Discussie en bouw E-Club20!

Als je het maar uit je hoofd laat om bij ons in de buurd te gaan vliegen met die goedkope prut servotjes.
Sorry Martijn maar dat is complete onzin. De kans dat er iets door die servo stuk gaat is even groot als bij een futaba. Centreren doen ze ook goed (degene die ik heb, maar die verschillen nauwelijks met deze nieuwere serie) resolutie is niets op aan te merken (aangezien je een roer 4mm laat bewegen) kracht en snelheid zijn prima. Als ik extra geld zou besteden zou ik snellere servo's kopen dan de 3102.

Daarnaast, hoeveel gevaarlijker is een op hol geslagen E-club20 dan een E-Q500?

Je moet bij HC altijd goed de reviews lezen, er staan in dit geval een paar zeer negatieve reviews bij. Ik zou ze dan niet nemen.

HC heeft goede en slechte servo's, ik heb zelf 4 HC servo's voor een racer, waren wel erg duur (zelfs bij HC) maar zijn super servo's, zitten ook erg mooi in elkaar.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/...DS9660_Precise_Digital_Servo_4.6kg/.10sec/27g

Deze zijn ook wel prima, http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idproduct=6607, zijn er ook nog met carbonite tandwielen.

Laatst bewerkt:
Voordat ik er 1 koop bekijk ik altijd de reviews, had ik hier eerlijk gezegd nog niet gedaan. Dat verandert de boel idd.

Ron volgens mij is dat toch heel wat anders, heeft hier toch niet zo veel mee te maken.
Wel leuk om te zien hoe ze zo'n motor inbouwen (voor zo ver als je over inbouwen kan spreken).

Laatst bewerkt:
Goed, nu ik hier lekker heb opgeruimd en de Quikie en de what`s up af zijn, word het tijd om aan deze te gaan werken. Ik hoop dat Robbert heb binnenkort op kan sturen :D
De servo`s die ik moet gaan gebruiken ben ik nog niet helemaal uit, iemand tips?

Mike

mm, 9gram`s in een club20 kist durf ik niet aan, ik zit toch die 19 gram`s te overwegen... Ik gebruik ze in m`n quike en Nando volgens mij ook, en ben er best tevreden over.

Mike

Nee ik gebruik die niet, ik gebruik een eerdere versie.

Leuke calculator Erik, die kende ik nog niet.

Ik heb al een paar geschikte servo`s gevonden, 16 gram en trekken 2,5 kilo.
De accu word een 4cellen 3000 met een 100A regelaar met de door Nando bedachte motor.
Ik hoop deze week de electronica te gaan bestellen.

Mike

Ik geef altijd een een motor icm een accu.
Die motor op 4s zou niet zo snel gaan...

Waarom 4s? :confused: Heb je de accu al?
Een motor voor 4s uitzoeken (bij hobbycity) is veel lastiger.
~1900-2200 kv motor die tot 60A aan kan...
Ik kon geen buitenloper vinden die daar aan voldoet.
Deze komt nog het dichtste in de buurt, A36-46 Brushless Hybrid Inrunner/Outrunner 2900kv $36.55
Maar dan kun je nog geen 6X6 draaien waarschijnlijk. (heb hem in gebruik, moet nog meten)
Binnenlopers die die stroom aankunnen zijn meestal erg groot,
KB36-50-16S 2200kv Brushless Motor (FIN) $29.95 of KB28-57-14L 2000kv Brushless Motor (FIN) $32.25 bijvoorbeeld.
Maar dan zit je ook ver buiten de spec's kwa stroom, dat kan misschien als je erg goed koelt.

Turnigy B36-56-06 1800kv Inrunner $25.95
Lukt wel maar is erg zwaar...

waarom ik op 4cellen wil is dat de motor dit volgens de specs maximaal aankan.
De 3cellen die je aangaf heb ik hier nog liggen, e.v.t. kan ik hem dan ook wel afwisellen met de lipo van mijn GC.

Mike

2X 3s hé, ik had het over 6s

De specs moet niet helemaal letterlijk nemen, die van watt en spanning zijn imo redelijk nutteloos. A zou nuttig zijn als ze dat goed zouden doen.
Maar als je vermogen en spanning weet kun je strom berekenen, dat doe ik dan maar.

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp SK Series 35-36 1400Kv / 550w $23.92
Model: SK35-36 1400
Kv: 1400rpm/v
Weight: 115g
Rated Power: 550w
ESC: 40A
Cell count: 3~4 Lipoly
550W@4s zou ~40A zijn, de esc die zij aangeven is 40, dus de max volgens hun is 40 (dit neem ik aan als max continu, zonder goede koeling, dit gaat omhoog als je hem maar zelden volgas vliegt of goed koelt.)
En dan is het temperatuur in de gaten houden om te kijken op je in de praktijk nog meer kan. (zo heb ik bij motoren al 80A gehaald van de 55A spec's maar de tgy sk zit er een stuk dichterbij)

Wil je meer vermogen uit de motor halen moet de spanning omhoog, dat maakt voor zoon motor weinig uit als je de stroom maar niet verhoogt.

6s 21VX40A 840W, lijkt me voldoende voor een Club 20, waarschijnlijk zit je dan ook rond een 6X6-7X6 prop en een hoop toeren, lijk mij redelijk ideaal.

De specs moet niet helemaal letterlijk nemen, die van watt en spanning zijn imo redelijk nutteloos. A zou nuttig zijn als ze dat goed zouden doen.
.

Is weldegelijk nuttig. De specs zijn veelal gebaseerd op worst case scenario dwz ingebouwd zonder koeling. Ik draaizelf met een 200gr/450w max motor 1100W maar dan moet je wel weten hoe. Aangezien de meesten wat minder kaas op hebben zijn de specs begrijpelijk conservatief gehouden. ook de vuistregels die op dit forum aangehouden worden zijn hierdoor ook erg conservatief. Geeft niet, maar het is altijd fijn als er meer uit gehaald kan worden ;)

grtz,

Back