Depron mini 2D F16, FUN!!!

.....gistermiddag ook weer low F16 flying over Gilze-Rijen.......:cool:
Ze komen hier in Franeker ook zeer regelmatig érg laag over, heerlijk!

Heb een aantal weken geleden ook e.e.a. meegekregen van de oefeningen van de nieuwe demovlieger! Franeker ligt redelijk in het verlengde van runway 24... :mrgreen:

~Jolmer
 
Hallo

2e paasdag wou ik even mijn F-16tje testen.
ik was daarvoor even bezig geweest met de f-16 en ik had de motor los gehaald.
nu heb ik alleen 1 fase draard v/d wikkeling (uit ombenulligheid)losgescheurd:rolleyes:.
lekker stom van mij.
ik heb hem weer geprobeert te solderen maar hij blijft erg hard tikken en stotteren.
heen-terug-heen-terug.
waarschijnlijk is hij afgeschreven of is er nog wat aan te doen?

Grt wilbert
 
Heb een aantal weken geleden ook e.e.a. meegekregen van de oefeningen van de nieuwe demovlieger! Franeker ligt redelijk in het verlengde van runway 24...

Jolmer, omdat ik op vlb Leeuwarden werk, heb de demo kist regelmatig boven m'n hoofd, kan hem bijna uit de lucht pakken.
Al snel komt dan de verleiding om er even naast te vliegen met de mini orange.
Zo van, dat kan ik ook wel............
Inderdaad heerlijk dat geluid en die geur... dachten de omwonende er ook maar zo over.
Ik heb de ,,demobak'' van dichtbij bewonderd, en zag dat het toch een speciaal soort metallic oranje is, werkelijk schitterend, en ben altijd weer benieuwd hoe de volgende er uit zal gaan zien.

groet.
 
Hallo

2e paasdag wou ik even mijn F-16tje testen.
ik was daarvoor even bezig geweest met de f-16 en ik had de motor los gehaald.
nu heb ik alleen 1 fase draard v/d wikkeling (uit ombenulligheid)losgescheurd:rolleyes:.
lekker stom van mij.
ik heb hem weer geprobeert te solderen maar hij blijft erg hard tikken en stotteren.
heen-terug-heen-terug.
waarschijnlijk is hij afgeschreven of is er nog wat aan te doen?

@ Wilbert,

Om de bedrading zit een laklaag die voor isolatie zorgt.
Heb je de draad schoongekrabt ?
Anders maar $7,- voor een nieuwe moter.
De FC28-05 van Hobby city voldoet prima. (met TGS 5x5 prop)
 
ok, dan is het raadsel voor mij nu al opgelost.
ik denk dat er iets v/d laklaag is opgelost met het solderen en nu zullen en wel 2 fasen tegen elkaar liggen.
ik heb ook geen zin om hem te maken.
ik koop wel een nieuwe bij hobbyking.

Grt wilbert
 
Weer wat nieuws bedacht:

- "Thunderbirds... diamond go!"


img0505rc.jpg


img0511p.jpg



:-D
Laterrrr,
Martin

.
 
Ja, zo heb ik ooit eens met 9 hawks van de Red Arrows rondgevlogen in FMS.
Ben benieuwd hoe het vliegt.
 
Jolmer, omdat ik op vlb Leeuwarden werk, heb de demo kist regelmatig boven m'n hoofd, kan hem bijna uit de lucht pakken.
Zo, lucky bastard! :mrgreen:

Wat doe je dan op de basis? Zit je bij 322 of 323? Valt er nog iets te regelen dat ik en nog een aantal andere fanatici de echte J-015 van dichtbij kunnen bekijken? Ik heb nog wat afmetingen nodig voor mijn grote F-16 (Avonds, 1:6.8 ) en voor Gerald's F-16 (1:5)... ;)

~Jolmer
 
Hallo iedereen!

Ik heb vorige week gepoogd weer eens met m'n kleine "Orange One" te vliegen, maar was even vergeten dat ik hem halfgas moest starten. Wat al eerder dit jaar bleek, is dat het koppel van de motor op de romp (vol gas) zo sterk is dat hij sterk de neiging heeft naar links te rollen. Dus bij de start van vorige week, dus vanuit volledige stilstand, rolde hij direct naar links en klapte meteen daarna recht de grond in! :(

Dit alles heeft dus weer wat werk opgeleverd, want de boel moet natuurlijk wel weer even gerepareerd worden. Omdat de oude neus nogal verpulverd was, heb ik maar besloten om een hele nieuwe neus te maken. Hier een paar kiekjes van de schade:

IMG_3780.JPG


IMG_3782.JPG


IMG_3783.JPG


Na 5 minuten "Creatief met Depron", zit de vorm er al weer aardig in:

IMG_3784.JPG


Daarna heb ik de nieuwe neus op de kist gelijmd:

IMG_3786.JPG


Vervolgens nog even hier en daar geschuurd, om het Depron iets aerodynamischer te maken:

IMG_3788.JPG


IMG_3790.JPG


Als laatste dan nog een likje verf! Het is natuurlijk geen schaalkist, maar het moet er natuurlijk wel een beetje op lijken?! :mrgreen:

IMG_3791.JPG


IMG_3792.JPG


Al met al weer een middagje werk eraan besteed, maar meer dan de moeite waard.
En nu maar de volgende keer halfgas starten, dat zal wel beter functioneren dan de laatste start... ;)

~Jolmer
 
Hallo iedereen!

Wat al eerder dit jaar bleek, is dat het koppel van de motor op de romp (vol gas) zo sterk is dat hij sterk de neiging heeft naar links te rollen. Dus bij de start van vorige week, dus vanuit volledige stilstand, rolde hij direct naar links en klapte meteen daarna recht de grond in! :(


De mijne zag er net zo uit na dat de motor er af gevallen was door onbalans.
Het motortje iets naar rechts zetten helpt echt Jolmer.
Dat doen we toch bij alle vliegtuigen ??? beetje sidethrust..
De F-16 is hier geen uitzondering, maarja volgas starten is wel een beetje teveel torq.
Op naar de volgende (demo) vlucht.
 
Hoeveel side thrust heb je die van jou gegeven, dan? De linkerkant van de motor 1 mm naar achteren plaatsen?

Heeft de echte F-16 trouwens ook last van gyro-effecten (o.i.d.) van de fan, compressor- en turbinewielen? Dat is met elkaar ook aardig wat massa, die vol gas zo'n 11.000 RPM draait? Daar zit dan ook héél wat energie in... ;)

~Jolmer
 
Jolmer,

Van boven af gezien, en punt naar voren.
5x5 propje staat de linker tip 3,5 mm naar achteren en rechter tip 3,5 mm naar voren.
Hoeveel graden dat is weet ik niet, is ook niet belangrijk, het komt niet zo vreselijk precies.
Experimenteer maar eens met deze instelling, je kan altijd met wat ringetjes wat meer of minder geven.
Ailerons neutraal en in flight ,,normaal'' vol gas geven, en zien of ie nog torqed.

Echte F-16 motor zit recht hoor, die hebben geen last van torq ,daar had Gerald ook al geen last van.
Zal toch wel met de prop te maken hebben, massa en wervels.

Succes
 
Dank je voor de info, ik zal eens kijken of dat wat wil lukken...

Echte F-16 motor zit recht hoor, die hebben geen last van torq, daar had Gerald ook al geen last van. Zal toch wel met de prop te maken hebben, massa en wervels.

Net als bij alle model jets die ik ken, inclusief mijn eigen, zit de motor inderdaad recht en merk je er weinig van. Ik vroeg me alleen af of er vanaf een bepaalde massa ook meer een tegenwerkende gyro-effect te merken valt. Of is dat dan om een andere as?

Hmmm, hoe dan ook, op dit draadje n.v.t... ;)

~Jolmer
 
T ding blijft fantastisch! bij windkracht 4 en dan met de wind mee :)
Met de set-up die er nu op zit is ie nauwelijks bij te houden :)


Het is in ieder geval een blijvertje!
 
Back
Top