DeLorean uit Back to the Future

dsc02575bf8.th.jpg

Scoop

Retecool man!!,is dit de versie die op afval rijd?,is wel een keigoed idee in deze dure brandstof tijden..

Wat ik op de foto kan zien is het degene die op afval rijd, de witte tuut op de achterkant van de wagen is Mr. Fusion daar werd het afval in gedaan. Te zien op het einde van de eerste film.

@ Dr. Evil
Intressante link, zo te zien heel veel Thunderbirds modellen.
Vandaag de dag worden niet vaak meer echte modellen gebruikt in tv series en films, tegenwoordig is het bijna allemaal CGI beelden. Erg jammer want er gaat een hoop creativiteit verloren door de opkomst van computers, het is een 'dying art'. Gelukkig hebben we het MBF nog:-)

hmm, ze hebben nooit op afval gereden, zelfs niet in de film :p

Dat was ook het probleem in de 3e, ze moesten aan 88mph geraken, zonder de benzinemotor, vandaar de opgefokte trein.

hmm, ze hebben nooit op afval gereden, zelfs niet in de film :p

Dat was ook het probleem in de 3e, ze moesten aan 88mph geraken, zonder de benzinemotor, vandaar de opgefokte trein.

Je hebt gelijk, het afval (eerst plutonium) werd gebruikt om 1.21 giga watt op te wekken om door de tijd te reizen, in de film natuurlijk;-)

Kleine update,

Ben begonnen aan de achterkant van de auto, de bumper is van wederom van hout.
Hier en daar nog wat plamuren en schuren, daarna het geheel een laagje polyester geven,

CIMG1572.jpg

Boven de bumper komen de achterlichten, de bak waar de lampen in zitten ga ik maken van polyester/glasvezel. Onder de bumper komen ook nog twee uitlaatjes,

CIMG1578.jpg

De achterbumper zit net als voor vast aan de body met twee schroeven, onder de bumper moet ik het overtollige materiaal nog wegslijpen.

CIMG1582.jpg

Ook aan de zijkanten moet nog een klein stukje verwijderd worden, als dat gedaan is ga ik het afwerken met een alu plaatje zodat de body achter dicht is. Het alu plaatje moet bescherming gaan geven tegen de vuursporen die achter de banden vandaan komt.

CIMG1581.jpg

Het overtollig materiaal onder de body heb ik nu verwijderd, vervolgens heb ik een sjabloon gemaakt voor de vorm van het aluminium plaatje.

CIMG1606.jpg

Ik heb een alu (afval) plaatje gebruikt van één mm dik, hier en daar nog wat bijvijlen zodat het plaatje goed aansluit aan de body, en dan vast lijmen,

CIMG1607.jpg

Plaatje op z'n plaats gelijmd en nu ff (6 uur) laten drogen,

CIMG1610.jpg

De bumper is geïmpregneerd met en laagje polyester, de uiteindes van de uitlaatjes zijn van aluminium.

CIMG1611.jpg

Het alu plaatje zit nu voorgoed vast aan de body, de randen zijn bijgevijld en het geheel in de spuitplamuur gezet.

CIMG1621.jpg

Onderkant van de auto waar alle delen bij elkaar komen,

CIMG1637.jpg

To be continued...

Laatst bewerkt:
Wel een beetje opschieten hoor... wil je in september klaar zijn ;)

Hier nog een leuke (de liefhebbers krimpen nu ineen):
5dmFVzcPH6ozmlz5y0BDnkHG_500.jpg

EDIT: Maar het kan natuurlijk altijd erger...
deloreon2.jpg

Laatst bewerkt:
en waar komen da vlammen dan uit?

je had toch een of andere spuit gemaakt ?

komt dit niet langs die alu uitlaatjes?

en waar komen da vlammen dan uit?

je had toch een of andere spuit gemaakt ?

komt dit niet langs die alu uitlaatjes?

Nou, het is niet echt de bedoeling dat er ergens vlammen uit komen, er komen twee brandstofslangen vlak naast/achter de achterwielen op ongeveer 2 mm van de grond.
De brandstof op de weg word ontstoken door twee vuursteentjes die tegen de velgen aankomen.
De achterkant van de auto is vrij hoog dus de uitlaatjes en bumper zouden geen last moeten hebben van het vuur op de grond, theoretisch gezien dan:-)

@Clumsy, die limo is wel héél erg, is het geen photoshop ?

@robert14, dank je wel:-)

Update,

De achterkant begint vorm te krijgen, in klei,

CIMG1706.jpg

Daarna een malletje gemaakt van gips,

CIMG1707.jpg

Omdat het een klein onderdeel is heb ik een afdruk gemaakt uit glasvezelplamuur, het is stevig en makkelijk te verdelen in de mal.

CIMG1708.jpg

Het overtollig materiaal heb ik verwijderd, moet nog wel schuren/plamuren dat alle lijnen gelijk lopen. Het deel waar de achterlichten in komen moet er nog uit,

CIMG1712.jpg

More to come...

Blijkt achteraf inderdaad Photoshop te zijn, hoewel iemand wel al een paar jaar bezig is met een Delorean-limo.

Hij doet nog van alles met Deloreans, hier zijn site: The Projects of Rich W.
Een Delorean-hovercraft :hammer:

Ik vind die High powered DeLorean er wel gaaf uit zien met die zwarte velgen :cool:

Weer een kleine update,

Het achterste deel is bijna klaar, er moet nog wel aan de binnenkant waar de lichten komen bijgevijld worden. De lijnen aan de buitenkant lopen goed over in de body,

CIMG1718.jpg

Op deze foto is goed te zien hoe hoog het achterwerk van de grond staat,

CIMG1716.jpg

De zijramen boven de achterwielen zijn er nu ook uit, wel nog wat schuren en bijvijlen.
Verder ben ik ook bezig om de kleine foutjes uit de body te halen, ook moeten nog de lijnen uitgegraveerd worden. Klusje voor de Dremel:-)

CIMG1725.jpg

Laatst bewerkt:
@ Robbie TPC
Blij dat je weer op het forum je kunsten vertoont, mijn eigen project rond mijn eigen General Lee 1/10 staat ff in de koelkast vanwege tijdgebrek, jouw Delorean projectje blijft me verbazen, ik blijf dan ook je draadje goed volgen.

suc6 en groet Flyingtom

Dank jullie weer wel :D

Update,

Ik ben begonnen met het op maat maken van het acrylglas voor de achterlichten, met behulp van tekening van de DeLorean.

CIMG1740.jpg

De ruimte voor het kenteken moet er nog uitgezaagd worden, en dan natuurlijk de verdeling van de lichten,

CIMG1743.jpg

Ondertussen ook begonnen met het inslijpen van alle naden, viel niet mee met de Dremel maar het resultaat mag er zijn.

CIMG1737.jpg

Ik ga de voorkant (net als achter) afwerken met een aluminium plaatje, de zijranden heb ik ook afgewerkt met een alu strip. Niet echt nodig, maar voor de afwerking staat het netjes.

CIMG1738.jpg

Vraagje: Weet iemand waar de tankdop zit van de auto ?
Ik had gekeken op het diecast model maar kon hem niet vinden, misschien dat hij achter de kentekenplaat zit.

Hier staat wel het één en ander De Lorean DMC-12 - Wikipedia, the free encyclopedia

Geweldig project trouwens, je bent een kunstenaar!

Early_1981_De_Lorean_hood.jpg

1983_De_Lorean_hood.jpg

Ziet er naar uit dat hij in het begin in de motorkap zat en later eronder zit, zonder het klepje, maar zeker weten doe ik het niet.

DMC-LPG-Fuel-Fill.jpg

Dank je wel :D

Wel intressant om de verschillende voorkleppen (motor zit achter) te zien, was me niet opgevallen dat er een klein klepje bij het ene type zit.

Volgens mij zijn er drie verschillende voorkleppen, de geen die ze gebruikt hebben in de film heeft 2 gootjes aan de zijkanten zitten.

De modelmakers van de film hebben een foutje gemaakt in hun model, de voorklep is niet het juiste type vergeleken met het fullsize model.

Save0001-1.jpg

Dit model heeft twee gootjes, 't is wel een beetje moeilijk te zien.

DeloreanBTFHR.jpg

Kleine update,

De ramen worden gemaakt van acrylglas met behulp van sjablonen,

CIMG1758.jpg

Laatst bewerkt:
Update,

Ben bezig geweest met verschillende dingen, de ramen heb ik uit acryl gezaagt daarna meteen goed opgeborgen zodat er geen krassen op komen.

CIMG1773.jpg

Het deel van de achterlichten heb ik afgeplakt en daarna gespoten,

CIMG1770.jpg

Het was een aardige klus om het afplaktape netjes te verwijderen, vervolgens de lijnen bijgewerkt met een zwarte stift.

CIMG1792.jpg

In de eerste instantie zou ik gebruik maken van de Tamiya verf voor het voorste en achterste deel, maar ik vond het toch beter om een spuitbus te kopen met een staalkleur. De velgen van de auto worden ook in de zelfde kleur gespoten.

CIMG1774.jpg

Het is nog een beetje passen en meten maar zo ziet het eruit als de delen bij elkaar komen, de bumper krijgt nog één zwarte laag en de uitlaatjes moeten ook nog geschilderd worden.

CIMG1799.jpg

Wordt vervolgd...

Back