Depron mini 2D F16, FUN!!!

Zo, hij is klaar....:p

Vliegklaar weegt hij 210 gram


Ik heb al een depron F22 gevlogen, deze was ongeveer 55 cm span, en dat ging goed. Zou ik deze F16 in de lucht kunnen houden, want ik heb voor de rest geen ervaring met depron parkflyers? ..:rolleyes:


Carbon versteviging in de neus voor accu
full

Motorsteun van plastic
full


full


Kvond de originele leeuw net iets te moeilijk, dus peugeot logotje erop XD
full


full


full



Groet,
Robert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de F22 de lucht in ging en bleef, zal dit ook geen moeite zijn. Eventueel kan je nog ailerons plaatsen voor een snellere rol. Maar dit zal je zelf moeten ondervinden na je eerste vlucht.

Persoonlijk heb ik het wel gedaan en heb er absoluut geen spijt van. Hij hoeft minder te hakken met ailerons. Maak je eerste vlucht en je zal zien wat ik bedoel.

Wel leuk dat zilveren leeuwtje.

Veel succes met je maiden.
 
Weet je al meer?

~Jolmer

hoi,
eindelijk meer info: het zou gaan om een 3-blads turbine van 40 millimeter (helaas geen bestelnummer te vinden), met een 4200kV binnenloper BA BL1230(HobbyKing Online R/C Hobby Store : BA BL1230 4200kv Brushless Inrunner Motor).
Een andere bouwer zou een 50mm turbine gebruikt hebben en die heeft iets meer power, de 40mm heeft nauwelijks overschot.

Verder de alombekende drie-en-en-halve dollar 5-gram servootjes, en een klein 10Amp regelaartje.

Vliegt héél gemoedelijk, maar zoals eerder gezegd: de gasrespons is niet "vinnig" genoeg naar mijn gevoel.
Indoor geeft het wel een mooier vliegbeeld dan een pushprop :-)

grtz
Peter
 
Hallo allemaal,

Ik heb laatst de f117 gembouwd en dat was zo leuk dat ik deze ook ga maken!:D

Ben erg benieuwt of hij echt zo cool is.

Maar nog bedankt voor de plannen!!
 
Juist... Hij heeft zijn maiden gehad! :p

't Was mooi windstil, dus met z'n tweetjes naar het veld.

1e worp, vloog netjes recht weg, zonder problemen, had ook geen last van torq.

2e worp, ging ook weer zo goed, alleen vloog ik iets te lang rechtdoor en laten er nu bomen om mijn veld heenstaan :( nog met salto proberen te keren maar ging niet goed, neusje in de grond...

Inmiddels neusje geamputeerd en nieuwe aangezet, je ziet er bijna niks van :eek:


(ben ook op zoek naar groter veld, 't meeste in mijn omgeving staat helaas vol kolen oid.)


Wachten op volgende windstille dag,


Robert
 
Hoi,

Ik heb hem af! :D
Heel makkelijk vliegtuig om te bouwen.
Nu nog verven dan komt de foto ;)
nogmaals bedankt voor de link !!!

m.v.g Jurian
 
Vanavond waarschijnlijk vliegen als het weer meezit :D:D

Heb nu een groot tarwe-veld gevonden waar ik eventueel op zou mogen vliegen.

Maar als zo'n vliegtuig op 100 m afstand in het tarwe land, kan je die dan ooit nog terugvinden :confused::rolleyes:


Robert
 
Vanavond waarschijnlijk vliegen als het weer meezit :D:D

Heb nu een groot tarwe-veld gevonden waar ik eventueel op zou mogen vliegen.

Maar als zo'n vliegtuig op 100 m afstand in het tarwe land, kan je die dan ooit nog terugvinden :confused::rolleyes:


Robert

Heel simpel zo zacht mogelijk aankomen vliegen en proberen binnen een paar meter te landen. Anders landen, richting bepalen en op het geluid van de servo's afgaan (wel je knuppel bewegen natuurlijk :mrgreen:) En het hoeft zeker niet windstil te zijn hoor. Windkracht 3 a 4 gaat nog goed. Zelfs beter met landen. Kan je bijna stil hangen.
 
. Windkracht 3 a 4 gaat nog goed. Zelfs beter met landen. Kan je bijna stil hangen.

Ik heb toch slechte ervaringen met wind, regelmatig vliegtuigen in en tegen de boom gevlogen omdat niet zo snel meer wou keren en ik vond het toch wat lastig vliegen, kben ook nog maar een beginner :rolleyes:

Ga vandaag een extra versie maken met aparte rolroeren, moeten deze ook 15 mm uitslag iedere kant op?

en de hoogteroeren, hoe hebben jullie die aan elkaar, 2 draden naar 1 servo of de roeren zelf aan elkaar?

Robert
 
Ik heb toch slechte ervaringen met wind, regelmatig vliegtuigen in en tegen de boom gevlogen omdat niet zo snel meer wou keren en ik vond het toch wat lastig vliegen, kben ook nog maar een beginner :rolleyes:

Ga vandaag een extra versie maken met aparte rolroeren, moeten deze ook 15 mm uitslag iedere kant op?

en de hoogteroeren, hoe hebben jullie die aan elkaar, 2 draden naar 1 servo of de roeren zelf aan elkaar?

Robert

2 draden naar 1 servo zou kunnen voor ailerons(rol). Alleen wil je een mix maken voor High Alfa/flaps dan heb je een probleem. Of je moet Jolmer zijn creatie namaken. Ik maak persoonlijk gebruik van 4 servo's
Bij mij slaan de ailerons en elevators hetzelfde uit. heb ze als mix staan op de rol. Moet wel zeggen dat er wat expo op staat, want hij is best fel met rollen. Had in het begin ook nog wat dualrates opstaan, maar die zijn er al afgehaald.
Zoals ik al in een eerdere post zei... tis nou echt een ragbakje geworden.
 
Moet wel zeggen dat er wat expo op staat, want hij is best fel met rollen.
Ik gebruik eigenlijk standaard 50% exponentieel, zelf bij m'n grote jets. Zoiets is natuurlijk erg persoonlijk, maar ik vind het erg fijn: wél de volledige uitslag aan het einde van de sticks, maar ook "normale" gevoeligheid in het eerste begin van het stuurbereik! ;)

~Jolmer
 
en de hoogteroeren, hoe hebben jullie die aan elkaar, 2 draden naar 1 servo of de roeren zelf aan elkaar?
Dit zou kunnen, ik heb dit al erg vaak toegepast gezien.
Zelf dán kun je waarschijnlijk nog redelijk goed high alpha vliegen, want dit kistje is zó licht! ;)

~Jolmer
 
Ik gebruik eigenlijk standaard 50% exponentieel, zelf bij m'n grote jets. Zoiets is natuurlijk erg persoonlijk, maar ik vind het erg fijn: wél de volledige uitslag aan het einde van de sticks, maar ook "normale" gevoeligheid in het eerste begin van het stuurbereik! ;)

~Jolmer

Same here. Alleen volgens mij staat mijn expo op 45 geloof ik. Die 5%....ach.. Vliegt super.
 
Vandaag heb ik mijn vaders F16 zie foto ingevlogen en afgesteld en ik moest zelf even wennen aan zijn nieuwe zender en 2.4ghz van Assan
Het model kraakte bij de eerste poging zijn neus omdat er eigenlijk te weinig tegen wind was maar bij de tweede poging iets meer tegenwind ging het goed alleen moet de motor nog iets meer zijtrust krijgen want het model wou steeds naar links weg vallen toen dit gecorrigeerd om mooi halfgas vlak te vliegen
Echter wanneer je dan volgas geeft wil het model naar rechts weg vallen(komt door de het trimmen)
Het model vloog na het trimmen best goed alleen om een of andere rede was de reactie van gas dicht iets meer dan 1/4 gas niet goed(assan 2.4 ghz of andere rede zoeken we nog uit) hij deed niets ,iets wat de landing niet makkelijk maakte maar ondanks dat toch een zeer nette landing gemaakt.
1086191300_5_esYX.jpeg


1086191439_5_B6Pk.jpeg
 
Laatst bewerkt:
zooo, die ziet er zeker goed uit :p

Mag ik vragen welke verf je hebt gebruikt?

Jammer van de gekraakte neus, heb dit zelf ook al regelmatig gehad :eek:

Gisteren ook weer gevlogen, vanavond waarschijnlijk weer.:cool:
Ging zeer goed, bij het landen kon je bijna stilhangen door de wind :)

Wel 2 keer te ver van me af gevlogen tot ik niet meer kon zien hoe 'tie vloog, dit is gelukkig goed afgelopen, maar zojuist toch wat meer contrast tussen onder en bovenkant aangebracht.

Robert
 
zooo, die ziet er zeker goed uit :p

Mag ik vragen welke verf je hebt gebruikt?

Jammer van de gekraakte neus, heb dit zelf ook al regelmatig gehad :eek:

Gisteren ook weer gevlogen, vanavond waarschijnlijk weer.:cool:
Ging zeer goed, bij het landen kon je bijna stilhangen door de wind :)

Wel 2 keer te ver van me af gevlogen tot ik niet meer kon zien hoe 'tie vloog, dit is gelukkig goed afgelopen, maar zojuist toch wat meer contrast tussen onder en bovenkant aangebracht.

Robert

Ik heb het even voor je opgezocht

1x spuitbus Karwei 713 oranje
1x spuitbus Karwei (kleurcode niet leesbaar)maar de kleur is donker grijs(op de foto lijkt het lichter)
Bij de Karwei spuitbusen lichte laagjes spuiten anders vreet het je depron op

1x watervaste stift om de zwarte rand en strepen en cockpit te maken
 
Laatst bewerkt:
Back
Top