uiteraard, maar mijn ervaring is dat bruislijm beter hecht. Nadeel daarvan is dat het wel langer moet drogen.gertjan zei:Altijd de "gladde" laag schuren vóór het lijmen
wat is er eigenlijk zwaarder, epoxy of bruislijm? Ik gok (hoop

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
uiteraard, maar mijn ervaring is dat bruislijm beter hecht. Nadeel daarvan is dat het wel langer moet drogen.gertjan zei:Altijd de "gladde" laag schuren vóór het lijmen
Yep,Paul Tupker zei:Ook een goed idee om dit soort klusjes voor het naar bed gaan te doen, terwijl jij slaapt doen de tijd en temperatuur hun werk op je lijmverbinding.
30 april kocht je je eerste vliegtuigje dus dat heel vaak is misschien wat optimistisch :wink: :lol:doe ik ook heel vaak...
Oow jij wil niet weten hoeveel ik heb geknutselt vroeger en nog steeds doegerard_nl zei:30 april kocht je je eerste vliegtuigje dus dat heel vaak is misschien wat optimistisch :wink: :lol:doe ik ook heel vaak...![]()
2) Schuren van Depron is zeer nadelig voor de sterkte. Depron ontleent zijn sterkte aan het feit dat het in feite twee harde laagjes zijn met zacht schuim er tussen. Indien een van de harde lagen beschadigt raakt (tape gebruiken om de boel te fixeren en weer lostrekken is al erg genoeg, schuren verwijdert de laag volkomen) ontstaat ter plaatse een zwakke plek waar het materiaal sterker buigt; nooit bevorderlijk op een lijmnaad
Het woord "poreus" heb je ons niet horen noemen.Depron is absoluut niet poreus en in het te verlijmen materiaal trekken doet het al helemaal niet;
De huid van depron niet zo heel veel sterker dan de kern ervan. Het is alleen maar een aaneengesloten vlies van hetzelfde materiaal, en zal, omdat het vlak is, minder snel scheuren dan zonder dit vlies. Het is niet harder dan de kern.twee harde laagjes zijn met zacht schuim er tussen
gertjan zei:@ Arjen: Vat dit niet persoonlijk op..
gertjan zei:..., maar ik kan het hier gedeeltelijk gewoon niet mee eens zijn. :cry:
gertjan zei:Het is maar nèt waar, wat en hoe je gaat verlijmen. Stel dat je een T-verbinding wilt maken. Je lijmt een opstaand stuk depron haaks op een plaat depron. Schuur je hier de huid niet kapot, dan hecht het alleen maar op de huid. Het wordt niet één geheel, en zal bij geringe belasting met huid en al losbreken. Net zoals dat je de de huid met tape makkelijk kunt wegscheuren.
Schuur je de huid weg (natuurlijk alleen daar waar je gaat lijmen!) dan krijgt de lijm de kans om zich in het onderliggende "kraterlandschap" goed vast te hechten, er één geheel mee te worden, tot aan de plaats waar de huid weer onbeschadigd verder gaat. Het wordt één geheel met de kern én de huid.
Zie daar, een verbinding met maximaal haalbare sterkte.
gertjan zei:Het is alleen maar een aaneengesloten vlies van hetzelfde materiaal, en zal, omdat het vlak is, minder snel scheuren dan zonder dit vlies. Het is niet harder dan de kern.