DG-800 van Vagenknecht

eerst 'even' mijn asw27 plakken... vandaag een dag trug van vakantie en de eeste schuur is geplakt :hammer:
...soms denk ik wel eens dat ik een freak ben...

Groeten Halmar

zo'n vaard zal het niet lopen, deze week mijn ASW27 plakken en daarna begint het nieuwe schooljaar weer dus ik weet nog niet hoe snel het gaat. als het weer op een vliegtuig gaat lijken zal ik wel eens wat laten horen.

en nou niet met ze'n allen vliegtuigen kapot vliegen he :wink: daar zijn ze niet voor

Groeten Halmar

Schulz van de vario aan de lijn. :|

Zeer vriendelijke, rustige man.

Het goede nieuws: eea. is nog als 'normale' vario inzetbaar; alle electronica heeft ea. overleefd :D (en dat zegt iets over de degelijkheid van het ding; het huis heeft de meeste energie opgevangen 8O ).

Het slechte nieuws: de energie-kompensatie doet het niet meer. :(
Nippeltje afgebroken, huis niet meer luchtdicht, reparatie is onbegonnen werk. :nooo:

Nou ja . . . 't kon erger. :wink:

Nou nog even afwachten wat Corrien te melden heeft over de andere electronica . . .

jan.

Heeft ze al niet "klap" genoeg gehad? :lol:
Nu ja, wellicht wil Jan zijn klapwerk verkopen? Wordt immers al gereviseerd.
Ik zou het doen Halmar. Als iemand het kan...

ik zit me hier een beetje aan me'n hooft te krabben, die romt is nog wel te doen, maar de vleugels zien er uit alsof ze graag herbouwd willen worden. :?
ik denk dat ik gewoon begin met het herbouwen van de rompstukken die missen en er weer een romp van maak, en dan weer eens verder kijken.

klapmotortje, ja wel erg aanlokkelijk... het desbetreffende gat zit toch al in de romp :wink:

@Jan,
op de site van kars vagenknecht lees ik dat zowel de lange tippen, die ik hier heb als de winglets meegeleverd worden. volgens mij hebben die niet gevlogen, heb je ze nog?

Groeten Halmar

Halmar, je hebt gelijk.

Ik heb hier inderdaad nog twee winglets liggen . . .

Helemaal vergeten. :oops:

Maar eh, wil je echt die romp herbouwen??? 8O

Ik acht je tot veel in staat, maar dit . . . :nooo:

Als ik dat geweten had, had ik het intrekbare wiel er niet uitgezaagd . . . :|

Overigens overweeg ik inderdaad het KTW plus motor plus KTW-besturing als een geheel te koop aan te bieden . . .

jan.
jan.

hoe zwaar was hij, de fabrikant zat te denken aan 3.5 kg :?

terwijl ik hier aan mijn ASW27 zit te werken kijk ik af en toe omhoog naar de brokstukken en krijg ik al zin om er aan te beginnen :yes: en nu de hars van het een moet drogen ga ik dat ook doen. ik heb al tekeningen van de site van DG gehaald.

tja dat extra gat is wel jammer, maar doe je nu niets meer aan.

over die winglets, kun je ze opsturen? dat regelen we dan wel via pb.

Groeten Halmar

halmar.
jij bent niet normaal (:alien: :?: ) je bent net bezig met je asw27 en dan ga je al weer verder met het volgende project( :alien: :yes: :worship: )
veel suces

ASW 27 8)

Ontworpen door Waibel.

AS is Alexander Schleiger.

ASK is ontworpen door Kaiser.

ASH is ontworpen door . . . dat zoeken we op. :oops:

jan

als de hars van de een moet drogen kun je met het andere vliegtuig verder, mits je genoeg ruimte hebt. die ruimte is voorhanden dus ik ben voorzichtichaan begonnen aan de reparatie.

hier het stuk schuim waarmee het wielgat opgevuld word, later word hieromheen met glasvezel een niuwe huid gamaakt.

100_5297.JPG

maar als hier ook hars op zit weet ik niet meer wat ik moet doen, straks ga ik me nog vervelen :hammer:

Groeten Halmar

Sorry halmar : Martin Heide ;-)

Al is hij waarschijnlijk niet zo goed als ing. Waibel want na de ASH26 heb ik geen andere ASH meer gezien.

Verder niets dan hulde voor halmar de herstel held

halmar als de hars moet drogen ga je toch lekker vliegen met een van je andere kisten of ga je naar teuge om weer eens echt te zweven of kan dat nu niet.

Back