Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Ben ondertussen al vast aan het oefenen voor het nieuwe kleuren schema ha ha ha :grin:: depron-mini-2d-f16-fun

GroteFoto-OVZQXBND.jpg
Oh, cool! Die wil ik ook! ;)

~Jolmer

Laatst bewerkt door een moderator:
Echt wel, dat electrospul is erg grappig om 's winters erbij te vliegen! Ook ik beken schuld! :D

Ook ik heb dus de PDF's van de GR 2D F-16 gedownload, uitgeprint en ben begonnen te bouwen! Even een paar middagjes eraan besteden en klaar is kees...

Ik plaats op het andere draadje wel even wat foto's, wanneer ik iets heb wat ik kan laten zien:

Depron mini 2D F16, FUN!!!

~Jolmer

Laatst bewerkt:
Je bedoelt mij? ;) Ik ben erg druk bezig, maar mijn aandacht wordt helaas steeds ván mijn (grote) F-16 weggetrokken... Maar goed, als ondernemer moet je blij zijn met werk, toch? De (grote) F-16 komt wel eens af... :D

~Jolmer

Je bedoelt mij? ;) Ik ben erg druk bezig, maar mijn aandacht wordt helaas steeds ván mijn (grote) F-16 weggetrokken... Maar goed, als ondernemer moet je blij zijn met werk, toch? De (grote) F-16 komt wel eens af... :D

~Jolmer

Ik doelde eigenlijk op Gerald maar je voelt je aangesproken? (met reden) haha :rolleyes:

greets

Stoken?????? :D

Ja, er moet weer gestookt worden, de schuur is nu bitterkoud, kachel weer aan!

Wordt er nog wel wat gedaan daar in je hokje? Is al zo lang stil :sleeping:, :pc: zeker.

Grts Peter
Ja, ander(en) werk aan het doen en onlangs wat gespeeld met m'n mini F16. Ook plots druk op werk de laatste tijd, al m'n stby dagen zijn ingevuld door iemand die weg moest.....
Het wordt weer bouw weer dus zullen binnenkort maar weer eens starten aan de grote.

Grt,
Gerald

...en jawel, eindelijk weer eens tijd vrij gemaakt om aan de grote te beginnen. De romp en vleugels gaan binnenkort gesmeerd worden dus moeten we maar rap verder aan het onderstel. Hoofd onderstel is een heel eind af, vouwstrutten zitten in de pijpleiding en de rest van de fittingen en ophangpunten wil ik pas doen als ik de kit daadwerkelijk heb om te passen.

Afglopen dagen de remmen en hardsstalen 6mm assen nog afgemaakt, hier het hoofdonderstel tot zover:
GroteFoto-GTOCHXEN.jpg

Verder dan maar aan de neuspoot, vandaag de velgjes gedraaid en het bandje op maat gemaakt. De velgjes zijn weer van kunstof POM-C (delrin) om de boel zo licht mogelijk te houden. Aluminium ziet er wat gelikter uit en en zeker steviger maar ook zwaarder voor mijn doel. Hier onder nog in ongelakte staat. Voor het bandje heb ik een aangepaste avonds F16 hoofdwielband gebruikt. Deze zijn lekker stevig en toch hol zodat ook deze niet zo zwaar zijn. Echter het profiel klopt niet met de echte neuswiel dus dat hebben we in de draaibank maar effe aangepast. Er zaten iets van 6 groeven in, die hebben we terug gebracht naar 3 bredere groeven.....tsja, schaal nerds hé!?! :hammer:Diameter is iéts kleiner geworden wat hem perfect passend maakt.

Als het morgen geen vliegweer is gaan we verder met de strut.

Groetjes,
Gerald
GroteFoto-EHUNMBKB.jpg

GroteFoto-87BLYR7U.jpg

GroteFoto-AICPIKJE.jpg

Gerald, Gerald, GErald wat maak jij er weer iets verschrikkelijks moois van :worship:

Gerald,
Je maakt dit allemaal zo mooi dat het bijna niet leuk meer is om naar te kijken..... Het is zo perfect dat de gemiddelde bouwer dat nooit, ook maar een beetje gaat evenaren.
Diep respect,
Bart

Tnx mannen, dat streelt altijd weer :zon:

Zoals verwacht vandaag niets gedaan, was véél te mooi weer om binnen te klungelen, lekker wat met de Rafale wezen spelen. Morgen weer verder.

Groetjes,
Gerald

Hmmm, ging de afgelopen dagen niet zo erg vlot, paar keer lekker weer geweest en dan maak je van de gelegeheid gebruik om weer eens lekker te blazen met je modellen......kwestie van prioriteiten en keuzes ha ha ha. ;)

Begonnen met het neuspoot bovenste strut deel, lastig onderdeel om goed schaal te krijgen. Begonnen met een groot vierkant blok, in stapjes steeds verder op m'n hand freesbankje:

GroteFoto-OMRHUMJ3.jpg

GroteFoto-HA4MWEEW.jpg

GroteFoto-CEGSS7XZ.jpg

GroteFoto-N3XEL6WS.jpg

......en dan denk ik soms wel eens......och och, waar ben ik aan begonnen, ligt nog een heleboel materiaal te wachten op de werkbank.....
Ach ja, binnenkort weer winter en veel bouwtijd. :cool:

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-UQMTIEOC.jpg

Back