Hoi Ronald ,
Ik heb mijn DHC-2 voorzien van 6 Hitec HS-225BB mighty-mini's , deze kosten ook 19.99 p/st bij wouters modelbouw.
Mijn dhc-2 is bijna klaar voor de maiden. Hij moet nog worden uitgebalanceerd en de roeruitslagen moeten worden ingesteld. Hier een klein foto verslagje:
De dummy stermotor en cowl , ik heb keine sleuven gemaakt van de gaten in de houten steuntjes. Nu kan de cowl als een bajonet op de deels aangedraaide inbusboutjes worden geplaatst. Hiernaa moeten de boutjes nog maar een klein stukje worden aangedraaid.
![]()
![]()
Ik gekozen voor de Power32 icm met de aanbevolen 60A esc , dit is wel een beetje overkill denk ik maar voor een bushplane kan dit geen kwaad![]()
![]()
Het kleine schakelaartje van de esc heb ik met een klein beetje 30min epoxy aan de zijkant van de romp bevestigs. Als de cowl is gemonteerd zie je hem niet meer zitten.
![]()
Alle nylon kwiklinks heb ik vervangen door metalen van usa type ( met die onmogelijke schroefdraad ja ! ) , deze passer perfect op de meegeleverde stuurstangen. Voor jet hoogteroer heb een ball-link gebruikt zodat ik geen metaal in metaal heb.
![]()
![]()
![]()
De servo kabels naar de vleugel zitten allen op één mpx steker , handig bij demontage.
![]()
Blik in de romp. De ontvanger zit met een soort van ''klik'' klitterband bevestigd en de antenne's komen in stukjes bowdenkabel. Zo is de ontvanger makkelijk in en uit te bouwen waardoor ik hem ook in andere modellen kan gebruiken.
![]()
De DHC-2nu alleen nog Dubro 4 1/2 inch Tundra banden er op een hij is compleet.
![]()
Gewicht met 4s3600mAh : 2369gram
![]()
Ik heb de flaps op de 3 standen schakelaar van mijn T7Cp gezet , ik hoop dat 2 flap mogelijkheden genoeg zijn.
Mvg,
Bart
Hoi Bart,
Super mooi is hij geworden,ik heb de mijne ook inmiddels binnen van staubenfiel uit DL alleen is de stang gebroken van de elevator dus weer retour gestuurd naar wat email contact met hun.
Maar verder een prachtig toestel.
Ben benieuwd hoe de staart in elkaar past want dat schijnt nog niet zo makkelijk te gaan las ik overall!
Ik ga hem vliegen met de G25 van turnigy met 780 KV en een 60amp turnigy pluch.
Maar voorlopig nog maar even geduld hebben tot alles binnen is.
Kijk er wel naar uit om hem te vliegen daar ik nog niet zo heel erg lang vlieg. heb nu een mentor en een funcub en daar gaat het prima mee nog geen echte crasch gehad.
Heb je trouwens Y kabels gebruikt? wat ik soms lees!
Groetjes,
Ronald.
Laatst bewerkt: