Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat is inderdaad al op 5 bar en minder want de tank loopt erg snel leeg, heb grotere tanks nodig, deze is een halve liter. Zelfs bij 2,5bar gaat hij volledig en locked naar binnen. Snelheid kan ik aanpassen en is hier louter voor illustratie. Er zitten verstelbare reducers tussen. Moet nog effe kijken naar filmpjes van de echte hoe snel dat gaat in take-off. Heb wel een paar filmpjes gezien op de bokken maar die zijn niet representatief omdat er dan een extrerne hydraulische pomp gebruikt wordt die vaak beperkt in flow is, zie hieronder;Wat gaat dat mooi zegMooi traag al. Is dat op 5 bar? Is het nu schaal snelheid? Lijkt me wat snel nog.....
De cilinder trekt als het ingetrokken wordt, ik gebruik normale O-ringen voor alle afdichtingen, lekker makkelijk en goedkoop. Ingetrokken blijft hij inderdaad altijd op druk, anders moeten we er te veel sequencers en zo tussen stoppen en dat past dan weer niet bij m'n kiss principe...Trekt of duwt de cilinder met intrekken gear? Ik neem aan dat deze ingetrokken op druk blijft staan?!
Alle afdichtingen met o-ringen of ook nog iets anders (keerring) gebruikt???
Ja, zoals ik eerder zei is'tie inderdaad in no-time leeg. Ik heb nu op een testplankie een klep, manometer en een petfles van een halve liter. Ik denk dat ik straks totaal 1,5liter volume zal moeten hebben met alle neus en wieldeurcilinders erbij. Daarnaast heb ik nog lucht nodig voor de wielremmen, speedbrakes en neuspoot extensie maar die laat ik waarschijnlijk over een tweede systeem lopen met eigen tank. Minder risico als één van de systemen een lek heefd dat alles dan plat ligt.Mooi gemaakt. Is nu in een keer je luchttankje leeg als je deze grote cilinder laat vollopen??
Bedankt voor de tip maar die zijn me té zwaar. Weet je nog, ik ben op zoek naar élke gram besparing, elk onderdeel gaat eerst de weegschaal op voordat het m'n model in verdwijnt.Ik gebruik voor de druktanks lege remerijniger spuitbussen
vulslang op het gedeelte lijmen waar normaal de spuitkop op zit
je hebd dan meteen een goed werkend ventiel
en een buisje in de bodem solderen
Hey Ger, als ik netheid voorrang geef op functionaliteit ben ik zo weer een paar kilo's zwaarder@Gerald.
Heb nog een orgineel groot Robart flesje liggen, 4 of 500 cc dacht ik, staat wel zo netjes in je kist, hoef er niets voor te hebben, zondag meenemen?
Ger.
...........hoger als 10bar heb ik niet en daarbij geeft hij nog geen krimp. De hele nacht zo laten staan dus 6-7 bar max zit ik behoorlijk safe denk ik. Enig idee hoeveel bar ze met die pet waterraketten gebruiken?
helemaalgeweldig Gerald,
zoals een echte schaalbouwer betaamd zullen bij jou kist de slats en flaps ook wel mooi mee gaan lopen. (de oplettende kijker zal het wel gezien hebben op het 1:1 filmpje)
blijf het zeker weer volgen, heel erg mooi gedaan.
groeten Gertjan