DG-800 van Vagenknecht

Zo, eindelijk foto's met de vleugels er aan!

En: 1e prijs in de categorie ARF op het Concours d'Elegance in Roden! :D

Nou ja zeg . . . :wink:

afb20313.jpg

afb20314.jpg

afb20315.jpg

jan.

Bertus!

Ik was zaterdag op de DLG-dag, en zaterdagavond is er gebeld dat zondag afgelast was, wegens het slechte weer . . .

We wachten af . . . :?

Of ik kom een keer naar Ermelo. :P

jan.

Heren,

even off-topic, Biggs bestaat nog wel en zaterdag is er ook gevlogen, het waaide alleen erg hard en we kregen 2 keer een hele frisse douche. zie:

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=23360

Omdat de verwachtingen voor zondag nog slechter waren, is het afgelast. er waren volgens mij meer fotografen dan piloten, een paar foto´s verwacht ik dus ook wel ;-)

Jammer genoeg zit het weer tijdens de meetings nog niet erg mee....

Echter met de zomer op komst zal de DG-800 toch wel snel aan een eerste keer toekomen ?

Zelfs voor Halmar wordt dit een echte uitdaging :?

Eén van de laatste foto's in levende lijve.

Vlak%20voor%20de%20crash.jpg

Het ging eigenlijk verder best wel lekker.

geen kans op repair?
Na wat al in de prullebak verdwenen is: 0,00000%

Ik hoop dat je er overheen komt
Ach . . . :?

Ik heb onderweg van Beverwijk (via Amsterdam (kreun . . . WAT een files . . . ) naar Groningen uuuuuuuren de tijd gehad
om over eea. na te denken . . . :nosmile:

Ik stel me voor dat het net zoiets is als een bepaald type echtscheiding (heb zelf geen ervaring), dat je denkt: Het was een fantastische vrouw :yes: , maar het mocht gewoon niet zo zijn, wij waren niet voor elkaar geschapen . . . :nooo:

Alles wat er nog van haar over is verdwijnt nu in de vuilnisbak. :cry:

Maar, zoals wij in (cq. afkomstig uit) Twente vroeger zeiden: "Nao disse, weer 'n frisse!" :P

jan.

Bertus!

Op een punt moet ik de hand denk ik in eigen boezem steken: na het vliegklaar maken (accus plaatsen) heb ik niet de handen onder de vleugel gehouden, om het zwaartepunt te controleren . . . :?

Zou dat mischien iets te voorlijk gelegen hebben, zodat 'ie na het loskoppelen direct op de neus ging staan? :roll:

Tja, en dan is een seconde naar je zender kijken funest . . . :yes:

Nou ja . . . :?

Zie hierboven. :wink:

jan.

Tja.. ben er ook nog niet over uit hoor.

Begin mij nu pas te realiseren hoe moeilijk het moet zijn als getuige te moeten optreden.
Je ziet het gebeuren, maar wat gebeurde er nu eigenlijk?

Wat ik me denk te kunnen herrinneren:
Het volgen van de sleper ging steeds moeilijker.
Eén van de laatste bewegingen was een scherpe zwaai naar links.
Daarna de neus scherp omhoog (bijna vertikaal).
Direct daarna de neus loodrecht omlaag voor 1 a 1,5s.
Up-trekken heb ik niet echt kunnen zien.
De vleugel brak voor mij geheel onverwacht en zonder (zichtbaar) doorbuigen.

Het (zo gemakkelijk?) breken van de vleugel ben ik nog wel het meest van onder de indruk 8O

sow, gecondoleerd zeg,
Ik volgde dit draadje al de hele tijd voor de mooie fotoos, gebeurd zoiets! Maar het lijkt inderdaad (volgens de beschijvingen) dat hij te scheef kwam te hangen, gevolgd door een overreactie, gevolgd door een stall. Dat hij daarna breekt vind ik idd ook raar. Op dat filmpje van die zwever met straalmotor zie je de vleugels echt alle kanten op zwiepen!
Maar goed, Hoop dat je inderdaad door gaat met zweven en veel sterkte.

Van mijn kant ook sterkte!! Super vervelend zeg! :cry:

Je weet dat je als modelvlieger dit risico loopt. Kan je d'r niet tegen, ga dan postzegels verzamelen. (maak ik mezelf altijd wijs :wink: ) Maar dit blijven wel traumatische ervaringen! Ik heb zelden zo'n kapotte zwever gezien!:puppydogeyes:

Is er nog wat apparatuur bruikbaar?

Back