Hoi, tijd voor een updeetje!
Tis al weer effe geleden, het gaat dan helaas ook niet zo snel. Afgelopen weken beetje bij beetje aan de cockpit bezig geweest en het begint er al op te lijken hoewel er nog veel gedaan moet worden. De instrument panels zijn bijna klaar, nog een paar details en dan verder. Hier alvast enkele resultaat foto:
hier wat foto's van de voortgang tijdens het pielen:
Lastige vorm om goed te krijgen, het centrale gedeelte van instrument paneel. Deze heb ik van dun balsa gemaakt en bekleed met 0,5mm abs kunstof zodat deze geen verdere afwerking nodig heefd en direct gespoten kan worden. Links tekeningetje en een wegwerp camera lens die ik voor de HUD projector ga gebruiken, heefd precies de schaalvorm. Het grijze is het lens huisje die ik uit PVC gedraaid heb.
Effe passen samen met het hoofdpaneel:
Op internet zijn diverse sites te vinden van F16 flightsimulators tot en met 1/1 full-size cockpit nabouwers! Hier zijn een hoop decals te vinden die ik geschaald heb tot het juiste formaat. Daarnaast nog wat extra decals zelf gemaakt zoals zuurstof fles texten en andere. Dit allemaal op één A4 gefrot en geprint op transparant en wit waterdecalsheet. Hieronder op een plankje geplakt om er een blanke lak over te spuiten. Deze decals kan ik nu op allerlei manieren gebruiken om overal waar nodig op te plakken:
Enkele standaard meterjes gehaald bij hobby-in die toevallig precies de goede maar zijn. Hier een stukje gewoon papier uitgeprinte metertjes er in gelegd, de echte decals volgen later.
Instrument huisjes gedraaid en geplakt:
MFD huis uitfrezen: (Multi Function Display)
Gezamelijk spuiten; strookje dubbelzijdig tape op balsa strip waar vanalles op geplakt kan worden:
Gefriemel met kleine detail dingetjes......
MFD knopjes plakken:
En hier enkele panelen gereed:
De hele handel tot zover:
Zo, verder aan de rest wat nog heel wat is. Het detaileren van de voorste paneel bovenkap, schietstoel en de ruimte achter de schietstoel.
Effe alvast passen of het mannekke er in past, handen aan het stuur natuurlijk!
Groetjes,
Gerald