Depron mini 2D F16, FUN!!!

ik hyad hem vanmiddag getest, maar het probleem was dat hij erg ver omhoog trok ik kon hem niet meer trimmen want dat was al maximaal gedaan.
ik had helaas ook geen schroevendraaier bij me.
dus morgen maaar weer proberen.

Grt wilbert

en weer pech :(:(.
ik wou hem vanavond eens gaan testen en toen schoot de motor los :(.
ik had hem waarschijnlijk met niet genoeg epoxy gelijmd.
andere keer maar weer proberen.

Nou hij heeft gevlogen!

1 woord, GAAF, echt een leuk toestel! mooi vlieg beeld en power te over.
Ik heb gebruik gemaakt van deze motor met een 20A regelaar.

T3020-1800.jpg

teeeering wat een geweld op zo'n klein stukje depron...

Helaas een beetje schade, doordat hij naar links wegtrekt tijdens het gas geven heb ik de roeren mee gemixt met het gas, ( dank aan Jolmer ;) )helaas ietsje teveel waardoor het landen niet zo lekker meer ging.
Gelukkig alleen het neusje een tik gehad, dus vanmiddag weer proberen :)

Een échte aanrader dus!

Ja, leuk hè?! ;)

Het is een hele leuke toevoeging op m'n arsenaal aan vliegtuigen. Ik vlieg ook met turbine jets, maar zelfs dan is zo'n kistje leuk voor erbij! :D

~Jolmer

Tjonge, jonge, al 22 pagina's met bijna alleen maar positieve reacties. :-D
En waarschijnlijk ondertussen al tientallen vliegende modellen.

Dat vraagt eigenlijk wel om een Depron-mini-2D-F16-meeting.
(Kan zich makkelijk meten met de Holiday-meeting ;))

Tjonge, jonge, al 22 pagina's met bijna alleen maar positieve reacties. :-D
En waarschijnlijk ondertussen al tientallen vliegende modellen.

Dat vraagt eigenlijk wel om een Depron-mini-2D-F16-meeting.
(Kan zich makkelijk meten met de Holiday-meeting ;))

op het afgelopen holiday event vlogen er ook 1(ik meen zelfs 2) rond.

Waar hadden jullie die meeting in gedachte? Ik kom zelf uit Franeker (Friesland) en ik weet dat alles dan ver weg is, maar misschien valt er iets halverwege het land af te spreken?

~Jolmer

Ik heb nog helemaal niks in gedachte over een locatie.
Eerst maar eens de reacties afwachten.

Kampen valt voor mij nog wel te berijden, zo'n 1,5 uur max. :D

Is dit nu (nog) een wild idee, of zouden jullie echt zoiets willen organiseren? Ik zie verder nog weinig andere enthousiaste reacties...

~Jolmer

Ik ga voorlopig even nog niets organiseren. Onze club zit middenin een zoektocht naar een andere locatie en dat kost mij voorlopig al genoeg energie.
En zoals je al zegt: het loopt nog niet storm met de reacties.

Deze was van mij, maar vertoonde heel onvoorspelbaar vlieggedrag.
Van alles geprobeerd, maar uiteindelijk heb ik 'm maar gescrapped, want ik kwam er niet uit... (De tanks eraf, de underbelly eraf, de (all moving) horizontal tails veranderd in elevators, CG natuurlijk van voor tot achter geshift...) (model vloog standaard zonder de AIM120's en zonder landing gear (was alleen voor display doeleinden...)
Wil toch nog wel eens een nieuwe maken, want het blijft de kist met de mooiste herrinneringen (de echte dan...)
Gr,
martin
dscn0502l.jpg
dsc01726g.jpg
dscn0502l.jpg

dscn0496.jpg

dscn0495h.jpg

dscn0492g.jpg

dsc01714.jpg

dsc01714.jpg

die dingen vliegen aleen goed als le de hele romp vol bouwd
:p:p:p:p

:mrgreen:

Het mooie van de Phlatfoamies is dat wanneer ze eenmaal in de lucht "in flight" zijn ze er "normaal" uit zien!

Je wordt namelijk door je eigen hersenen beduveld!

Dit komt omdat je hersenen "weten" (door ervaring) dat een vliegtuig een ronde/buisvormige romp HOORT te hebben. Aangezien de afstand en of snelheid te groot is om de afwijkende details waar te nemen (namelijk dat het in dit geval een "plat" vliegtuig is) vullen je hersenen de ontbrekende informatie automatisch in, en "zie" je dus niets abnormaals aan het vliegtuig!!! (Daar hoef je geen pilletjes of alcoholische innames voor te doen, gaat geheel vanzelf :mrgreen:)

Groeten,
Martin

Ooooooh, dus hij vliegt ook goed zonder alcoholische inname........ :)

Van de winter wel een paar keer gevlogen met de F-16, hij gaat nog steeds als een speer.
Ja, het wordt eerdags (als het wat warmer wordt) tijd voor een meeting, kunnen we ze allemaal tegelijk oplaten.
De mijne vliegt op 2,4.
Hebben we meteen weer een luchtmacht die vooraan loopt......

Groet.

Back