Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Nee, had ze gehaald bij modelbrouwers.nl
Weet je wat voor merk het was?

Vandaag weer lekker wat onderdeeltjes prutsen, hier stukjes voor de uplocks en handpompje, wel bekent bij de kenners hier ;):
GroteFoto-ZSVDFDJI.jpg

GroteFoto-CHQ4YYWK.jpg

Accu op z'n plek, hydraulische filterhuizen gemaakt, moet nog wat verfijnd worden. Vannavond verder met uplocks en een berg hydraulische leidigen.
GroteFoto-NT4M6GBF.jpg

Nog een weekje verder aan de wielbakken en dan moeten ze af zijn. Daarna mijn hoofd maar een serieus krabben over de dragchute.......

Grtz,
Gerald
GroteFoto-8PFDT46M.jpg

Ja, dat heb ik ook gemerkt, ik vind de plak kwaliteit slecht van deze vellen en ben op zoek naar betere. Het gaat op zich wel maar dan moet oppervlak glad, glanzend en schoon zijn, anders gaat het niet. Daarnaast een blankelak laag erover om het vast te sealen. Ik weet dat er andere vellen zijn, moet ze alleen nog effe vinden.

Groetjes,
Gerald

Hallo Heren,

Ken het probleem van slecht plakken ook, bij de nieuwste surfplanken zijn merken die deze stickers ook gebruiken op de bodem.

Heb gehoord van de importeur dat ze door het water waar ze de sticker mee los weken een toevoeging doen van 1% van Loctite, weet allen even niet welk nummer Loctite.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Groet Jan...:bye:

een toevoeging doen van 1% van Loctite, weet allen even niet welk nummer Loctite.
Oke, klinkt interessant, zal het eens proberen, tnx!

Heb je je wielbakken nou geweatherd of is dit "echt" vuil? Je filtertjes zijn zo mooi wit!
Yep, de wielbakken waren reeds geweatherd, filters nog nieuw, worden als alles er in zit ook nog vuil gemaakt. Hoe schoon zijn die bakken bij jullie trouwens? Ik heb gehoord dat ze wit zijn gemaakt omdat je dan makkelijk een lekkage kan zien. Maar omdat de bakken zo vol met spullen zit lijkt me dat erg lastig schoon houden....?

Grt,
Gerald

Nou niet zo schoon hoor :mrgreen:
T wit is eerder geel geworden vaak,beetje verkleurd.
En schoonhouden, een goeie crew preflight met een poetsdoek. Lekkage zie je vaak op de wieldeur wel (die zit dicht dus daar lekt alles op) en druppels die aan de leidingen hangen. Maar lekkages zijn van korte duur vaak want die worden meestal direct verholpen, mag eigenlijk praktisch niet lekken!
Je weathering is erg realistisch!

Tnx Edwin! :D

Verder gegaan met de gear uplocks. Zoals de echte wordt het hoofdonderstel gelocked door een actie van de wieldeuren die via een linkage die de haak bedienen. Zoals ik begrepen heb kan in noodgeval, mocht hydrauliek weg gevallen zijn de haken via een hendel weg getrokken worden zodat alles naar beneden valt.

Uplocks, de haken alvast een beetje geweatherd door er zwarte grafietvet op te smeren:
GroteFoto-UOF7MO8H.jpg

De bakken beginnen al aardig vol te raken. Nu nog een aantal pijpen en bedrading en dan zal het af zijn:
GroteFoto-MNTBDO7R.jpg

GroteFoto-NDEDAA7V.jpg

Groetjessss,

Na een uurtje of 2 lezen door dit draadje ...
Thx Super John ...

Hier heb ik ook geen woorden voor ...

TOP TOP TOP TOP TOP TOP TOP TOP TOP

Respect voor het geduld en de passie die je opbrengt voor de F16 ...

Ik ben zelf druk aan het bouwen , aan een heli weliswaar , maar het gaat me om het modelbouwplezier wat ik hier ook kan zien ...

Nogmaals TOP Gerald ... ;-)

Grtz
Ron

Tjonge jonge, ik heb vroeger wel modelbouwkitjes in elkaar gezet en was nogal behoorlijk trots op mijn werk maar dit is de overtreffende trap hoor!! Mijn hemel wat een oog voor details! G e w e l d i g, je hebt er weer een volger bij!!

Voor zulke kleine onderdeeltjes die je gebruikt voor schaal (niet werkend) al eens gedacht aan 3d printen??

Tnx!! :zon:
Voor zulke kleine onderdeeltjes die je gebruikt voor schaal (niet werkend) al eens gedacht aan 3d printen??
Ik ken de methode, maar dat is nog best prijzig.... Geef mij maar wat balsa en kunstof en ik plak/schuur het zaakje sneller in elkaar dan dat ik het eerst in de pc moet opmaken. ;)

Eindelijk weer wat tijd gevonden om de wielbakken af te maken....., nou ja af, die bakken kun je nog véél langer mee bezig zijn maar dat is onbegonnen werk, er zit erg veel in. Heb de voornaamste onderdelen er in en ben nu wel tevreden dus dan moet je stoppen en kunnen we eindelijk verder aan iets anders.

De wielbakken zoals ze nu zijn:
GroteFoto-JLXWXADQ.jpg

GroteFoto-JMPBOWYL.jpg

GroteFoto-LPCRYMC3.jpg

Groetjessss,

prachtig :worship:

Kunnen de wielen er nog wel bij ;)

Wat wordt het volgende projectje ( Cockpit/flares/drag-chute ..... ) :D
leuk dat je ons op de hoogte houdt.

Gerald, het is super geworden!
Top!

Kruip je nu achter de naaimachien of ga je eerst met vuurwerk spelen?

@jetpropdlx:

T is ongeloofelijk als je de echte wielbakken ziet hoe t allemaal moet passen, vooral met t gear up en de deuren nog open.
Ik sta er nog dagelijks van te kijken hoe ze t in hemelsnaam verzonnen hebben!

En dan helemaal als je een onderdeel moet uitbouwen waar tig dingen voor in de weg zitten...
Rekening houden met de monteur is de laagste prio van de ontwerper :mrgreen:

Tnx allemaal! Ja, in mijn sleutel tijd hadden we precies hetzelfde. Ik werkte aan engelse BAe jetstreams, wij hadden de indruk dat eerst de spanten aan elkaar geknoopt werden, dan alle componenten er in en dan pas de beplating er om heen.......kun je dus bijna nooit meer bij ha ha ha!

Kruip je nu achter de naaimachien of ga je eerst met vuurwerk spelen?
Ik ga eerst nog effe wat straalmotortjes spelen, zie: [18237] kj66-conversies-34 Daarna zal de naaimachine aan de beurt zijn. De flares is geen top prioriteit omdat je deze bij wedstrijden tóch niet mag gebruiken, is alleen voor demo's....maar wel leuk :cool:.

Groetjessss,

Laatst bewerkt door een moderator:
Back