Ja. en je hebt die mooie gele zeker niet op ... :rolling:
Dirk
die is alleen voor veraf

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja. en je hebt die mooie gele zeker niet op ... :rolling:
Dirk
hallo gerard,
ziet er weer heel indrukwekkend uit
ben benieuwd naar het eindresultaat
Niek
Wouw zeg! Ik vind het zo gaaf om iemand een kist helemaal zelf te zien bouwen, respect hoor!
En inderdaad, dit ziet er allemaal weeer veelbelovend uit! Zet 'm op!
200% mee eens. Gewoon doen. Elk bouwsel wordt mooier en beter afgewerkt.Je moet er gewoon aan beginnen. Al doende leert men.
Nee, hier ben ik niet bang voor.
We hebben dan ook niet zomaar een alu buis uit de winkel gehaald.
Deze is speciaal besteld bij een Duits bedrijf, die vleugel buizen maakt.
Dit aluminium is behandeld. En de buis waar je hem in schuift lijkt op karton.
Deze worden in verschillende doorsnedes verkocht. Ook voor grotere kisten.
Link naar deze site komt nog.
Ik snap ik grote lijnen het principe en de volgorde van het baggen van een vleugel. Alleen het aspect ''spuiten van de Mylars''. Als je de vleugel een kleur wilt geven, begrijp ik hieruit dat je dit doet door de mylars met een spuitbus te spuiten op het contactvlak met het glas en dat de verf tijdens het baggen van de mylar los komt en in de glas/epoxy laag wordt gefixeerd?
ok, duidelijk. In dat geval ook de tekening en tekst die je met een stift hebt aangebracht zoals op je foto's te zien?
En zo ja, want voor een stift (permanent)?
De tekening is voor controle. Dan kun je goed zien of je alles goed hebt gelegd. Servo versteviging en kevlar scharnieren.
Dit breng je aan de buitenzijde aan, met een permanente stift.
Zou je dit aan de binnenzijde doen dan komt het in de epoxy te staan.
Gerhard
Nog even t.a.v. de laatste post:
De kevlar strook lijkt redelijk kort. Heeft deze vleugel dan ook alleen ailerons aan de het uiteinde van de vleugel zitten (en dus geen welfkleppen), of was deze foto een tussen opname?
Verder is de strook voor de neuslijst goed te zien. Hoe overlappen de glasmatjes deze strook? Aan beide zijden tot de helft, of komt er ook op de neuslijst nog een extra laag bij en vouw je het er omheen?