DeLorean uit Back to the Future

@ wouter: Gewoon een PM sturen naar RobbieTPC, dat kan alleen hij zien.

Robbie, echt mooi werk, vol bewondering zie ik de vorderingen en met alle details wordt het ongelofelijk prachtig

Dank jullie weer wel:thumbsup:
Morgen de eerste delen uitzagen voor de tijd-circuit uitlaten,

uitzagen.jpg

Morgen weer een dag

Ik zal jullie op de hoogte houden van de opening van delorean europe: is ergens halverwege september.
Er komt ook een mooie bttf 2 delorean (met Mr.Fusion) dezelfde als in idols. Er komt voorlopig geen kans om zoveel deloreans bij elkaar te zien: we verwachten er zeker 20..
(a.s. weekend ben ik met del. in Lelystad bij Aviodrome bij de Fly en Drive in.)

Ik zal jullie op de hoogte houden van de opening van delorean europe: is ergens halverwege september.
Er komt ook een mooie bttf 2 delorean (met Mr.Fusion) dezelfde als in idols. Er komt voorlopig geen kans om zoveel deloreans bij elkaar te zien: we verwachten er zeker 20..
(a.s. weekend ben ik met del. in Lelystad bij Aviodrome bij de Fly en Drive in.)

Het is al zeer zeldzaam als je een DeLorean op de weg ziet rijden, laat staan 20 (+1/10) DeLoreans bij elkaar. Waarschijnlijk zie je zoiets één keer in je leven.

Kleine update,

De grootste delen van de tijdcircuit uitlaten zijn uitgezaagd en gelijmd,

CIMG3327.jpg

Voor de verlijming gebruik ik seconde lijm, dat werkt het beste voor deze toepassing. Wel is belangrijk dat het acrylglas grof geschuurd is (daarna goed schoonmaken, afstoffen ontvetten) op de vlakken waar er gelijmd moet worden, acrylglas is een lastig materiaal om te lijmen.

CIMG3332.jpg

Het eerste onderdeel van de kernreactor heb ik ook gevonden, het is een dop van een Heró Fruit 2 day drankje :-)

CIMG3336.jpg

Morgen zijn de uitlaten klaar, denk ik.

Laatst bewerkt:
ik heb ze een paar jaar geleden wel eens met z'n 5en ofzo in "convoi" zien rijden over de snelweg.

Maar het ziet er super uit, kan menig modelbouwer nog wat van leren :D

Thanks Mattijn :D

Ik ga het toch anders doen met die uitlaten, de vorm klopt niet helemaal en het acrylglas kan ik niet aanpassen zonder dat het breekt.
Morgen ga ik uitlaten maken van aluminium plaatmateriaal, had ik eigelijk meteen moeten doen.

Tijdcircuit-uitlaten, de tweede ronde.
Ik heb het acryl afdekplaatje wat op het motordeck zat vervangen voor aluminium, deze plaat is iets groter zodat hij goed aansluit tegen het deel waar de achterlichten zitten,

CIMG3340.jpg

Het voordeel van aluminium is dat ik de uitlaten uit (bijna) één stuk alu kan maken, in tegenstelling tot de acrylen uitlaten die uit meerdere stukken was gemaakt. Wel even een nieuw sjabloon moeten maken,

CIMG3342.jpg

Het alu is ongeveer 0.5mm dik en kan makkelijk met een schaar worden uitgeknipt, hier en daar nog wat vijlen en dan de randen ombuigen,

CIMG3344.jpg

Het alu op alu lijm ik met metaal lijm, de plastic onderdelen die op het alu komen lijm ik met epoxy.

Laatst bewerkt:
Stefan1, ik dank je weer wel :D

Kleine update,

De basis vorm van de uitlaten zijn (weer) klaar, wat is alu toch een prettig materiaal om mee te werken,

CIMG3351.jpg

Voordat ik de uitlaten vast lijm maak ik eerst het binnenwerk, de (hout)schroeven in de dekplaat zijn tijdelijk, daar komen bouten/moeren voor in de plaats,

CIMG3356.jpg

Morgen ook beginnen aan de kernreactor, is niet zo veel werk.

@ Robbie TPC,

De alu exaust ziet er idd vele malen beter uit dan de vorige uit acryl. Zag dat je ook intresse had in een busje te maken van The A-team, die van Tamiya (luchbox) is alleen niet in 1/10 formaat, das wel jammer of ga je die als mal gebruiken?

Vandaag mijn 1:18 De Lorean binnen met de post!
Dan wel niet zo cool als de zelfbouw BTTF De Lorean maar ik heb er nu ook een! :-)

7972486d013ec8ec3.jpg

7972486d013f81763.jpg

Mooie oplossing zo met de uitlaten Robbie!
Je gaat als een speer!

Groeten,

Joris

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er netjes uit Joris :thumbsup:
Mijn 1/18 model moet ik nog even schoonmaken, er zitten nog wat klei resten op.

Voor wat betreft het 1/10 model heb ik weinig te melden, ben bezig om de verschillende onderdelen van de uitlaten te lijmen.
De metaal lijm (epoxy basis) werkt goed en is ijzer sterk, nadeel is dat het lang moet drogen.

Thanks Stefan.

De achterkant van de uitlaten is zo goed als klaar, aan de voorzijde moeten de uitlaten nog een stukje doorlopen, dat gedeelte maak ik uit verschillende stukken aluminium. Ook komen er nog twee witte LEDs in iedere uitlaat die gaan branden bij '88 mph',

CIMG3360.jpg

Ben druk bezig om onderdelen te zoeken voor de kernreactor, ik probeer verschillende configuraties om te kijken wat het beste staat. De linker heeft een witte dop van Goeie Morgen drinkontbijt, de rechter heeft een koppelingstandwiel van een RC auto onder de fruitdrankdop zitten, die versie ga ik uitwerken,

CIMG3358.jpg

Om zoveel mogelijk details in de reactor te verwerken ga ik gebruik maken van verschillende bouwdoos onderdelen, ook wel 'kitbashing' genoemd,

CIMG3359.jpg

Morgen de rest.

ik volg dit draadje ook al een tijd, en het blijft me verbazen hoe vreselijk mooi jij die body maakt!

echt een hele hoop respect voor je werk!

Bedankt weer voor alle mooie woorden, ben blij dat zoveel mensen dit bouwverslag met plezier volgen:!::worship:

@Patrick, voor het buigen gebruik ik een mini-bankschroef, soms ook een tang of twee stukken hout, ligt eraan hoe groot de stukken aluminium zijn die gebogen moeten worden.

Update,

Alle stukken voor de uitlaten zijn klaar, de naden tussen de stukken 'las' ik met metaal lijm,

CIMG3414.jpg

Voordat de stukken definitief op de dekplaat gelijmd worden boor ik twee gaatjes voor de LEDs, in de eerste instantie wou ik in iedere uitlaat twee mini LEDs (zelfde LEDs als onder de auto) plaatsen, maar daar was te weinig ruimte voor. Dan toch maar in ieder één standaard witte LED,

CIMG3406.jpg

Opzich geeft één LED genoeg licht, alleen het onderste deel van de uitlaat is nog een beetje donker. Waarschijnlijk als de flaps (3 stuks) op de uitlaten zitten dat het onderste deel ook verlicht zal zijn door de reflectie op het aluminium,

CIMG3410.jpg

De kernreactor is klaar, hij is iets anders dan de film versie,

Kernreactor.jpg

De gele dop van de reactor is een belangrijk kenmerk van de reactor die goed te zien is in de film, ook bij dit model moet hij dus goed te zien zijn.

Kernvandereactor.jpg

Volgende update, zo snel mogelijk.

Back