmiddels al binnen zelfde maat al de pijp voor in de Dutch Rc Kits Sabre en en Eurofighter maar dan een stuk korter.

IMG_3180.JPG deze gaan met 2 mm RVS draadeind en een kogellink op de prepreg horn van de speedbrakes

IMG_3181.JPG Bij het hoogte roer gaat een wat potigere servo (7,2 kg op 6 V) met alu servo arm en kogellinks in een stevige dubbel prepreg horns .
Daar kan het misschien toch wat warm worden ondanks dat ik de servo 1 spant uit de midden heb geplaatst .

IMG_3179.JPG de extra indekking op de vleugel tips geven wat extra sterkte voordat die worden doorgezaagd .
De ALU buizen zijn vooralsnog niet geleverd door fun model de omdat die vanuit Amerika bij Zirolli vandaan moeten komen. Het zijn INCH maten en die zijn in Duidsland niet voorhanden blijkbaar.

WE GAAN TOCH ZAGEN DUS :stout: want de bouw moet door :rofl:



IMG_3202.JPG IMG_3201.JPG IMG_3200.JPG IMG_3199.JPG

De klipped wings en daar meteen de LG in passen en ze lijken er behoorlijk recht in te staan zo op het eerst gezicht .
 
IMG_3209.JPG IMG_3216(1).JPG Dit zij de met G4 geïmpregneerde turbine rails 3mm plaat en 6 mm balk berken multiplex . Lekker sterk en toch licht van gewicht.

IMG_3215.JPG De 6mm zit ook bij de neuspoot en stuurservo IMG_3214.JPG

Op de neuspoot heb ik twee geleiders aangebracht die de voorste deur opendrukken en ik moet nog een sluit mechaniek bedenken met misschien iets met veertje buigen of zo ?
IMG_3213.JPG IMG_3213.JPGBekijk bijlage 453043 Met nieuw Electron wiel !
IMG_3210.JPG IMG_3209.JPG Zo gaat de deur ( deurtje ) mooi open zo als het heurt :koud:
 

Bijlagen

  • IMG_3212.JPG
    IMG_3212.JPG
    241,1 KB · Weergaven: 168
de indekking 2,5 mm op de buitenste Flap IMG_3244(1).JPG
IMG_3245(1).JPG links en rechts hetzelfde gesneden !! en dan de verdere indekking
IMG_3248(1).JPG IMG_3249(1).JPG
en ook de hoofd poten erin met de wielbaai van 1mm voor de buiging met wat amonia in het water en dan een kant nat sprayen.

IMG_3250.JPG een sausbakje van de ChineesIMG_3251.JPG voor de maat IMG_3252.JPG IMG_3253.JPG

IMG_3258.JPG De indekking gaat ook met de Alifetic . Die naden zin met schuren van het balza bijna niet meer zichtbaar omdat ie na uitharding bijna net zo zacht zijn al de balza .
 
Weet iemand waar je het handigste een piloot van 1/6 kan vinden ?? Bouw kit piloot tot de knieen met helm mag ook. Die hele mooi compleet afgewerkte piloten zijn een beetje erg duur !!
 
IMG_3298.JPG Daar ik nog steeds op de buizen zit te wachten van Funmodelbou DE heb ik de oude buis uit de Sabre maar in tweeën gezaagd.
Is net iets dikker ( 22mm) want die op tekening is in Inch maten. Beetje zagen en schrobben en passen maar.
IMG_3510.JPG IMG_3511.JPG IMG_3513.JPG

IMG_3512.JPG uiteraard met 20 min ZAP en Tixotrope korrels !

IMG_3513.JPG Hier zit een 3mm draad getapt voor een inbusboutje voor de borging

IMG_3514.JPG en lekker indekken die hap
 
Back
Top