Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Uit een ander draadje

Latex handschoenen zijn best geschikt voor vele klusjes alleen laten ze na loop van tijd toch het een en ander door.
Dit is onder andere te zien op de site van emergo.
De safety data sheets van mgs epoxy(da,s wat ik verkoop)word nadrukkelijk op nitril gewezen.
Epoxy allergie word opgebouwd in je lichaam en kan onstaan na jaren van verwerken.
 
Nou ja, bij twijfel, ik ga toch maar een ander doosje halen. Niets kan op tegen gezond werken en ik heb inderdaad ook vele gevallen van epoxy overgevoeligheid/allergie gezien en da's nie prettig...:nooo: Ik gebruik deze latex handschoentjes dan al jaren maar het schijnt in je lichaam op een gegeven moment verzadigd te zijn waarna je de ellende krijgt, slecht plan.



Om effe op de brandstof aansluiting terug te komen, hieronder een plaatje van mijn "kleine" F16 tanks die op precies dezelfde mallen manier gemaakt zijn. Hier hoe het gaat worden mbt rubberen stoppers:

1/6,8 F16 tanks: [19445] avonds-f-16-schaal-gereed-14
P9050026.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gerald,
Nog een goede reden om over te stappen op Nitril handschoenen is Latex zelf. Ik werk in de semiconductor industrie, en loop zelf dagelijks in cleanroompak met handschoenen. Latex zelf geeft bij veelvuldig gebruik ook allergieproblemen, Niltril niet.
Bij werk aan machines waar risico is voor zgn foto contaminatie (het ontbinden van organische moluculen agv UV licht) is het gebruik van Nitril zelfs verplicht.
E.e.a. duidt allemaal op een veel grotere chemische stabiliteit van de Nitril handschoen.

Als je hiermee geen hoge score haalt bij een WK of EK is dat een kwestie van pure jaloezie. (songfestival effect pre2010) (want voor dit jaar "sja-la-la-li" moet ik ze wel gelijk geven)
 
Waarom niet gewoon gele keuken handschoenen, deze zijn sterker langer dus je polzen worden ook nog beschermd. Ik werk elke dag met epoxy (plamuur) en dat is een raar goedje. Als je daar iets van op je huid krijgt begint het meteen te bijten. De gewone keuken handschoen voldoet het beste in dit werk.
Je kunt altijd nog je handen eerst insmeren met barriere creme die je velletje al beschermd en dan de handschoenen er over heen.

Grt,
Peter
 
Hallo Gerald

Ik volg u al een tijdje en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n mooie en grote F-16 op schaal heb gezien.
Ga zo door....

Ik ben een paar vragen.
Ik ben namelijk met een project bezig: F-16 1:10 van Depron
Maar ik zit met een probleem.
Ik zou graag zelf de F-16 willen tekenen maar punt 1 ik kan niet goed tekenen op de pc en punt 2 ik kan geen goede overtrek tekeningen vinden (bouwtekeningen).

Nou was mijn vraag aan u of u voor mij tekeningen heeft van 1:10 of dat u misschien uw eigen tekeningen wilt verkleinen naar 1:10?

Ik begrijp best als u de tekeningen niet wilt delen.
Maar zou u dan iets kunnen verzinnen.
Ik zou graag iets van bouwtekeningen 1:10 voor mijn project willen.

Als u mij kunt helpen hoor ik dat graag.

Ga zo door met uw F-16.

M.V.G. Dave
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Kevin.

Neem maar eens kontakt op met Tita op het forum.
Die weet meer op het gebied van depron.
Hier zijn site.

Hans de Vries

Groeten Han.

Hallo Han

Bedankt voor je reactie.
Maar wat ik bedoel is de tekeningen van de F-16 op schaal (1:10)
Maar toch bedankt voor de link, ik zal het eens bekijken.

M.V.G. Dave
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Kevin, ik ben bang dat ik je niet echt kan helpen. Mijn romp komt uit een mal van scale-jets.com, daar zijn geen constructie tekeningen van. Ik heb wel een aantal 3-zijden tekeningen waar ik voor schaalgetrouwheid mee werk maar die zul je zelf moeten schalen naar 1/10. Ik zou effe wat googles want wat jij zoekt is al heel veel gedaan, er worden best wel wat tekeningen als free-ware aangeboden. Hier een voorbeeldje wat ik zelf in twee tellen heb gegoogled: F-16 Build Thread - RC Groups

a508393-20-What%20are%20we%20making%20again.JPG


Groetjes,
Gerald
 
Brandstof tanks afgemaakt, aluminium ringen ingelijmd waar de stoppers in gaan, redelijk straigh-forward werk. Met het maken van de stopper gat er effe wat water in gegoten om eens te zien wat nu de uiteindelijke inhoud is geworden. Ik wist dat ik iets ruim te werk was gegaan maar het bleek dus nog wat meer te zijn....:D 2850 cl per tank! Dat maakt 5,7 liter voor twee tanks en met hoppertank zitten we net onder de 6 liter. Da's genoeg om ook nog wat met ballast te werken. Ik zal bij de eerste tank beurt wel om de liter streepjes op de tanks zetten zodat ik precies kan zien hoeveel ik verbruik en eventueel minder dan nodig af kan tanken om te experimenteren.

GroteFoto-BOUJHDXN.jpg


Daarna de tanks vast gezet in de romp, heb een zeer lichte en eenvoudige manier gevonden om de tanks er snel uit te kunnen halen indien nodig.

De tanks zijn gemaakt om tussen twee spanten te passen dus ze kunnen al niet meer naar voren/achter schuiven. Een koolstof buis van 6mm ervoor en het zit vast. In het achterste span zit een blind gat en aan de voorkant heb ik een pcb plaatje gemaakt waar de stang door schuifd. Een béta clip ertussen en de buis kan geen kant meer op, tanks ook niet meer:

GroteFoto-GQD76OHH.jpg


Door naar de elevator scharnier pennen. Deze waren origineel van staal met messing lager bussen, deze heb ik vervangen door een massief koolstof staaf van 10mm met kunstof lager blokken. Scheelde me weer 100 gram!

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-ZZJ4G3SC.jpg
 
Super dat je telkens weer die grammetjes in mindering weet te brengen.

Gr Japiooooooooooo


Ja, dat blijft een constant gevecht, nu maar hopen dat het ook gaat werken.....


Elevators zijn aangesloten en werkt mooi. Wél grote flappen hoor, deze hoogteroeren zijn bijna even groot dan de hoofd vleugels van m'n avonds F16 :mrgreen:.

Verder met de speedbrakes. Deze week al eea aangepast en nog een paar extra schaal spantjes toegevoegd. Zaakje in grondverf zetten en nalopen op oneffenheden met plamuur. De cilinders zijn bvm items, moest ze echter nog iets inkorten waardoor ik er zelf een kunstof einddopje met 0-ring voor moest maken. Minder alu en kunstof doppie = ....weer minder gewicht. Ook de cilinderhuizen wat afgedraaid omdat ze wel erg hufterproof dik zijn met 1,5mm wanddikte, 0,7 is ook voldoende hoor, scheelt weer de helft ha ha ha.....:hammer:

Groet,
Gerald

GroteFoto-HO64NMK6.jpg


GroteFoto-H8EEUFUM.jpg
 
Niet plaatsen scheelt ook gewicht, weet ik nog wel een plekje haha.
Wat een kleurtje al niet doet, lijkt meteen een stuk echter.

Grt,
Peter
 
Niet plaatsen scheelt ook gewicht, weet ik nog wel een plekje haha.
Wat een kleurtje al niet doet, lijkt meteen een stuk echter.

Grt,
Peter
Daar zijn ze té mooi voor, ze moeten er zowiezo op! :cool:


Vandaag besloten niet te gaan vliegen want het zou pisweer worden....viel uiteindelijk best mee, had er eigenlijk wel zin in. Maarja, toch lekker binnen geknutseld aan de speedbrake, ze werken nu. Moeten nog een paar details op zoals de mee-bewegende scharnier afdek kapjes maar nu lijkt het in ieder geval al heel wat. Ook een filmpje gemaakt, dat spelen kost me véél te veel tijd......maar wél leuk! :mrgreen:

Groet,
Gerald

Zó moet het worden:
GroteFoto-FX4ZVDUR.jpg


...en zo is het inmiddels:
GroteFoto-Q7D86B4V.jpg


GroteFoto-6NX6P6DX.jpg


GroteFoto-XYDLBAHP.jpg


Filmpie:
De linker loopt nog iets te strak en iets lanzamer, wordt aan gewerkt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar zijn ze té mooi voor, ze moeten er zowiezo op! :cool:

Vandaag besloten niet te gaan vliegen want het zou pisweer worden.

Groet,
Gerald

Toch wel jammer, dat ik niet zo'n baas heb. Ik wil ook weleens besluiten dat het pisweer is en wil dan ook wel bouwen.
Maar mijn baas steekt daar wat anders in (TOT OKTOBER :wink:)

Mooi trouwens, die speedbrakes. Wat mijn probleem soms ook is (en veel tijd kost) is het proberen of het werkt.

Bert
 
:worship::worship: Gerard heel netjes. Ik blijf je volgen

Gebruik je in je zelfgemaakt cilinders o ringen of allen een kunstof zuiger ?


Gert-Jan
 
Back
Top