strutter
PH-SAM
@Michiel: ik hoef daar niet een schatje voor tegen een kist te zeggen, ze zou me zo ook al opgeven voor dat programma 
@Jan, helemaal mee eens!!!
Brengt me op hetvolgende:
Motor is een Multiplex BL X-22-23, huidige prop is een 8x3,6"
Geen idee hoeveel ampere deze opzet trekt maar geeft aardig wat trekkracht voor zo'n kleine opdonder
2300U/min/V , 15/18A vind ik op het internet.
Deze motor zat samen met zijn broertje voorheen op een tweemotorige Fokker FVIII welke 1150 gram woog en hiermee heel goed gemotoriseerd was.
2S 3200 was daarop goed voor 15 minuten vliegtijd.
Heb voor deze DH6 nu een 2S-1600 Lipootje, zal ook wel iets van 15 min vliegtijd geven schat ik
5,5x4,5" wordt deze mee gebruikt op een Funjet en met een 6x3" gebruikt hij 9,1A las ik ergens.
Het liefst wil ik uiteraard een zo groot mogelijke prop met weinig spoed.
Ik denk dat ik met de huidige 8x3,6" al redelijk aan zijn max zit, heb echter nooit de stroom gemeten.
Iemand ervaring met deze materie of propsuggesties?
Zijn er leveranciers die dergelijke houten propjes verkopen in de oldtimer look?
Groeten, Ralf

@Jan, helemaal mee eens!!!
Brengt me op hetvolgende:
Motor is een Multiplex BL X-22-23, huidige prop is een 8x3,6"
Geen idee hoeveel ampere deze opzet trekt maar geeft aardig wat trekkracht voor zo'n kleine opdonder

2300U/min/V , 15/18A vind ik op het internet.
Deze motor zat samen met zijn broertje voorheen op een tweemotorige Fokker FVIII welke 1150 gram woog en hiermee heel goed gemotoriseerd was.
2S 3200 was daarop goed voor 15 minuten vliegtijd.
Heb voor deze DH6 nu een 2S-1600 Lipootje, zal ook wel iets van 15 min vliegtijd geven schat ik

5,5x4,5" wordt deze mee gebruikt op een Funjet en met een 6x3" gebruikt hij 9,1A las ik ergens.
Het liefst wil ik uiteraard een zo groot mogelijke prop met weinig spoed.
Ik denk dat ik met de huidige 8x3,6" al redelijk aan zijn max zit, heb echter nooit de stroom gemeten.
Iemand ervaring met deze materie of propsuggesties?
Zijn er leveranciers die dergelijke houten propjes verkopen in de oldtimer look?
Groeten, Ralf