Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Hey Koen, tnx!

Werk je aan die bakken in dienstverband of is het je baan?

Groetjes,
Gerald
Ik werken? Nee hoor :p. Ik studeerde vliegtuigtechnologie en in men laatste bachelorjaar moesten we stage doen. Ik heb toen geregeld om in Kleine Brogel mee in het onderhoud te staan gedurende 6 weken. Nu ga ik nog bijstuderen voor een master (industrieel ingenieur mag ik mij dan noemen), als alles meezit toch :mrgreen:.

@ Koen; aha, dan snap ik het, werken is inderdaad maar niets, ben er zelf ook mee gestopt ha ha :D...., alleen af en toe een beetje sturen voor de hobby!

@ Japiooo; tnx! We moeten maar weer es wat afspreken voor een bakkie?

@ Laurens, nee dat gaat niet vanzelf ;), dat ga ik er nog op aanbrengen met roet krijt en verdunde donkerbruin/groene verf. (kleur van het echte vet)

Grtz,
Gerald

Deze foto's had ik jullie nog beloofd, kreeg cd'tje vanmiddag per post binnen. Ze zijn gemaakt door een militair op basis Deelen (die wél gemachtigd is om foto's te maken...;)) en hij kan er wel wat van. Halverwege begon het plots tijdens een vlucht te druppen......twijfel...., ja nú maar meteen landen want het zet door. Maar daardoor wel een paar leuke kiekjes geschoten, héél realistisch als zeg ik het zelf. :D Ik was vanwege het ontstuimige weer de enige daar, gelukkig bijgestaan door Frank Hartog, tnx! Tóch weer lekker een aantal vluchten kunnen doen om de nieuwe motor te testen.

Enjoy:

GroteFoto-YVYITA8D.jpg

GroteFoto-LEMYYGCZ.jpg

"Cleared for take-off"
GroteFoto-CFIFTNTO.jpg

GroteFoto-448IJ8WP.jpg

GroteFoto-N4RRRXPD.jpg

GroteFoto-PBYC8TBL.jpg

GroteFoto-BSZYKQTM.jpg

GroteFoto-DFZDKHWZ.jpg

GroteFoto-B3QT6NRV.jpg

GroteFoto-VJ4TXU8T.jpg

Volgense missie....
GroteFoto-XY63RUMQ.jpg

......toen begon het plots begon te regenen. De echte mag dan wel een "all-weather fighter" zijn maar modellekkes kunnen daar nog niet zo goed tegen....snel aan de grond!
GroteFoto-UPWKEFJY.jpg

GroteFoto-7SVRXYSZ.jpg

GroteFoto-UIC36DV3.jpg

Snél de pits in, zender weg en motor na-koelen:
GroteFoto-4GXMAYI8.jpg

Frank had effe snel iets in het clubhuis gevonden ha ha:
GroteFoto-VHJMGP7W.jpg

...tsja, daar zit je dan nat te worden.....hoort bij de hobby zeggen ze :cool:
GroteFoto-8DHRLESC.jpg

Groetjes,
Gerald

Laatst bewerkt:
Geweldige foto`s Gerald :thumbsup:

En je hoeft nu ook niet meer te foto shopen om de antenne weg te werken ;-)

GR180 Turbine

Hoi Gerrit Jan, de GR180 heb ik uiteindelijk hier afgesteld op maar 104.000 toeren wat overeenkomt met ongeveer 12kg stuwdruk, motor draaid inderdaad echt als een zonnetje, zéker bij deze relatief lage toeren. Eigenlijk misschien beter als je een compleet nieuwe KJ zou bouwen om met deze diameter wielen te gaan werken. Als je niet het volle vermogen wilt draaid het ding altijd erg rustig met een veel langere levensduur op lagers en kamer. Compressor wiel en het 70mm turbine wiel zijn even duur.

Heb er nu 6 vluchten op zitten, na 10 vluchten gaat hij uit elkaar om te zien hoe alles houd.

Groetjes,
Gerald

Prachtige foto's van een schitterend model, complimenten hoor Gerald!

Dit schema vind ik toch veel mooier dan het nieuwe.. mooi zo laten AUB :)

Hoi Gerald,

Handig zo een buddy die je bijna droog houd..:mrgreen:

Ga je er ook nog een keer verlichting op zetten om het helemaal af te maken of vind je het wel goed zo?

Groet Jan.

Hoi Jan, die verlichting komt er zéker, alleen niet meer op deze kist. Al het bouw werk zal zich concentreren op de grote 1/5 F16 waar ik zo'n beetje álles schaal wil hebben; werkende flaps, slats, speedbrakes, verlichting, flares, smokewinders, opening canopy, rem parachute, álle klinknagels en schroefjes etc etc etc...... Hóópjes werk! De motor is nu helemaal klaar en zo goed als afgetest in de "kleine" F16, het intrekbare onderstel is een heel eind onderweg zoals je gezien hebt en ik hoop dat deze maand de romp gesmeert gaat worden.

Groetjes,
Gerald

Al het bouw werk zal zich concentreren op de grote 1/5 F16 waar ik zo'n beetje álles schaal wil hebben; werkende flaps, slats, speedbrakes, verlichting, flares, smokewinders, opening canopy, rem parachute, álle klinknagels en schroefjes etc etc etc......

En dan nog onder de magische 15KG grens blijven (droog) 8O :worship:

Jaja Eric.

De Rutjes zijn wat van plan.
Pa Rutten wil onze beech bouwen onder de 15 kilo.
Dus dat wordt ook eem uitdaging.

De weegschaal zal veel gebruikt worden bij de Rutjes.;)
Het is wel smullen hier.

Groeten Han.

Back