DeLorean uit Back to the Future

Update,

De eerste fluxbox begint vorm te krijgen, in totaal moet ik er 4 maken.
2 komen aan de zijkant tegen de voorbumper, en 2 voor op het dak, die zijn iets anders dan de voorste fluxboxen maar het basis model is het zelfde,

CIMG3208.jpg

Ook komen in de fluxboxen 4 blauwe LEDs, lastig prutswerk, de fluxboxen zijn kleiner dan de flux capacitor,

CIMG3212.jpg

Ondertussen ook de wielen een staal kleur gegeven, de buitenste rand van de velgen heb ik mat zwart gemaakt zodat de banden dikker lijken en de velgen kleiner,

CIMG3198.jpg

De wielen onder de auto zien er zo beter uit,

CIMG3205.jpg

Verder heb ik een begin gemaakt voor het motordeck gedeelte, de achterkant lijkt ingewikkeld om te maken maar valt opzich wel mee. Het meeste werk zal in de tijdcircuit uitlaten en de kernreactor zitten,

CIMG3207.jpg

Volgende update z.s.m.

Ja wat is dat met veronica.. volgens de tv gids (TVGids.nl) zouden ze vandaag bttf 1,2 en 3 uitzenden.. volgens hun eigen teletext zouden ze een andere film uitzenden, en in het echt zenden ze weer een andere film uit.. in de war?

Ik had verwacht om BTTF II vanavond ook te kunnen kijken op tv, blijkt er een andere flutfilm te zijn.
Gelukkig heb ik alle 3 de delen in een originele box :) (heb ze al 100 keer gezien)

Blijft een erg mooi project hoor!
Heb gister weer erg genoten van BTTF III, jammer dat r bij de programmering van veronica eea mis was.
Heb wel op ftd, alles delen in HD formaat gevonden, dus ben ook daar weer blij mee. Voor robbie TPC, keep up the nice work!!!!!

heel erg mooi project mijn complimenten had toevallig gisteravond nog deel 3 gezien van BTTF het zou misschien een leuk idee zijn als je ook de "hot rod" velgen van deel 3 zoals hierboven zou hebben
sun2712.jpg

het is maar een idee
succes verder!

Bedankt weer voor alle mooie complimenten, werkt zeer motiverend:worship:
Ik heb zondag ook BTTF 3 op Veronica gekeken, blijft een leuke film om te zien.
De DeLorean met rood witte banden die in het begin van de film te zien is is ook grappig, die versie staat trouwens ook hoger van de grond af i.v.m offroad rijden, het stukje met de indianen is erg leuk om te zien :D

Kleine update,

De fluxboxen voor op de auto zijn bijna klaar, ze krijgen nog een blauw/grijze basis kleur en de panelen op de fluxboxen worden zilver/grijs. Als ze geverfd zijn lijm ik de LEDs met epoxy in de fluxboxen,

fluxbs.jpg

De LEDs voor binnenpaneel zitten nu aangesloten, de groene branden op standby stand en de rode gaat aan bij '88 mph',

paneegroen.jpg

Achter het paneel zie je de glasvezels zitten, ze worden nog afgeplakt met zwarte tape zodat ze geen licht uitstralen naar de zijkanten,

paneelrood.jpg

Next update, deze week nog.

Hey Robbie,

Dit ziet er echt geweldig goed uit! Ik heb het project vanaf pagina 1 met open mond zitten bekijken.:D
Ik heb de link daarom ook maar even op het Delorean forum gezet. Veel leden zullen wel zeer geinteresseerd zijn. Zij zitten ook vaak te knutselen alleen dan aan de 1:1 versie..;)
Ook al heb je nu wel tijd voor dit soort dingen, heel jammer dat je werkeloos bent natuurlijk. Maar met deze gave zou je toch iets moeten kunnen vinden.
Laatst in de Aktueel stond nog een stuk over de Alien film. Dat waren ook allemaal poppen en geen computer generated spul.

Keep up tha good work! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Gr,
Jacco

Hartelijk dank weer voor de mooie complimenten:worship::worship::worship:

@Thobo6, thanks voor de linkjes, leuk om te zien als zo'n DeLorean voorbij rijd. Vooral de mensen op straat die vol verbazing staan te kijken.
@Jacco, welkom op het forum en bedankt voor de complimenten :worship: Nu ik weet dat er nog een DeLorean expert op dit draadje aanwezig is ga ik extra m'n best doen om er wat moois van te maken:D
Bij de film Alien waren het inderdaad allemaal poppen, maar dat was 30 jaar geleden en toen hadden ze nog geen CGI effecten.

Tegenwoordig gaat het allemaal anders door de opkomst van computers, over 10 jaar kunnen we niet eens meer een wc doortrekken zonder computer:nooo:

Kleine update,

Ik heb de LEDs in de fluxboxen gelijmd met epoxy, de draden zijn vrij lang omdat ze bijna over de hele zijkant van de auto moeten lopen. Het bevestigen van de FB op de body doe ik met dubbelzijdige tape, in de eerste instantie wou ik schroeven gebruiken maar aangezien de FB te klein zijn daarvoor gebruik ik dubbelzijdige tape,

CIMG3250.jpg

Voor het neon effect ga ik gebruik maken van acrylglas, andere materialen heb ik ook nog getest (zoals teflon en siliconen) maar met acryl krijg ik het beste resultaat.
De uiteindelijk acryl strip moet ik nog uitzagen (extreem prutswerk), hier een voorbeeld hoe het ongeveer eruit komt te zien,

CIMG3246.jpg

Ik vond nog een geluidsmodule die ik eigenlijk voor m'n General Lee had gekocht, bedoeling was om daar de Dixie horns geluid op te zetten. Maar aangezien er meer decibelen uit de brandstofmotor van de Generaal komen dan het speakertje van de module had het geen zin om hem in te bouwen.
De DeLorean is een stuk stiller, dus waarschijnlijk komt de module in deze auto, ik weet alleen nog niet wat van geluid ik erop wil zetten,

CIMG3243.jpg

Morgen volgende update ;-)

Geeft een zeer leuk effect, met dat acrylglas... Daar zullen wel wat drifters in geïnteresseerd zijn :wink:

Veel bouw/knutselplezier nog, en hopelijk binnenkort werkplezier ook!

Bedankt weer iedereen voor de reacties en de linkjes:worship:
Ja dat klopt, de geluidsmodule komt bij Conrad vandaan, ik geloof dat ik er 10 of 15 euro voor betaald heb.
Ik zat er ook aan te denken om het geluid van de tijd jump in de module te doen, maar ik denk dat het niet goed overkomt via de module. Ik zal het ff moeten testen;-)
Een goeie quote uit de film lijkt me ook erg leuk, in dit stukje komt een leuke zin voor,
BytKSy8M4bk[/media] - Back to the Future - Best Scene and Quote Ever

Ik heb zojuist ook een RVS kleur gevonden voor de body, acrylverf van Motip (nr 55460).
Misschien ga ik morgen de body spuiten, maar eerst even kijken of er nog geboord/gevijld moet worden in de body.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back