Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Bedankt mannen! Dat heb je af en toe nodig om weer verder te gaan. ;)

Het centrale neusstrut deel neemt behoorlijk wat tijd in beslag zo zonder cnc, maar we komen er wel. Vannavond klaar met dat ding, gelukkig weer verder aan andere onderdelen. (Ik had alleen geen witte verf meer om het helemaal af te maken, volgende week weer halen.)

Hier nog een paar foto's gedurende het beeldhouw proces.......

Verlichtings gaten uit frezen, elke hoek opnieuw inspannen.....(bij gebrek aan roterende tafel kan ik alleen maar voor-achter/links-rechts.....)
GroteFoto-3J36EKKQ.jpg

Onderste collar rond draaien met hulpstuk in draaibank:
GroteFoto-KAEUJBUS.jpg

De rest rond frezen:
GroteFoto-373SSD6P.jpg

GroteFoto-8IGIYBFR.jpg

Metaal gedeelte gereed:
GroteFoto-LFYBO8W4.jpg

Schaal vormen bekleden met kunstof:
GroteFoto-8XAHOPPU.jpg

Afstrijken met epoxy om giet radius te simuleren, spuiten.....pffffffff!
GroteFoto-VU8MZZOA.jpg

Ja, voor de oplettende onder ons....de middense verlichtingsgaten zijn niet even groot....alsook bij de echte!

Groetjes,
Gerald

denk je op het forum echt alles wel een beetje meegemaakt te hebben, kom je dit tegen..................tssssssssssssssss.

dat heet toch een vak(hobby)idioot?

Petje af voor dit sterke staaltje instrumentatietechniek, zie je wel dat er nog vaklui bestaan.

Ongelooflijk hoe jij met weinig middeln zoiets geweldigs kan maken (en je kan nog vleigen ook ?!?!?!? ;-) ).

Potverdorie wat is dat weer mooi gemaakt Gerald en dat zonder al die hulpmiddelen zoals roterende tafel of cnc, hier herken je de vakman aan die heeft dat allemaal niet nodig...:mrgreen:

Ziet er top uit:worship::worship:

Groet Jan.

Bedankt allemaal, het handwerk is ook deels noodgedwongen hoor. Ook ik probeer overal de kosten een beetje te drukken en ik haal daarbij ontzettend veel genoegdoening door van niets iets te maken op een zo simpel mogelijke manier. Dat het daarbij af en toe héél wat meer tijd kost....tsja, tis hobby he? :-D

Wat voor verf gebruik je? en wat voor lijm om het kunststof op het alu te lijmen?
Heel simpel, de kunstof delen lijm ik eerst met dikke secondenlijm op het pas geschuurde/ruwe aluminium. (Goed ontvetten na schuren) Een maal droog heb ik de uitvloeingen met 5min epoxy gedaan en een tandestoken om netjes in de hoekjes te werken. Als verf gebruik ik motip autolak.

Vandaag begonnen met de strut onderdelen:
GroteFoto-RDTS7UY7.jpg

Laatst bewerkt:
:thumbsup::worship:

Ongeloofelijk, wat kan jij bouwen zeg!
Je hebt trouwens ook een mooie vooraad materialen liggen daar, wat zijn die zwarte cilinders? Grafiet?

Tsja, toch stiekem ook wel een droom van mij om zulke dingen te kunnen maken. Ik heb nu al moeite met een strookje balsa snijden *schaam schaam*

Tsja....,wat doet een schaalbouwer het liefst als het buiten regent en hard waait? Beetje freumelen met schaal dingetjes, friemelen met kleine stukjes om iets te maken wat ergens op iets echt lijkt.....

De kenners zullen wel weten wat dit is ;):
GroteFoto-ZBJGBHA4.jpg

Laatst bewerkt:
.....wat zijn die zwarte cilinders? Grafiet?

Hoi Maarten, nee dat is gewoon kunstof (plastic) Om precies te zijn POM-C, ook wel bekent als delrin en is in meerdere kleuren te krijgen. Hiervan heb ik onder andere alle wiel velgen gemaakt en allerlei andere schaal stukjes die weinig mogen wegen wat je normaal van aluminium zou maken.
Het onderdeeltje hierboven is ook bijna helemaal van dit spul gemaakt.

Groetjes,
Gerald

Bedankt Jeroen en Wouter.

Dat lijkt me de stuurcilinder voor de neuspoot.
Klopt als een bus.:thumbsup:

Een en ander in de wit gezet, begint al aardig wat te lijken. Kost toch allemaal hoopjes tijd, en dan te bedenken dat er nog een hele kist omheen moet ha ha ha! (Maarrr, ook daar wordt in de achtergrond aan gewerkt, binnenkort meer.)

Losse stukjes van de neusstrut en daaronder de handel effe in elkaar geschoven.
Nu weer verder aan de kromme juk waar het wiel aan zit, moet weer helemaal uit een groot blok gehakt worden.

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-3Y8BS74R.jpg

GroteFoto-TREJGCHN.jpg

WOW!

Dat is echt meesterwerk. :worship:

zo wil ik ook mijn pootjes onder mijn P-38 hoor.

Gerald, waar haal je al die details vandaan?

Luc

Hoi Gerald, mooie sticker zit daar op. Kun je hem ook uit vergroten, dan kunnen we lezen dat de tekst ook klopt!!!!!!!!!:thumbsup:

Groetjes,
Peter

Hoi Gerald, kreeg net een mailtje over een onderdeeltje:-D. Het is in schuim gemaakt en gaat binnen kort in aluminium gemaakt worden. Er zitten een paar gate te veel inmaar dat komt door het trillen van het schuim, de wandjes zijn hier en daar maar 1mm dik.

full

We zijn hier zeer blij mee!

Grts,
Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Back