nou jongens, het grote moment

. Jammer genoeg nog geen filmpje en nog niet ECHT goed gevlogen, maar hij is wel van de grond geweest!!!!
Zaterdag kreeg ik weer onderdeeltjes binnen zodat ik door kon. Zondag werd ik een beetje ziek, maar heb nog wel wat in elkaar geknutseld.. Daarna t/m vandaag ben ik behoorlijk ziek geweest (virus ofzo...). Kon amper meer iets doen. Toch tussendoor nog wat lopen klooien en testen en uiteindelijk ff gehoverd in de huiskamer. Jammer dat het zo'n puinweer buiten is...
Had de power analyser en een toerenteller erop gezet. ff beetje gasgeven... WOW, loopt echt zoooooooo mooi soepel! Het zoemt gewoon rustig

. Binnen met een zaklampje voor de toerenteller erboven en mijn gezicht ernaast durfde ik toch niet harder dan 1600RPM.. Met 0° pitch gaf de power analyser ±3,3 amp aan! das echt niks

. tikkie meer gas en het gaat meteen al veeeeeeeel harder. Gok dat ik de 2500rpm makkelijk haal...
Uiteindelijk gascurve naar beneden gehaald tot 50% en geprobeer te hoveren. Nou, was een beetje wobbelie, maar dat moet ik nog afstellen (uitslagen,expo). Was al wel te zien dat hij het vet makkelijk trekt in ieder geval!
Ben daar dus wel tevreden over en ben benieuwd wat ie op vol gas doet!
Ik moet nog wel dikkere rubbers in de kop gooien gok ik, de tips van de bladen kan ik bijna tot de staartbuis wobbelen... Kan bij mijn andere T-Rex echt niet!
Om de staartbladen vrij te houden van de hoofdbladen moet er dus toch een lange buis op. Die heb ik liggen, alleen moet er ook een langere riem op. FF wat gemeten enzo, denk dat het met 1 van deze moet gaan lukken:
A 6Z16M468030 Single Sided 2.03 MM (MXL) 468T 3.0 Neoprene Fiberglass 950.976mm
A 6Z16M472030 Single Sided 2.03 MM (MXL) 472T 3.0 Neoprene Fiberglass 959.104mm
Vliegklaar weegt ie nu trouwens 830 gram. Valt me op zich nog mee. Standaard T-Rex weegt volgens specs rond de 670gr. SE 690 gr.
Trekt ie met gemak
Paar fotootjes heb ik al wel:
Snel weer terug me nest in :roll: en hopen dat ik maandag weer door kan met afstuderen. Weekje in te halen...