Depron Mustang P-51D full fuse (80cm wingspan)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door XXL66, 30 apr 2008.

  1. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    De Mustang wordt populair !!!

    Hoi luitjes,

    Kreeg van een collega modelbouwer deze foto die in de reeks vast niet misstaat. Dat grijze depron maakt schilderen bijna overbodig.
    Door gebrek aan een goed model is de voor en achterlijst van de vleugel een verwisseld, maar het resultaat zal zeker vliegen. Mooi strak ziet het eruit !

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  2. XXL66

    XXL66

    Lid geworden:
    10 aug 2007
    Berichten:
    552
    Locatie:
    BE
    hehe, grappig die vleugel, een fout die gauw gemaakt is natuurlijk. Hoewel weegt dat beestje ?
     
  3. Rc nick

    Rc nick

    Lid geworden:
    27 jul 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Ootmarsum
    Hallo bouwers,

    dat beestje is dus van mij en weegt nu 180 gram. Maar daar komen nog de servo's, ontvanger, regelaar, lipo, stuurkabels e.d. bij. Het is allemaal wel klein wat erin gaat maar waar uiteindelijk het totaal gewicht op uit zal komen heb ik nog geen idee van..

    Volhout, bedankt voor het plaatsen van de foto en mocht ik vorderingen maken dan stuur ik je nog wel meer foto's en zal ze hier ook posten.

    Tja.... en die vleugel verkeert om, daar baal ik nog steeds geweldig van. Domweg niet beter opgelet en toen ik erachter kwam was het al veel te laat. Ik laat het voorlopig maar zo zitten, hij zal er inderdaad wel om vliegen denk ik..

    XXL, jij bedankt voor het ontwerp op deze manier, het is erg prettig bouwen zo!

    Groeten Paul. (vader van rc Nick)
     
  4. XXL66

    XXL66

    Lid geworden:
    10 aug 2007
    Berichten:
    552
    Locatie:
    BE
    Vliegen zal ie, en tja die vleugel, beschouw het gewoon als een modernere uitvoering. Misschien vliegt ie zelfs beter zo.

    Je hebt de servo's toch al ingebouwd in de romp hoop ik ?

    De romp is netjes geschuurd, gaat wel vlot eh zo'n romp schuren ?
     
  5. Rc nick

    Rc nick

    Lid geworden:
    27 jul 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Ootmarsum
    Hallo,

    ja, misschien moet ik het ook wel als een moderne uitvoering zien. En vliegen zal hij zeker met deze vleugelvorm.

    De servo's zitten er nog niet in maar ik heb de uitsparingen in de verschillende rompdelen wel passend gemaakt voor mijn type servo's. De reden is dat ik de hele romp en vleugels ga plamuren en strakschuren, ik heb met de romp al een begin gemaakt en dat wat nu geschuurd is ziet er vreselijk strak uit. Het stof wil ik dus niet in de servo's en motor hebben, vandaar dat ze er nog niet inzitten..
    Het schuren van de romp gaat inderdaad erg mooi met zo'n schuurmachientje, het kostte mij 2 uur om hem zo te krijgen.
    Ik ga er deze week mee verder en zal dan wel een aantal foto's plaatsen, Volhout heeft me uitgelegt hoe dat werkt (dank daarvoor Harm !).

    Tot dan!

    Groeten Paul.
     
  6. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    mooie mustang!!:wink:

    rc nick, op welke school zit je? de thij?

    stijn
     
  7. Rc nick

    Rc nick

    Lid geworden:
    27 jul 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Ootmarsum
    Hoi Stijn,


    ja hoor ik zit op de Thij, jij ook??


    Nick
     
  8. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    jup, welke klas zit je?
     
  9. Rc nick

    Rc nick

    Lid geworden:
    27 jul 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Ootmarsum
    2D3, maar stuur even een mail naar : NPWPaul@home.nl
    dan praten we verder..

    Groeten Nick
     
  10. Rc nick

    Rc nick

    Lid geworden:
    27 jul 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Ootmarsum
    Hallo,

    Ben al weer een stukje verder met de Mustang.
    De romp is gedeeltelijk geplamuurd en geschuurd, de servo's zitten er nu in (ik kon niet schuren en wilde er toch verder mee,maar ik haal ze er nog weer uit..), de vleugeldelen zitten aan elkaar,de stuurkabels in de vleugels zitten erin en de kabel voor het hoogteroer zit ook.
    Ik zit alleen nog te twijvelen of ik de servo en kabels voor het richtingroer erin zal maken, volgens mij gebruik je toch bijna geen richtingsroer met deze kleine modellen??
    Ook zal ik eens proberen een aantal foto's te plaatsen, hopen dat het lukt....

    Groeten Paul.


    [​IMG]
     
  11. Rc nick

    Rc nick

    Lid geworden:
    27 jul 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Ootmarsum
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2008
  12. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Jij bent vroeg op !!

    Hee Paul,

    Mijn spitje heeft ook geen richtingroer. In praktijk kun je er prima mee vliegen. Spitje MKII krijgt er wel een, omdat ik nog stuurcorrecties wil kunnen doen tijdens de landing.

    Harm
     
  13. Rc nick

    Rc nick

    Lid geworden:
    27 jul 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Ootmarsum
    Hoi Harm,

    dan weet ik genoeg ;-) , geen richting dus..
    Met de foto's is iets mis gegaan, nog maar een keer..

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. Rc nick

    Rc nick

    Lid geworden:
    27 jul 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Ootmarsum
    Gelukt !!

    Hoi Harm,
    ik was al een uurtje of 2 op hoor. Op zaterdag ga ik er meestal vroeg uit om een tijdje lekker rustig rond te kijken op een aantal forums en sites.
    We gaan vanmiddag vliegen in Tubbergen trouwens, heb je ook zin om te komen?
    Kan ik de Mustang ook wel meenemen als je dat wilt.
    Misschien tot dan!

    Groeten Paul.
     
  15. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Krapjes, daar binnen in die romp....
    Kun je het zwaartepunt ook goed krijgen door de volgorde van de componenten te veranderen ?? Het lijkt of de ontvanger boven op de motor regelaar ligt. Dat kan storing veroorzaken.

    Beste volgorde:
    motor, regelaar (korte verbindingen)
    accu
    servo's
    ontvanger
    antenne ver weg van de motorregelaar en mogelijk ook van de servos

    Als het niet anders kan dan zo, doe dan een goede range check met draaiende motor (3/4 gas is erger dan vol gas).

    Is de romp veel zwaarder geworden door plamuren ?? Ik heb het bij mijn spit niet gedaan, maar als het weinig verschil maakt, dan overweeg ik het voor spitje MKII
     
  16. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Paul,

    Ga je vanmiddag nog vliegen ?

    Harm.
     
  17. Rc nick

    Rc nick

    Lid geworden:
    27 jul 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Ootmarsum
    Dat valt heel erg mee, ik had ook gedacht dat het zwaar zou worden maar ik schuur het zo dun dat er maar een heel dun laagje zitten blijft. Het blijft natuurlijk een afweging tussen mooi en functioneel en bij deze ga ik voor mooi, dan maar een paar gram plamuur ;-).
    Mocht jij het gaan gebruiken dan let goed op dat je oplosmiddelvrije plamuur koopt, zelfs met iets oplosmiddel erin vreet het gelijk in het Depron. Ik heb verschillende soorten geprobeert en Alabastine doe het zelf plamuur, milieuvriendelijk werkt prima. Deze grote oranje tubes kosten rond de 7 euro en daar kun je wel 10 Mustangs mee.

    Ik bel je nog wel over het vliegen vanmiddag..

    Groeten Paul.
     
  18. swordfish

    swordfish

    Lid geworden:
    10 jun 2007
    Berichten:
    314
    Locatie:
    brugge
    @ xxl66 na de spitfire weer al een mooi project gemaakt met de mustang en exstra stevig dit model
    k'zal hem zeker ook eens proberen bouwen weer eens en heel andere manier ben benieuwd
    ps nog altijd geen filmke

    bij mijn spitfire is het mij gelukt
    om een spiner er op te zetten met propsaver ,ben hem nog geen enkele keer verloren
    nog tijdens het vliegen of het landen als de prop wat haperde
    ik zette hem vast met een druppeltje pu lijm aan beide zijden van de schroef

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    als de trail afgelopen is het programma het programma verwijderen ,
    en dan opnieuw installeren en dan kan je opniew beginnen
     
  19. Rc nick

    Rc nick

    Lid geworden:
    27 jul 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Ootmarsum
    mustang

    Hallo iedereen,Eindelijk is mijn mustang af!! ik heb hier een paar foto`s om te laten zien hoe hij er uit ziet.



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    voor degenen die hem kennen het is de mustang met de vleugels verkeerd om:D de maiden duurt nog wel even want het is niet echt mooi weer hier:-?

    Groeten Nick
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2009
  20. swordfish

    swordfish

    Lid geworden:
    10 jun 2007
    Berichten:
    314
    Locatie:
    brugge
    prachtig ook al is het mustang verkeerd HI HI :)

    we zien uit naar je maiden en filmke .
    Ik wens je alvast veel succes met je maiden
    hier in Brugge is het weer ook niet veel beter te veel wind om te vliegen vandaag
     

Deel Deze Pagina