Depron Mustang P-51D full fuse (80cm wingspan)

maiden

Hallo idereen,

Gisteren de maiden!! maar het ging niet echt geweldig. eerst afstandscheck en dat ging allemaal goed. de servo`s andersom gezet omdat de rolroeren verkeerd om gingen. toen hebben we hem met motor uit weggegooid. hij ging mooi rechtuit alleen hij reageerde niet op de rolroeren. iets een schuine landing. dus hebben we op de zender de uislag vergroot. 2e keer vloog hij een stuk beter alleen hij ging direct naar rechts toe. ik had op de zender de rolroeren vol naar links maar dat maakte niks uit. hij knalde best wel hard in de grond. toen we er naartoe liepen bleek dat de motorschot helemaal los zat. de rechtervleugel was ook gescheurd en het hoogteroer was beschadigd. wij denken dat het de verkeerde lijm was. wij gebruiken zins kort een nieuwe soort lijm. dat is pur lijm. maar de Mustang hebben we nog van houtlijm gemaakt. en op een ander bouwpakket van mij hebben we ook houtlijm gebruikt en geen enkele rip zat vast.:confused: het is allemaal wel weer te maken alleen dat kost weer tijd. agja, verder nog een leuke avond gehad. lekker 1 uur staan vliegen met de Robbe Disco en de Guppy. 4 lipo`s leeg dus wij hebben een geslaagde dag gehad.

Groeten
Nick

Mustang en guppy

Hoi Nick (en Paul),

Met motor uit weggooien, om te kijken of alles wel werkt doen mensen met zwevers en zeer langzaam vliegende trainers wel eens. Maar je kunt een kist als de mustang nooit snel genoeg (gecontroleerd) weggooien. Waarschijnlijk werkte alles fantastisch maar had je een stall dorr de lage gooisnelheid.

Witte houtlijm is niet fantastisch met depron. Gebruik beter POR of epoxy.

Maar ik lees in je handtekening dat je een guppy gebouwd hebt. Ik ben nieuwsgierig....

Ik wilde er zelf ook eentje bouwen en ben op internet gestuit op tekeningen van de guppy1, maar die tekeningen waren niet compleet. Ik nam contact op met de ontwerper en die zei dat er binnenkort tekeningen van een guppy2 zouden...ik wachten, en wachten.... en toen guppy2 eindelijk klaar was vroeg hij 19 dollar voor de tekeningen (in pdf formaat, dus dan moet je ze nog voor 20 euro of zo laten uitprinten op A0 formaat).

Toen ben ik dus afgehaakt.

Heb jij gebouwd van de incomplete set die op internet rondzwerft ??

Harm

zwever

Hoi Harm,

Ja wij hebben de guppy gebouwd. Alleen is hij gecrashed met het orginele ontwerp. wij vonden hem niet mooi en we hebben hem veranderd. Wij hebben zelf de guppy een stuk korter gemaakt en een houten romp met een depron vleugel gemaakt. hij vliegt nu geweldig mooi en lekker rustig. Met iets meer wind doet hij het ook goed. De guppy is nu mijn vader`s trainer geworden. Wij hebben nog wel de tekeningen. Als je je privé e-mail adres wil sturen dan sturen wij de tekeningen wel. Alvast veel plezier met bouwen. Verder hebben we de mustang opnieuw gelijmd met pur lijm. De witte houtlijm werkte ook niet op hout:confused: Ik heb boven nog een andere zwever liggen, de Great Planes Spirit waarvan de 1e vleugelhelft af is. De ribben in de vleugel kan ik er zo weer uithalen:rolleyes: We hebben 2 dagen geleden weer gevlogen met de mustang en het ging 12 seconden goed. Mijn vader gooide hem weg en hij vloog mooi rechtdoor. Maar ineens kwam er een heel erg harde windvlaag en ging de mustang in een paar seconden naar 15, 20 meter. Daar maakte hij een looping en kwam in een flat spin terrecht. Ik kon er niks meer aan houden en toen crashde hij. De vleugel is op dezelfde plek gescheurd, het hoogteroer is kapot en de neus+motor liggen eruit. Inmiddels hebben we de vleugel en het hoogteroer alweer gelijmd en de motor kan er bijna in. Met minder wind vliegt hij denk ik heel erg mooi.

Groeten

Nick en Paul

Back