Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Ben alleen nog effe aan het zoeken welke "fibers" je daar het beste voor kan gebruiken. Misschien kunstof vislijn?

Je zou ook kunnen kijken naar zo`n goedkope glasvezellamp (marktplaats):

gls1.jpg

Zitten een berg ledjes in en genoeg fibers voor meerdere kisten!

Succes, wordt weer heel erg mooi!
Groeten, Ramses

[EDIT] zie net op de vorige pagina dat Jeroenvw dat ook voorstelde

Dus dat wordt dan perspex plaatjes, zwart gemaakt aan 2 kanten en dan een paar van die glasvezel dingen aan de zijkant erop lijmen. Lights... camera....... oooooohhhhhhh mooi!!!!
Succes met de bouw verder Gerald ik blijf je volgen!!

Vergeet niet heren dat je voor zulks een glasvezel staafje moet een afgesloten doosje maken met een lampje of een ledje in.
Verder moet je om de ganse staaf te laten oplichten de matlaag verweideren, onbegonnen werk, enkel het topje laat licht door.
Als je het moet buigen breekt het gewoon, heb er genoeg mee gewerkt om seintjes te maken, om het te buigen moet je het verhitten met een gasbrandertje en nadien gaat het licht er onvoldoende door, net een genster die je nog ziet in een open haard.

Johan.

Een scherpe radius in fibers kost licht, dat klopt.
Ik denk dat dikke vislijn prima kan werken als je de uiteinden goed kunt bewerken. Vermoedelijk werkt een bundel afgesneden fibers die strak samengebonden het beste om een goede oppervlakte bewerking te kunnen uitvoeren op fijn schuurpapier. Met de felle leds van tegenwoordig moet daar iets mee te doen zijn.
In veel auto dashboards wordt dit principe al jaren gebruikt. Mercedes had vroeger een fiber die een zwarte afscherming had, misschien eens een wat lengtes uit een oude auto slopen? Diameter was vrij groot, ca. 2mm, lijkt net op zwarte elektrische draad.

gewoon schitterend gerald met die mini schermpjes en zo.
knap wat jij allemaal realiseerd met wat hout, lijm en wat verf.
Ik blijf dit volgen hoor.
groetjes jurgen

Of stuur eens een mail naar olympus, leveren onze boroscopen. Misschien een afgekeurde boroscoop te regelen of enkele fibers?

Glasvezel strengen gewoon via Ebay kopen, heb ik ook gedaan. Voor 15 euro een heel pak en allemaal verschillende kleuren. Sterrenhemel gemaakt voor mijn kinderen. Soldeerbout bij het einde houden, afplatten en daarna op perspex plaatje gelijmt. Plaatje geverfd aan beide kanten en de namen in 1 kant opgengelaten, geeft prachtig licht.

Hoi allemaal, bedankt voor alle tips, ik zal ze mee nemen met wat ik nog aan wil brengen. Ik heb een hééleboel in mij hoofd maar zal ze niet allemaal toe passen, kost een helehoop tijd. Zo'n verlichte cockpit is heel leuk en mooi maar daar zie je op het veld maar bar weinig van, ook op de wedstrijden. Tis meer een leuke gadget wat je statisch kan laten zien in een hangaar, zaal en dergelijke. Maar er zijn ook nog een heleboel andere schaal items die ik aan wil brengen dus dan moet je gaan kiezen.

Afgelopen week weinig hobby tijd gehad, gisteren toch nog effe de MFD's in de cockpit gezet. Ook nog onder de HUD een groene led geplaatst. Ik wilde daar een image projecteren op het HUD, er zit reeds een lens in maar ik wilde die image van een dia maken.....maar die worden bijna nergens meer gemaakt....moet ik nog iets op verzinnen.

Hier het zaakje op z'n plek:

Heb alvast enkele instrumenten op center console weg gehaald, daar wil ik gaten in boren/slijpen zodat met een lampje er achter deze instrumenten mooi verlicht wordt.

En dit dan gerald;

Volgens mij past t in je smoke winders ( de glider versie )

Kost vueeeeel... Maar dan heb je ook wat!

About Smoke-EL
Daar heb ik al naar gekeken, inderdaad véél te kostbaar voor wat je krijgt. Voor een jet wordt het té veel uitgewaaierd met deze snelheden, je ziet een armzielig dun rook spoortje in de juiste weer condities, daar kan ik niet zo'n schep geld voor neer tellen. Daar gaan we nog een keer iets anders op verzinnen.

Groetjes,
Gerald

Laatst bewerkt door een moderator:
WAAAAANZINNIG mooie displays!

HUD overhead slide printen op laserprinter?
Tnx!!

Ja, aan zoiets zat ik ook te denken, effe paar overslides printen en kijken of er wat detail overblijft. Vanmiddag ook langs foto winkel geweest, dia's vanaf digitaal is vrijwel onmogelijk maar ze hebben wél een variant om foto's af te drukken op transparant foto papier. Zo kan ik nog iets meer detail maken. Ik wil namelijk ook enkele communicatie frequentie raampje maken en het zogeheten "DED" afgebeeld hieronder, kan in één keer mee. Lampie er achter en ziet er weer tof uit. Maar eerst die overhead slides proberen, is een stukkie goedkopen en zó gemaakt.

Grt,

ded_04.jpg

Moest eerst nog wat lampies bestellen bij contrad, alvast begonnen met uitslijpen van de instrumenten gaten. Er voor komt een instrument plaatje wat ik geprint heb op foto papier, erachter later een gloeilampje voor alle instrumentjes in de center console.
GroteFoto-6KMTRNKN.jpg

Hier nog een foto van de MFD schermpjes op hun positie. Heb de interne mini 1S lipo's er uit gehaald, wordt door verbonden met het verlichting systeem wat ook op 1S werkt. Als de spanning van de kists aangaat dan werkt alle verlichting meteen en gaan de schermpjes ook gelijk aan.
GroteFoto-QNKIUGKL.jpg

Hier nog zonder de instrument lampjes:
GroteFoto-XYUNQFSV.jpg

Groetjessss,

....nog steeds wachten op lampies van conrad, vandaag pakketje aan de deur gemist toen ik de hond was uitlaten....grrr!

Dan maar effe weer iets anders spelen. Bezig geweest om de canopy open/dicht te laten gaan. Het is een vrij grote kap en die durf ik niet met één servo te bedienen. Heb een vrij sterke servo voor de bediening, graupner DES707 en een kleine mini voor de sluiting aan de voorkant. Dat is een simpele latch die er al op zat, veer er af en servo terug. Het zaakje wordt vervolgens bediend door een gear door sequencer zodat met slechts één schakeling automatisch eerst de latch open gaat en daarna pas de kap. Bij sluiten natuurlijk omgekeerd. Ook nog een "servo-slow" bij de bediening servo gezet, deze kan ik nog afstellen.

Hieronder een filmpje zoals het er nu provisorisch in zit, de latch/lock servo zit nog niet op z'n plaats, ligt nog los in de romp. Het lijkt al wat! :D

Groetjessss,

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat dacht ik ook ;). Moet nog eea gelijmd worden en een paar microswitches. Ik wil namelijk zéker weten dat het ding bij oplijnen op de baan dicht en locked is. Er komt een switch aan de voorkant van de kap én eentje bij de lock pin servo. Deze schakel ik in serie met de landingslamp zodat ze beide gesloten moeten zijn alvorens het landingslamp aan gaat. Als ik dus wil opstijgen en géén lamp zie dan moet ik eerst wat checken......

Afgelopen dagen de nieuwe demo vlieger capt. Stefan "Stitch" Hutten aan het trainen geweest op volkel, samen met oud demo vlieger van 3 jaar terug Ralph Aarts. Dat deden ze heel toevallig in m'n volgende kist :cool:, de dual J-369:
DSC03416.JPG

Mooi plaatje, "met de vlam in de pijp" ha ha ha!

Groetjessss,

Back