Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Ik heb zelfs gehoord dat er in de tuin van t nieuwe huis een shelter met apron komt.... :mrgreen:
Ja ja, zo koekoek ben ik nu ook weer niet......toch? :rolleyes:

maar op je RH MFD komt er ineens indicators te staan( het ziet er uit als engine management system) die moet je er echt tussen uit halen die zit niet in de EUPDG de rest wel.
Er was ook een vraag ivm backlight van de mfd dat is alleen maar als je LCD heb en in de F-16 zitten gewoon CRT (Catode Ray Tubes).
Oh nog ff een note als de canopy dicht is dan zal de vlieger de grote gele hendel die boven de Trottle zit dicht moeten klappen om het zaakje te locken en de Trottle helemaal naar voren te kunnen duwen,als de hendel dicht zit dan gaat ook de canopy warning light uit
Hoi Marco, 'k vind het alleen maar gaaf als ik dit commentaar krijg, is een teken dat goeroes de kleine dingen aan het vergelijken/muggenziften zijn, dat is een streling op m'n werk, dat ik er redelijk dicht bij zit! :D Ik zal tzt de plaatjes in de mfd's aanpassen, heb al meer tips gekregen. Het is gewoon jpeg format die ik simpel op de mini sd kaart kan zetten en ik had er effe snel wat in gezet wat ik op flightsimulator.com had gevonden. Die gele hendel komt er trouwens sowieso alsook enkele andere essentiele items die ontbreken zoals ejection hendel en canopy release handel en nog wat dingen. Mijn planning was om de cockpit nu "once and for all" af te werken maar er kwam wat ander werk tussen.......;)

Gerald, als je een stuk continu ATC wilt horen zou je een recording moeten krijgen van Rapcon noord. De komende 2 weken draaien we oefening FrisianFlag waaraan een 55tal jets deelnemen. Staat garant voor uren ATC geblaat!
Hey Erik, lang niet meer van je gehoord, ik ben dan ook niet meer lid van EMCR, kwam er 3 x per jaar en dat is contributie niet waard.... Waarschijnlijk hoor ik je dagelijks op ein denk ik?? K'zou wel eens een keer willem komen buurten in die hoogbouw van je, zit je nog in brabant? Kan ik gelijk vragen hoe ik aan die recordings kan komen.

Het begint al weer behoorlijk te kriebelen, details en andereleuk spul, ben bang dat er zéker komend half jaar weinig gedaan gaat worden. Heb wel laatst nog de nieuwe GR180 ingebouwd en getest zodat de kist in ieder geval weer in "flying condition" staat zodat ik hem bij goed weer of een wedstrijd zó mee kan nemen.

Groetjes,
Gerald

Hey Gerald, heb ein een aantal jaar geleden verlaten en nu op dutchmil. Spreek je nog wel is op arrival.. Goeiesmorgens was t toch? ;-). Werk voornamelijk rapcon, zal eens checken voor de recordings. Pm je wel als ik ze heb!

Hey Gerald, heb ein een aantal jaar geleden verlaten en nu op dutchmil. Spreek je nog wel is op arrival.. Goeiesmorgens was t toch? ;-). Werk voornamelijk rapcon, zal eens checken voor de recordings. Pm je wel als ik ze heb!

Perfect! enuhh, inderdaad goeismorgus ha ha ha, tot hoors! ;)
(Heb vanaf morgen avonddienst tot woensdag)

Grtz,
Gerald

Hoi Gerald,

Ik wil echt geen muggenzifter zijn hihi kan er ook niks aan doen dat ik F-16 AVTer ben had ik maar een vak moeten leren LOL;)
Maar ik verbaas me elke keer als je een onderdeel maar voor je F-16.
Tekens als je er een foto ervan opzet moet ik 2x kijken of het geen echte is en ik zie die dingen dagelijks gewoon helmaal SUPER,had trouwens een vraagje die Uplock's pakken die ook he gear vast(was nieuwschierig en ik zie jou er ook voor aan dat het werkend maakt):)

De uplocks zijn "bijna" werkend.... het had vrij eenvoudig geweest om ze echt werkend te maken, de connecting linkage van de wieldeuren werken namelijk ook en de haak scharniert in zijn frame. Het enige wat het dan nog werkend maakt is het link armpje tussen de deuren en de haak maar die schuift onder de haak door. Reden is dat ik geen uplock nodig heb, de master intrek cilinder is 35mm in diameter en dat lever ongeveer 50kg trek kracht bij systeem druk, dat is genoeg om ze niet uit te laten hangen bij hoge G bochten. Ook heb ik de ronde blokken op de veerstrut niet vast genoeg gelijmd om die krachten aan te kunnen, het moest toen allemaal zo licht mogelijk gemaakt worden. Dat zegende, niemand zal zien dat ze niet werken, alles zit er op en daar gaat het mij om.

Groetjessss,

Terug naar Brabant!!!

:cool:

De J-015 is inmiddels weer omgedoopt tot "brabants trots" ghe ghe ghe! :D De nieuwe vlieger op Volkel heeft zijn doelen gehaald en is nu volwaardig demo vlieger, kan ik dus niet achter blijven......

Klein kadootje van de Klu in de brievenbus, de stikker afdeling heeft super zijn best gedaan, bedankt mannen!:thumbsup: Ze hebben hun eigen layout simpel 5 x kleiner gemaakt en is dus precies schaal. Geen gerommel met zoeken naar juiste font en grote, direct bij de bron dus mooier kun je het niet hebben. Tnx Mel voor het regelen! ;)

Nieuwe decals, super dunne stickers, knap dat ze zó klein uitgesneden kunnen worden:
GroteFoto-OB337QBJ.jpg

Oude naam uit het noorden:
GroteFoto-P63XPNIQ.jpg

Blij weer een brabander er op te hebben!
GroteFoto-LARCHONT.jpg

GroteFoto-QT7AX8P6.jpg

Wieldeur uitlijnen, voltallige crew voor 2012:
GroteFoto-BXKBENRJ.jpg

GroteFoto-XEG3ZQTP.jpg

Zo, dat was voorlopig het laatste werk aan de kist, volgende week krijgen we sleutel van het nieuwe huis en dan wordt het volle bak klussen.

Groetjes,
Gerald

Gisteren prachtige dag gehad, effe wat time-out genomen na al behang afstelen e.d. :D

Was te gast op de radio 8FM "meet&greet" dag op volkel waarbij we weer lekker wat motivatie op gedaan hebben door héél dicht bij de demo vlucht mee te maken, high speed pass van mach 0,95 direct boven ons was wauuwwww!:cool: Daarna een taxi ritje van mij, vliegen zat er helaas niet in vanwege onderhoud aan de 2de baan. Een model te pletter op de hoofdbaan tijdens een echte QRA uitruk is lastig uit te leggen....

Nu weer verder behang afsteken ha ha ha! ;)

Twitter

Groetjessss,

Laatst bewerkt door een moderator:
Je ken het behang er ook afstomen Gerald, dat wil wel eens beter gaan (wel eens, niet altijd ;-) ).

Mist nog 1 ding aan je 'schaalgetrouwheid', en dat is zo`n mooie groene overall voor jezelf met alle batches etc. erop :rolling:

K'heb er eentje thuis liggen, had m'n meisje gekocht bij een dump voor carnaval...... Ben echter niet zo thuis in zo'n overal :nooo:, heb overigens ook nooit in dienst gezeten....:pim:, nét gemist na de afschaffing.

Dutch nationals.

Gisteren tijdens de Dutch nationals ben ik tijdens een pauze van "onze" rondes ff snel naar de schaalkisten wezen kijken en heb deze F16 EINDELIJK in het echt mogen aanschouwen. Deze kist is op foto's al een juweeltje maar in in het echt.....(in heb er geen woorden voor).

Heb even kort met Gerald gesproken maar is echt een schaalbouwer/liefhebber in hart en nieren en dan kan je aan zijn bouwen en uitdragen van de hobby aan de bezoekers wel merken.

Jammer dat ik geen tijd had om deze kist te zien vliegen maar man wat heb ik een diepe respect voor je bouwkunsten :worship:.

Back