Depron Mustang P-51D full fuse (80cm wingspan)

De Mustang wordt populair !!!

Hoi luitjes,

Kreeg van een collega modelbouwer deze foto die in de reeks vast niet misstaat. Dat grijze depron maakt schilderen bijna overbodig.
Door gebrek aan een goed model is de voor en achterlijst van de vleugel een verwisseld, maar het resultaat zal zeker vliegen. Mooi strak ziet het eruit !

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo bouwers,

dat beestje is dus van mij en weegt nu 180 gram. Maar daar komen nog de servo's, ontvanger, regelaar, lipo, stuurkabels e.d. bij. Het is allemaal wel klein wat erin gaat maar waar uiteindelijk het totaal gewicht op uit zal komen heb ik nog geen idee van..

Volhout, bedankt voor het plaatsen van de foto en mocht ik vorderingen maken dan stuur ik je nog wel meer foto's en zal ze hier ook posten.

Tja.... en die vleugel verkeert om, daar baal ik nog steeds geweldig van. Domweg niet beter opgelet en toen ik erachter kwam was het al veel te laat. Ik laat het voorlopig maar zo zitten, hij zal er inderdaad wel om vliegen denk ik..

XXL, jij bedankt voor het ontwerp op deze manier, het is erg prettig bouwen zo!

Groeten Paul. (vader van rc Nick)
 
Vliegen zal ie, en tja die vleugel, beschouw het gewoon als een modernere uitvoering. Misschien vliegt ie zelfs beter zo.

Je hebt de servo's toch al ingebouwd in de romp hoop ik ?

De romp is netjes geschuurd, gaat wel vlot eh zo'n romp schuren ?
 
Hallo,

ja, misschien moet ik het ook wel als een moderne uitvoering zien. En vliegen zal hij zeker met deze vleugelvorm.

De servo's zitten er nog niet in maar ik heb de uitsparingen in de verschillende rompdelen wel passend gemaakt voor mijn type servo's. De reden is dat ik de hele romp en vleugels ga plamuren en strakschuren, ik heb met de romp al een begin gemaakt en dat wat nu geschuurd is ziet er vreselijk strak uit. Het stof wil ik dus niet in de servo's en motor hebben, vandaar dat ze er nog niet inzitten..
Het schuren van de romp gaat inderdaad erg mooi met zo'n schuurmachientje, het kostte mij 2 uur om hem zo te krijgen.
Ik ga er deze week mee verder en zal dan wel een aantal foto's plaatsen, Volhout heeft me uitgelegt hoe dat werkt (dank daarvoor Harm !).

Tot dan!

Groeten Paul.
 
Hallo,

Ben al weer een stukje verder met de Mustang.
De romp is gedeeltelijk geplamuurd en geschuurd, de servo's zitten er nu in (ik kon niet schuren en wilde er toch verder mee,maar ik haal ze er nog weer uit..), de vleugeldelen zitten aan elkaar,de stuurkabels in de vleugels zitten erin en de kabel voor het hoogteroer zit ook.
Ik zit alleen nog te twijvelen of ik de servo en kabels voor het richtingroer erin zal maken, volgens mij gebruik je toch bijna geen richtingsroer met deze kleine modellen??
Ook zal ik eens proberen een aantal foto's te plaatsen, hopen dat het lukt....

Groeten Paul.


6E426B156216E673769C3FF6E7614A02
 
Jij bent vroeg op !!

Hee Paul,

Mijn spitje heeft ook geen richtingroer. In praktijk kun je er prima mee vliegen. Spitje MKII krijgt er wel een, omdat ik nog stuurcorrecties wil kunnen doen tijdens de landing.

Harm
 
Gelukt !!

Hoi Harm,
ik was al een uurtje of 2 op hoor. Op zaterdag ga ik er meestal vroeg uit om een tijdje lekker rustig rond te kijken op een aantal forums en sites.
We gaan vanmiddag vliegen in Tubbergen trouwens, heb je ook zin om te komen?
Kan ik de Mustang ook wel meenemen als je dat wilt.
Misschien tot dan!

Groeten Paul.
 
Krapjes, daar binnen in die romp....
Kun je het zwaartepunt ook goed krijgen door de volgorde van de componenten te veranderen ?? Het lijkt of de ontvanger boven op de motor regelaar ligt. Dat kan storing veroorzaken.

Beste volgorde:
motor, regelaar (korte verbindingen)
accu
servo's
ontvanger
antenne ver weg van de motorregelaar en mogelijk ook van de servos

Als het niet anders kan dan zo, doe dan een goede range check met draaiende motor (3/4 gas is erger dan vol gas).

Is de romp veel zwaarder geworden door plamuren ?? Ik heb het bij mijn spit niet gedaan, maar als het weinig verschil maakt, dan overweeg ik het voor spitje MKII
 
Krapjes, daar binnen in die romp....
Klopt ! Maar niet te krap hoor, omdat de servo's klein zijn is er toch plaats genoeg. Ik heb ook nog een heel klein zwevertje (Robbe Disco) en daar is de ruimte de helft van deze Mustang ;-).

Kun je het zwaartepunt ook goed krijgen door de volgorde van de componenten te veranderen ?? Het lijkt of de ontvanger boven op de motor regelaar ligt. Dat kan storing veroorzaken.
Zwaartepunt moet wel lukken, ik denk dat de Lipo achter de servo's moet komen maar met een verlengkabeltje lukt dat wel.
Dat het door elkaar lijkt te liggen klopt, ik heb het er zo maar ingepropt om stroom voor de servo's te krijgen. Alles gaat er nog weer uit en krijgt een fatsoenlijke vaste plaats.

Beste volgorde:
motor, regelaar (korte verbindingen)
accu
servo's
ontvanger
antenne ver weg van de motorregelaar en mogelijk ook van de servos

Als het niet anders kan dan zo, doe dan een goede range check met draaiende motor (3/4 gas is erger dan vol gas).
Dank voor de tip! Die volgorde ga ik ook aanhouden behalve dat de Lipo een andere plaats krijgt. Als ik jou volgorde aanhoud dan moet ik denk lood in de staart toevoegen, en als ik ergens een hekel aan heb is dat wel lood in een model stoppen..

Is de romp veel zwaarder geworden door plamuren ?? Ik heb het bij mijn spit niet gedaan, maar als het weinig verschil maakt, dan overweeg ik het voor spitje MKII
Dat valt heel erg mee, ik had ook gedacht dat het zwaar zou worden maar ik schuur het zo dun dat er maar een heel dun laagje zitten blijft. Het blijft natuurlijk een afweging tussen mooi en functioneel en bij deze ga ik voor mooi, dan maar een paar gram plamuur ;-).
Mocht jij het gaan gebruiken dan let goed op dat je oplosmiddelvrije plamuur koopt, zelfs met iets oplosmiddel erin vreet het gelijk in het Depron. Ik heb verschillende soorten geprobeert en Alabastine doe het zelf plamuur, milieuvriendelijk werkt prima. Deze grote oranje tubes kosten rond de 7 euro en daar kun je wel 10 Mustangs mee.

Ik bel je nog wel over het vliegen vanmiddag..

Groeten Paul.
 
@ xxl66 na de spitfire weer al een mooi project gemaakt met de mustang en exstra stevig dit model
k'zal hem zeker ook eens proberen bouwen weer eens en heel andere manier ben benieuwd
ps nog altijd geen filmke

Spinner gaat enkel lukken als ik een vaste as neem denk ik ipv met propsaver.
bij mijn spitfire is het mij gelukt
om een spiner er op te zetten met propsaver ,ben hem nog geen enkele keer verloren
nog tijdens het vliegen of het landen als de prop wat haperde
ik zette hem vast met een druppeltje pu lijm aan beide zijden van de schroef

IMG_2258.jpg


IMG_2306.jpg


IMG_2310.jpg


IMG_2317.jpg


IMG_2318.jpg



. Deze plannen kan je nog bewerken nadat de trialperiode is afgelopen omdat er dan een beperking zit op aantal max objecten in een tekening en die is redelijk hoog.

Ondertussen ook nog ff de PDF versie er op gezet, allemaal A3 formaat.

als de trail afgelopen is het programma het programma verwijderen ,
en dan opnieuw installeren en dan kan je opniew beginnen
 
mustang

Hallo iedereen,Eindelijk is mijn mustang af!! ik heb hier een paar foto`s om te laten zien hoe hij er uit ziet.



43d2379fd29bd781362933964cf89bea


6ed3bfcb6d12e5d340c8859ad87818e1


7b8b30ea7a97196576f6c651872909fe


voor degenen die hem kennen het is de mustang met de vleugels verkeerd om:D de maiden duurt nog wel even want het is niet echt mooi weer hier:-?

Groeten Nick
 
Laatst bewerkt:
prachtig ook al is het mustang verkeerd HI HI :)

we zien uit naar je maiden en filmke .
Ik wens je alvast veel succes met je maiden
hier in Brugge is het weer ook niet veel beter te veel wind om te vliegen vandaag
 
Back
Top