DeLorean uit Back to the Future

Ik denk dat deze ff in de koelkast ligt, hij is met het mooiere weer terug met z'n General Lee in de weer (locatie voor de sprong-over-de-beek enz.) Zie ook het brandstof-auto forum

Zo, daar zijn we weer, afgelopen tijd wat problemen met m'n camera en pc gehad. Ik heb niet echt veel gedaan aan de DeLorean, hoofdzakelijk bezig geweest met de verlichting.

Mini update,

Voor de buitenste koplampen gebruik ik gloeilampjes van 2,2 volt, voor de achterlichten heb ik 2 heldere LEDs van 3,5 volt. De verlichting gaat op een 9 volt batterij, dus er moeten een aantal weerstandjes tussen de lampjes.

onderdelen.jpg

De koplampen heb ik gemaakt van een aluminium U profieltje, de 'wanden' van het profiel heb ik iets naar buiten gebogen en de uiteindes gedicht met een alu plaatje.
De hoeken aan de binnenkant worden nog afgerond, de lensen die erop komen worden van acrylglas.

licht.jpg

Volgende update asap;-)

ziet er knap gemaakte buckets uit ,maar hoe staan ze op de auto,dat is de grote vraag

Kleine update,

De twee LEDs voor de achterlichten zitten in een U profieltje, voor de bevestiging van het plaatje dat de lichten verdeeld heb ik een houten blokje tussen het achterdeel (boven de bumper) gelijmd zodat de delen met twee schroeven vast zitten.

roodach.jpg

Omdat de LEDs te veel licht geven heb ik de koppen een stukje zwart gemaakt, zo zijn ze niet meer verblindend als je er in kijkt.

roodLEDs.jpg

Genoeg licht, voor de achterlichten...

roodachter.jpg

Volgende update, zo snel mogelijk.

ongelofelijk het werk wat hier in zit, ik zou echt die vlammenwerper als ik jou was eruit halen, want om deze kap te verbranden :O

erg netjes!
Om de ledjes meer diffuus te laten branden (wat eigenlijk de bedoeling is) kun je de kopjes wat mat schuren en/of witte verf aanbrengen. Met dat zwart zul je wel iets soortgelijks bereiken.

Bedankt voor de complimenten :worship:

De bevestiging van de koplampen schiet ook al aardig op, ben bezig met twee framepjes waarin de 4 lichtkastjes komen.

CIMG2053.jpg

Hier en daar wat bijvijlen zodat alle delen goed aansluiten op elkaar,

CIMG2054.jpg

Morgen volgende update.

:D Biff is toch wel één van de leukste karakters in de film, lijkt me leuk om hem een keer te ontmoeten op een conventie ofzo.
Ik heb op de koplampenframes met stift erop gezet welke kant ze moeten, ze lijken heel erg op elkaar maar er zit toch klein verschil in.

framekoplampen.jpg

De kassen waar ze inkomen heb ik ook nog iets bijgevijld, de binnenste koplampen komen nog iets naar voren. Wat ik op foto's en het diecast model kan zien lopen ze niet in één lijn. ( EDIT; bij nader inzien ben ik nu aan het twijfelen of ze toch wel op dezelfde lijn zitten)

koplampen.jpg

Het is wel een prutswerk al die kleine onderdelen, de lenzen voor de koplampen zal ook nog een feest worden om te maken.

In de achterlichten zit trouwens een klein cosmetisch foutje, in de knipperlichten zitten lijmresten die niet te verwijderen zijn. Ze zitten tussen het acryl en het oranje kleurfilter, met een oranje stift zou ik het eventueel kunnen camoufleren.
Ik denk dat als ik het kleurfilter en de lijm probeer te verwijderen dat de schade alleen maar groter wordt, dus laat het voor wat het is.

achterlijmfoutje.jpg

To be continued...

Laatst bewerkt:
Dat van dat lampje is inderdaad niet zo erg hoor ;) Alles bij elkaar ziet er nog steeds prachtig uit. Alleen vind ik de schroefjes naast de nummerplaat wat erg in het oog springen. Ga je deze nog weg werken?

Ik denk ook dat als de auto helemaal klaar is dat de lijm in de knipperlichten niet zo opvalt.
De schroefjes hoef ik niet echt weg te werken want het onderste deel van de uitlaten (moet nog gemaakt worden) valt over de schroefjes heen ;-)

top, een mooi project waar je mee bezig bent robbie.

ga zo door ik blijf het volgen

Dank je wel :-)

@ Zjeraar, tijdcircuit-uitlaten :D:D die moeten we onthouden, ik kon niet zo snel een naam bedenken voor het onderdeel.

Stand van zaken tot nu toe
De frames heb ik zwart gemaakt en de lichtkastjes erop gelijmd met epoxy, morgen zijn de lensen aan de beurt.

CIMG2066.jpg

:D Biff is toch wel één van de leukste karakters in de film, lijkt me leuk om hem een keer te ontmoeten op een conventie ofzo.
...

Biff heeft een tijdje geleden nog eens een keer een gastrol gespeeld in "The Ghost Whisperer" een serie over een vrouwtje wat geesten kon zien.
Ik wist niet wat ik zag, hij was een stuk ouder geworden haha :)
De foto hoe hij er uitzag kan ik niet zo snel vinden, maar op onderstaande foto is hij iets van 5 jaar jonger denk ik :

545387143_d9edfc6711.jpg

Laatst bewerkt:
Tom Wilson is idd een stuk ouder nu (en dikker), hij was 26 jaar in de eerste Back to the Future :-)

Kleine update,

De grill heb ik afgespoten,

CIMG2068.jpg

Voor de lichtkasten heb ik reflectoren (aluminium) gemaakt zodat koplampen een mooie lichtverdeling geven, en het staat netter.

CIMG2069.jpg

De reflectoren polijst ik nog een klein beetje op met chrome cleaner, daarna lijm ik ze met epoxylijm in de lichtkastjes.

De lenzen heb ik nu ook uitgezaagd met een figuurzaag (prutswerk), om ze goed te laten aansluiten aan de lichtkastjes moet er hier en daar nog wat bijgevijld worden,

CIMG2072.jpg

Voordat ik in de lenzen ga snijden heb ik een testlensje gemaakt om te kijken of ik een soort raster kan maken, het principe werkt opzich goed maar ik moet nog even kijken of ik een goeie close-up afbeelding kan vinden van een DeLorean koplamp zodat ik het juiste patroon kan overzetten op m'n lenzen.

CIMG2081.jpg

De lijnen op de testlens lopen niet recht, is geen ramp 't is maar een testlensje ;-)

Laatst bewerkt:
Voordat ik in de lenzen ga snijden heb ik een testlensje gemaakt om te kijken of ik een soort raster kan maken, het principe werkt opzich goed maar ik moet nog even kijken of ik een goeie close-up afbeelding kan vinden van een DeLorean koplamp zodat ik het juiste patroon kan overzetten op m'n lenzen.

CIMG2081.jpg

De lijnen op de testlens lopen niet recht, is geen ramp 't is maar een testlensje ;-)

Hoe heb je dit nou gedaan, ik ben nu wel nieuwschierig;)

Verder vind ik hem heel mooi worden! :thumbsup: :worship:

Ludo

Back