Ja dit is een kistje voor absoluut windstil weer, ik heb vooral indoor gevlogen.
Even een paar opmerkingen:
Die aluminium buisjes voor het kruisscharnier lijmen volgens de manual is veel te zwak.
Ik heb het als volgt gedaan.
1) hechten met drupje CA
2) omwikkelen met "staalgaren" en goed vastknopen.
3) Staallgaren doordrenken met CA lijm
Deze methode gebruik ik ook in andere kisten en is heel erg sterk.
In een eerdere post (#5) had ik al gewaarschuwd voor het zwaartepunt.
De kist is ontworpen voor 350 mAh Nicad cellen, volgens de manual wogen die 95 gram.
Een 2S 350 mAh Lipo weegt 25 gram.
De neus is kort en je zal dan lood in de neus moeten plaatsen.
Een zwaardere accu als 2S 1000 is echt onzin, dat is net als ballastlood.
Beter is (zie post #5) om de ontvanger en servo's naar voren te plaatsen, die zitten nu achter het zwaartepunt en kunnen best naar voren.
Samen is dat denk ik 20 gram wat je van achter naar voren brengt, scheelt zeker 30 gram lood.
De accu zit bij de voeten van de piloot, de motor ver daarboven.
Lange kabels van accu naar ESC is gevaarlijk (veel over geschreven), beter is de kabels van ESC naar motor te verlengen.
De ESC kan dan beter vlak bij de accu geplaatst worden, beter voor zwaartepunt ook.
Succes Willem