Na aardig wat leuk rondgevlogen te hebben en zelfs geprobeerd een rompje er voor te maken, ging ik toch maar weer eens klooien met de gascurve. Bleek dat hij nog vanaf 60 omhoog liep. niet ideaal dus. Motor werd ook af en toe best warm.
Heb ook nog geprobeerd om met een flink laag toerental te vliegen. op het gegeven moment kon ik leuk hoveren, maar als ik een stoot pitch gaf, dan stallde de bladen meteen

. de motor ragt ze er wel door...
Uiteindelijk teruggezet naar 100%. Nu leek hij wel weer lekker te vliegen, wel met minder toeren dan met de curve van 60 tot 100... raarrrrrrrrrrrrrr.
Had mijn nieuwe datalogger erop zitten.
1e stuk is beetje leuk rondvliegen met een paar keer vol pitch. gas volgens mij constant op 100%. daarna ff stil gestaan en daarna nog wat gefladderd en met de curves zitten klooien. Moet mijn RPM metertje nog een keertje installeren.
Maar goed. blijkbaar is er toen toch iets mis gegaan.... :roll:
Hij vloog nog wel, maar minder dan eerst. Beetje kortsluiting in die 2 statorpooltjes

. aardig gebakken draadjes. Denk dat ie die dan als 1 wikkeling ziet, werkt dus alsnog wel. maar minder goed dan eerst natuurlijk.
Heb nu alle wikkelingen weer eraf gesloopt en zit nu te twijfelen of ik weer met 1mm draad ga wikkelen, of dat ik ga proberen om met iets dunner draad meer wikkelingen erop te krijgen.