Afgelopen ochtend nog vroeg op gestaan en om 15:00 uur eindelijk klaar met het nieuwe vliegertje. Wel nog zonder FPV.
Dus aangekomen op het veld eerst even bijgekomen en daarna de eerste poging gewaagd.
Vriend van me gooide hem op (Trappy style) maar hij ging al snel in een mooie boog weer naar beneden. Vol up had weinig zin.
Dus gelijk behoorlijke schade. Maar meeste wel weer kunnen plakken.
Klapprop blaadjes stonden naast elkaar in de grond geprikt. Geen foto van maar zag er wel grappig uit.
2e poging wordt maar een vaste 8x4 prop.
Zwaartepunt wat verlegt en kwam er ook nog achter dat 13 graden motor domping wel iets te veel van het goede is.
Vanaf de bovenkant van de vleugel lijk het niet zoveel maar als je dit uit zet met de onderkant was het toch meer dan de bedoeling was.
Waarschijnlijk is dit ook de reden geweest. Motor duwt het model aan de achterkant omhoog en dus de neus omlaag.
Hopelijk gaat poging 2 beter maar heb mijn twijfels.
Ach ja als ie eenmaal naar behoren vliegt kan ik altijd nog een nieuwe bouwen die wel gelijk vliegt. Zijn toch tricky modelletjes om zelf te bouwen.
over FPV.
Op het veld getest met een zwever. Afgezien dat de ontvanger het steeds laat afweten gaat het beeld wel maar met veel vliegers en vliegtuigen wordt het wel minder.
Als er een model voorbij vliegt (vooral benzine) valt het beeld weg.
Alleen de elektronica zit allemaal op elkaar dus ik wacht nog even af tot het weer op mijn eigen modelletje zit.