Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Jaaa, bedankt allemaal, is weer goed voor de motivatie wat je wel eens nodig hebt bij dergelijk priel werk.....;)

Gerald, erg mooi allemaal.
Hebje wel eens over poedercoaten gedacht ipv spuiten?
Die boys van de RC-B1 zijn dat ook gaan doen, is harder natuurlijk, blijft langer mooi.
Ja dat klopt, maar volgens mij gaat dat niet op plastic toch? Vanwege gewichts besparing zijn bijna alle onderdelen een hybride van aluminium en kunstof. Daarnaast kost het waarschijnlijk ook wel wat als je niet de goede mensen kent, het witte spuitblikkie kost me €2,- waar ik een hele set poten mee kan spuiten.

Afgelopen dagen weer wat verder gegaan. Beetje stoeien met de zijplaten. Normaal zou ik ze van alu gemaakt hebben, heb het nu eens van printplaat geprobeerd. Heb er redelijk goede ervaringen mee op andere onderdelen van m'n jets waaronder ook de kleinere neuspoot van de avonds F16. Ik heb 2 platen van 1,5mm op elkaar geplakt met UHU fest en dan in de oven bij 150 graden laten bakken. Muuuurvast! In de tweede plaat heb ik een aantal verlichtingsgaten gemaakt om eea nóg lichter te maken. Bij in elkaar schroeven een foutje gevonden..... het mechaniek draaide niet naar binnen en liep vast....???:confused: Bleek na alles 10x nameten dat de printplaat zijplaten 9mm te lang waren.... gewoon een stomme meetfout. Tsja, dan maar weer opnieuw.

Hier de vorderingen, einde in zicht:
GroteFoto-CKIJEUIQ.jpg

GroteFoto-HJAW6W3K.jpg

Is een hele flinke jongen deze poot, lastig te zien op de foto, heb er het Avonds neusbandje bij gelegd:
GroteFoto-VOIVRKHX.jpg

Ik heb ooit van iemand een flinke hoeveelheid kunstof gekregen, grote maat. Als ik dus wat nodig heb breken we dat aan, betekend soms dat we enórm veel materiaal weg moeten halen.........., en zo licht dan je hele hobby ruimte vol met die troep! :cool:

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-KCQLIE6L.jpg

Laatst bewerkt:
Eindelijk, eindelijk heb ik iets gezien wat kompleet NIET schaal is, het duurt even maar dan vindt je zelfs bij deze geweldige schaalbouwer wel iets :banana: ;-)

Maar verder Gerald, ik doe het je niet na :worship:

En waarom had ik dat antwoord nou al wel verwacht :roll:

Wilde dat eerst nog in de post erbij zetten maar dacht, ach, dan kan Gerald nog even reageren :yes:

tssssss 9mm te lang, :nooo:

Frank

Hoi gerald, In mijn assembly gebeurde er ook iets toen ik het naar binnen liet draaien, in de laatste paar cm ging de poot niet naar binnen. Heb daar verder nog geen aandacht aan gegeven (andere dingen, ook zoveel), ging het bij jou daar ook mis?

Groetjes,
Peter

Denk je niet dat het alluminium gaat vervormen bij het bakken ???

Gert-Jan

De platen zijn geschroefd zoals je kunt zien op de foto, alleen de glasfiber plaatjes zijn op elkaar gelijmd en verwarmd voor een betere verbinding. Die plaatjes kunnen wel wat hebben. Waarschijnlijk zijn die plaatjes ook onder vacuum afgebakken.
Woensdag de grote dag, machine halen??
We zijn benieuwd.

Grts Peter,

De platen zijn geschroefd zoals je kunt zien op de foto, alleen de glasfiber plaatjes zijn op elkaar gelijmd en verwarmd voor een betere verbinding. Die plaatjes kunnen wel wat hebben. Waarschijnlijk zijn die plaatjes ook onder vacuum afgebakken.
Woensdag de grote dag, machine halen??
We zijn benieuwd.

Grts Peter,

uuuuuuuuuuuu Peter ik doelde op het poedercoaten. zie quote.
PS die kist van jou wordt ook een plaatje.

En yes eindelijk, alleen nog wachten op de T-sleuf platen. Kan ik de docter misschien wat assisteren.

gr gj

Laatst bewerkt:
Vandaag voorlopig het laatste handje aan de neuspoot gelegd, eindelijk! Het duurde allemaal iets langer vanwege wat tegenslagen. Zo had ik wat pech bij de pneumatische hoofdcilinder waarbij de lijm van de zuigers niet wilde hechten. Dat blijkt dus een nadeel van POM-C kunstof te zijn wat ik gebruik, geen hogetemp stres lijm....:nooo: De voorste dop was in het aluminium huis gelijmd maar die knalde bij de eerste test door de hobbykamer. Nu opgelost zoals ik ze eigenlijk altijd al maak, met een extra o-ring aan de buitenkant en een flensje in het alu huis zodat de zuigerdop er niet uit kan.

Verder allle onderdelen in de winterwit gezet en uiteindelijk geassembleerd. Er moeten later nog wat schaal hydraulische leidingen geplaatst worden maar dat kan pas als hij in het model zit...., en die heb ik nog niet dusssss.

Hieronder m'n pronkstukje :cool::
(Gelijk maar even een "ground-lock pen" met rood vlaggetje gemaakt en in de schaal positie gestoken)

GroteFoto-73XCUK3F.jpg

GroteFoto-QV8H6WL7.jpg

GroteFoto-LDVXINB7.jpg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerald Rutten
Aauuuww, dat doet pijn Berto....:wink: Bedoel je misschien het wielas ringetje? Die zit er tijdelijk...

Volgens mij ligt de 'originele' wielmoer al in het schap bij de rest van de onderdelen:mrgreen:.

Grts Peter
Ja ja..., mét lock schroefjes én borgdraad!
GroteFoto-H3WUVKMO.jpg

Nu een en ander van het pneumatische systeem gaan maken, luchttanks, kleppen en dergelijke/

Groetjes,
Gerald

Echt geweldig.!!!:thumbsup:
Het zou verboden moeten worden.;)

Nu kun je het gewicht van je pootje van de 15 kilo aftrekken.
Wat er overblijft is voor de rest.

Han.

In een woord: PRACHTIG!!!:worship::worship:

Wat is het gewicht van dat "pootje"?

Pootje weegt totaal 440gram, de originele van scale-jets weegt 700gram. Hier had ik niet zoveel besparing verwacht maar is mooi meegenomen.
Indien nodig zal ik later misschien nog wat van de zijplaten weg halen omdat die het zaakje louter bij elkaar houden wanneer hij niet ingebouwd is....:? Daarnaast zijn de kunstof velgen niet hol omdat ik er lastig bij kon maar dat hou ik als optie, het gewicht zou ik dus nog onder de 400 gram kunnen trekken. (Vergeet niet, tis een gróóte poot!)

@Han; 15kg - 0,440 = nog 14,56kg te gaan :mrgreen:

Groetjes,
Gerald

Effe ter formaat en gewicht vergelijking, hieronder samen met het originele neuspootje van m'n "kleine" F16. Is een Robart #630 retract met 3/8" strut. Dat weegt alleen al bijna 200 gram, de helft!!

GroteFoto-ZWQMXTJV.jpg

Prachtig wat je daar allemaal maakt:p

Ik heb er echt bewondering voor.

Het ziet er zo mooi uit dat het eigenlijk zonde is om mee te vliegen, je zou het zo op een standaard in je huiskamer neerzetten.

gr Maikel

p.s. hoe kom je allemaal aan die schaal decals?

Back