Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Eerst de onder latten gelijmd met wat lood erin plat op de bouwtafel. Op de vlakke vloer meten aan de hand ven de tegelvoegen en dat valt niet tegen. Kan gewoon zonder erg veel schaven gemonteerd worden!!!!
Met de vakantie tijd gaat de bouw wat trager met ben tussendoor wel bezig.
Papieren sjabloon gemaakt voor de turbine bevestiging. Deze geeft ook zijdelinks en rechts steun aan de tank. De KT 70 ligt zo iets verder naar achteren en de tank ook meer naar het zwaartepunt.
De binnen en buiten flaps liggen mooi in elkaars verlengde en kunnen op een servo ipv twee zoals op tekening. Twee kleine servo's wegen meer dan een standaard maat servo met voldoende sterkte ( 7 KG ) en zijn minder robuust qua servo arm en kracht.
Deze zijn met een koolstof buis verbonden en de alu horn uit de Sabre kan hier mooi op .De buis is gelagerd in messing pijp. ( advies Paul ) omdat deze in multiplex blok event later zwaar kunnen gaan lopen of vast kunnen gaan zitten.
Ook de brake flaps zijn met een koolstof buisje en messing lagertjes.
Daar kan mooi een korte Grumania puup in ! Is inmiddels al binnen zelfde maat al de pijp voor in de Dutch Rc Kits Sabre en en Eurofighter maar dan een stuk korter.
deze gaan met 2 mm RVS draadeind en een kogellink op de prepreg horn van de speedbrakes
Bij het hoogte roer gaat een wat potigere servo (7,2 kg op 6 V) met alu servo arm en kogellinks in een stevige dubbel prepreg horns .
Daar kan het misschien toch wat warm worden ondanks dat ik de servo 1 spant uit de midden heb geplaatst .
de extra indekking op de vleugel tips geven wat extra sterkte voordat die worden doorgezaagd .
De ALU buizen zijn vooralsnog niet geleverd door fun model de omdat die vanuit Amerika bij Zirolli vandaan moeten komen. Het zijn INCH maten en die zijn in Duidsland niet voorhanden blijkbaar.
WE GAAN TOCH ZAGEN DUS want de bouw moet door
De klipped wings en daar meteen de LG in passen en ze lijken er behoorlijk recht in te staan zo op het eerst gezicht .
Dit zij de met G4 geïmpregneerde turbine rails 3mm plaat en 6 mm balk berken multiplex . Lekker sterk en toch licht van gewicht.
De 6mm zit ook bij de neuspoot en stuurservo
Op de neuspoot heb ik twee geleiders aangebracht die de voorste deur opendrukken en ik moet nog een sluit mechaniek bedenken met misschien iets met veertje buigen of zo ? Bekijk bijlage 453043 Met nieuw Electron wiel ! Zo gaat de deur ( deurtje ) mooi open zo als het heurt
de indekking 2,5 mm op de buitenste Flap links en rechts hetzelfde gesneden !! en dan de verdere indekking
en ook de hoofd poten erin met de wielbaai van 1mm voor de buiging met wat amonia in het water en dan een kant nat sprayen.
een sausbakje van de Chinees voor de maat
De indekking gaat ook met de Alifetic . Die naden zin met schuren van het balza bijna niet meer zichtbaar omdat ie na uitharding bijna net zo zacht zijn al de balza .
Weet iemand waar je het handigste een piloot van 1/6 kan vinden ?? Bouw kit piloot tot de knieen met helm mag ook. Die hele mooi compleet afgewerkte piloten zijn een beetje erg duur !!
Daar ik nog steeds op de buizen zit te wachten van Funmodelbou DE heb ik de oude buis uit de Sabre maar in tweeën gezaagd.
Is net iets dikker ( 22mm) want die op tekening is in Inch maten. Beetje zagen en schrobben en passen maar.
uiteraard met 20 min ZAP en Tixotrope korrels !
Hier zit een 3mm draad getapt voor een inbusboutje voor de borging