Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Hongkong.....

Ondertussen ook nog een pakje binnen gekomen uit hongkong, paar image viewers voor nog geen 6,5 euro per stuk.......hoe bestaat het.

Tis voor de cockpit MFD's (multi function display's) Huisje er af en ze kunnen er zó in. Er zit een kleine 1s lipo achterop maar ik heb ook al een grotere 1s lipo in de neus voor verlichting die ik er waarschijnlijk aan ga koppelen. Weinig werk, lage kosten, héél leuk en schaal!

Hier alvast een paar typische F16 plaatjes die ik had er in gezet:

Het hele ding weegt nét 8 gram mét accutje:
GroteFoto-GHAFRWDH.jpg

Schakelaars aan de achterkant, ééntje is nodig om hem aan te zetten dus daar moeten we effe een miniswitch aan solderen en ergens in de cockpit plaatsen. Als je hem aanzet gaat hij automatisch spelen. Misschien dat hij zelfs automatisch aangaat als ik er extern spanning op zet, dan geen schakelaar nodig, nog effe uitproberen.
GroteFoto-RDRYFTOW.jpg

Zo zijn we weer lekker schaal aan het friemelen! ;)

Groetjesssss,

Laatst bewerkt door een moderator:
....en hier gaan ze staks in komen, het hoofdpaneel wat reeds in de kist zit. Het groene gedeelte (wat gewoon plakplaatjes zijn) frees ik er uit en monteer de schermpjes er simpel achter. Dan nog wat andere lampjes hier en daar platsen, misschien de center console instrumenten nog van inwendige verlichting voorzien en misschien nog........hmmmm, ik kom nooit af zo....:rolleyes:

Groetjesssss,

GroteFoto-E6Y8NW7O.jpg

Misschien een idee om je lampjes te maken met fibers.
Die bundel je naar een paar krachtige leds.
Dan heb je met een simpele oplossing plotseling een verlichte cockpit met knoppen en schakelaars.

Inderdaad goed idee. Was al zoiets van plan voor de drie groene lampjes voor het onderstel maar dat kun je inderdaad veel verder door voeren. Ben alleen nog effe aan het zoeken welke "fibers" je daar het beste voor kan gebruiken. Misschien kunstof vislijn?

Grt,
Gerald

Hee Gerald,

leuk spul die MFD`s ga tzt maar eens een grotere kist bouwen waar ze ook in kunnen.

Mooi realistisch movie formaat beeld erop en het is nog realistischer.

Vast wel een F-16 monteur / piloot die zijn camera een tijdje op z`n MDF wilt richten.
Even omzetten in jouw MDF uploaden en je hebt echt MFD beeldscherm verloop.

Je bent weer lekker bezig :yes:

Grt,
Berto.

Is dit niks gerald??

Hebben ze ook in groen en blauw.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19572__Fiber_Optic_Lights_for_night_flying_White_.html.

Ga je foto's nog even showen aan een van onze vliegers/avionics mannen. Ken die landkaart niet. T scherm met engine parameters ben ik zeker van dat dat niet van een F16 is.

Vast wel een F-16 monteur / piloot die zijn camera een tijdje op z`n MDF wilt richten.

Grt,
Berto.

:noo: die ga je niet vinden, er kan veel, maar dat nou net niet! :mrgreen:

Ken die landkaart niet. T scherm met engine parameters ben ik zeker van dat dat niet van een F16 is.
Heb ik ergens van flightsim, zou een moving map moeten voorstellen, waarschijnlijk hebben alleen de C/D vipers dat. Maar goed dat je het zegt, ik haal hem er uit.

:noo: die ga je niet vinden, er kan veel, maar dat nou net niet! :mrgreen:
Ja, dat ik ik beamen. Heb paar weken geleden ook naar zo'n schermpe zitten tuuren (;)) met verzoekje of ik dat effe op m'n mobiel mocht opnemen maar daar kreeg ik een héél stellige NEE als antwoord.....oke, dan niet.....:(

Groetjessss,

:idea:
Dan moet je tijdens de jet masters wel zorgen dat de moving map de juiste (locale) map weer geeft en niet zomaar een plaatje uit verwegistan ;)

Ach Google maps op een android draaien en dit beeld exporteren naar zijn scherm moet niet zo'n probleem zijn! Zit er al GPS in Gerald voor tracking ofzo?? Wat betreft dat 3d printen google eens op reprap mendel. Werkt als 'n tiet zeg maar. Etsen werkt trouwens ook heel mooi, nog nooit zoveel detail gezien maar ja das volgens mij meer voor schaal 1:50 en kleiner.
Zijn dat fotohangertjes? Hoe heb je dat filpmje erop gekregen dan??

Probeer eens met LEDjes van 1,5mm.
Je kan de kopjes nog wat afschrapen, deze zijn toch maar lichtgeleiders op de eigenlijke LED en je hebt ze in diverse kleuren.
Verkrijgbaar in winkels waar ze componenten verkopen voor electronika.
Ze gebruiken deze ook in seintjes voor modelspoorwegen.
Met een simpel schakelingetje kan je ze laten knipperen.

Johan.

Tnx Johan, dat is inderdaad wel erg handig. Ik zoek namelijk nog een paar kleine groene lampjes voor de "landinggear safe" indicatie, die kan ik mooi met die mini led's doen:

P07_4280028_1.JPG

Back