Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

@ gerald.
Mischien wel iets of topic, maar ik het zelfde schuimpje gekocht, en nu vraag ik me af waar ik een schema van de demo f16 kan vinden.
en verder nog tips mbt dit model?

Groeten sjoerd

De ,,leeuw'' kan je in het F-16 depron 2D draadje vinden als pdf.
Tip........ andere motor en of fan combinatie.
Tja, die van de Phase3 voldoet goed.
Belly verstevigen zoals Gerald gedaan heeft.
Zwaardere en of meer magneetjes in de cockpit, deze laat nogal makkelijk los na een landing, omdat de hele neussectie beweegt onder het gewicht van de accu.
Weet wel je moet toch de stekker er uit trekken, maar het staat zo slordig.
Nn zorg dat de vleugels kaarsrecht staan.
Bij maar ietsje verdraaing, moet de horizontal behoorlijk getrimt worden.
Verder leuk kistje voor dat geld...

Hoi, tijd voor een updeetje! :D

Tis al weer effe geleden, het gaat dan helaas ook niet zo snel. Afgelopen weken beetje bij beetje aan de cockpit bezig geweest en het begint er al op te lijken hoewel er nog veel gedaan moet worden. De instrument panels zijn bijna klaar, nog een paar details en dan verder. Hier alvast enkele resultaat foto:

GroteFoto-4G4WQXET.jpg

GroteFoto-PX6RSWES.jpg

hier wat foto's van de voortgang tijdens het pielen:

Lastige vorm om goed te krijgen, het centrale gedeelte van instrument paneel. Deze heb ik van dun balsa gemaakt en bekleed met 0,5mm abs kunstof zodat deze geen verdere afwerking nodig heefd en direct gespoten kan worden. Links tekeningetje en een wegwerp camera lens die ik voor de HUD projector ga gebruiken, heefd precies de schaalvorm. Het grijze is het lens huisje die ik uit PVC gedraaid heb.
GroteFoto-ETZWNQG8.jpg

Effe passen samen met het hoofdpaneel:
GroteFoto-ULDDPBN8.jpg

GroteFoto-374U7XO6.jpg

Op internet zijn diverse sites te vinden van F16 flightsimulators tot en met 1/1 full-size cockpit nabouwers! Hier zijn een hoop decals te vinden die ik geschaald heb tot het juiste formaat. Daarnaast nog wat extra decals zelf gemaakt zoals zuurstof fles texten en andere. Dit allemaal op één A4 gefrot en geprint op transparant en wit waterdecalsheet. Hieronder op een plankje geplakt om er een blanke lak over te spuiten. Deze decals kan ik nu op allerlei manieren gebruiken om overal waar nodig op te plakken:
GroteFoto-WXXEYD3T.jpg

Enkele standaard meterjes gehaald bij hobby-in die toevallig precies de goede maar zijn. Hier een stukje gewoon papier uitgeprinte metertjes er in gelegd, de echte decals volgen later.
GroteFoto-GJSIEON7.jpg

Instrument huisjes gedraaid en geplakt:
GroteFoto-CXW8DZWQ.jpg

MFD huis uitfrezen: (Multi Function Display)
GroteFoto-V6SHEE48.jpg

Gezamelijk spuiten; strookje dubbelzijdig tape op balsa strip waar vanalles op geplakt kan worden:
GroteFoto-EFBDOO3L.jpg

Gefriemel met kleine detail dingetjes......:cool:
GroteFoto-7IB6RTCH.jpg

MFD knopjes plakken:
GroteFoto-HNVNWW8E.jpg

En hier enkele panelen gereed:
GroteFoto-E6Y8NW7O.jpg

GroteFoto-A6PZRU3Z.jpg

GroteFoto-8GKHSEWU.jpg

De hele handel tot zover:
GroteFoto-HX7UMYBT.jpg

Zo, verder aan de rest wat nog heel wat is. Het detaileren van de voorste paneel bovenkap, schietstoel en de ruimte achter de schietstoel.

Effe alvast passen of het mannekke er in past, handen aan het stuur natuurlijk! ;)

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-S44EHJXE.jpg

Volgens mij zie ik een foutje.
Een aantal systemen staan AAN terwijl de MSTR switch UIT staat :hammer:

Nee, grapje,:hammer: ziet er idd SUPER uit , en dat zo net na de carnaval :worship:
Daar moet je in de USA toch hoge ogen mee gaan gooien,.

Laatst bewerkt:
Tnx Erik.

Volgens mij zie ik een foutje.
Een aantal systemen staan AAN terwijl de MSTR switch UIT staat :hammer:
Ha ha, ja dat klopt nog ook! Je moet een keuze maken in presentatie. Als alles uit zou staan zouden er overal rode vlaggen moeten verschijnen en ADI's scheef staan.... In de toekomst wil ik ook functionerende schermpjes achter de twee TV's plaatsen, leuk voor statisch :D.

Grtz,

Gerald helaas als de MSTR switch uit staat staan alle adi's ook scheef gezien ze dan geen stroom krijgen. daarom is het ook een master switch

voor de rest super mooie details

Deze staat ook omhoog.......én aan....:lol:....ik zie dat hij ook bij mij dus aan staat.......maar da's muggengepiel :D.

Grtz,
Gerald

F16 electrical panel (Block 25,30/32,40/42 en MLU)
elec_01.jpg

elec_02.gif

Back