[Discussie] Het "Upgrade-virus"

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door DJ41, 24 apr 2013.

  1. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Ik vind het grappig. Ik ben al bijna 10 jaar professioneel club DJ met minimaal 3 boekingen per week (is echt een fulltime job en kan er perfect goed van leven) en ik heb niets van muziekhardware meer staan ;)
    Wel wat kleine controllers voor Ableton ed maar niets noemenswaardig meer.

    Bert, ik geef je op veel punten wel gelijk in het aspect van 'if it ain't broke, don't fix it' , zo'n beetje de rode draad voor ervaren ITers, echter je opmerking dat niemand nog vliegt met dezelfde multi als 5 jaar geleden snap ik niet goed?

    Makes perfect sense toch? Zo lang is dat nog niet populair en vooral, de controllers staan/stonden nog echt in hun kinderschoenen. Denk dat er enorm veel geëvolueerd is in de laatste 4 jaar. De elektronica is nu iets dat een multi laat vliegen dus dat die dingen geupgrade worden kan ik begrijpen.

    Ik ben ook iemand die graag de 'beste' componenten heeft maar ik zie dit anders. Bij ons waren er mensen in de club met echt ontzettend veel heli's, waarvan de meeste wel ok waren en best goed, maar niets was top. Dan heb ik liever 2 top toestellen dan 10 gewoon goede. Als ik de rekening maak, ik heb ondertss veel minder geld uitgegeven daar zij vaak heli's verkopen met verlies, dan weer iets beter kopen, dan weer verkopen ...
    Ik heb mijn Compass Atom bijna 2 jaar, ding vliegt nog als nieuw, nog nooit iets kapot gehad en ik zou niet weten welk toestel ik kan kopen dat beter vliegt. Goblin 500? Alleen al de prijs van het airframe voor een 500 vind ik lachwekkend en betwijfel of die beter zal gaan vliegen.
    Ik hoor ze nog zo zeggen "je hebt dat allemaal niet nodig" terwijl ik nu heel blij ben daar ik toch wel serieus geëvolueerd ben in vliegen. Van de eerste keer goede ESC en servo's kopen en geen miserie achteraf. (Ik heb 1 upgrade gedaan, ik heb de BeastX vervangen door een Brain, 80 euro opgelegd dus valt best mee).

    Ik heb een Gaui X2 300-size welke leuk is voor het voetbalveld en het indoor seizoen, Atom 550 voor buiten te raggen en nu wil ik gewoon nog een grote 700 maar ik stop mezelf met hem te kopen tot ik achterwaarts & voorwaarts 8jes kan vliegen in alle orientaties, dus normal & inverted. Voor achterwaarts in normal durf ik me soms nog is in verslikken.

    Als je meteen een 'goede' kit koopt bij Heli's valt er op de elektronica na in mijn ogen weinig te upgraden tenzij je absurd gaat doen. Mensen die bv een carbon frame kopen voor hun Logo 600... snap die dingen niet. Is net het hele punt dat de heli superlicht is met het kunststof frame. Mikado bouwt ze bewust zo en dan ga je een carbon frame van 300-400 euro gaan zetten.... Je kan uiteindelijk wel altijd onnodig upgraden...
     
  2. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    715
    Locatie:
    Doesburg
    DJ41, heel herkenbaar.
    De vraag is wellicht is deze drang wel fout of is dit juist een deel van de hobby?
    Ik ben zelf geen multi copter vlieger, wel helie en vleugels, alles zelf geleerd zonder electronica.
    Ik ben niet zo zeer druk met upgraden maar wil wel altijd graag “wat anders” al is het maar om te ervaren hoe dat “nieuwe ding” het doet, zelfs al is het niet beter als mijn “oude ding”.

    Het begon met één 450 helie, toen nog één nu heb ik er meerdere, toen één 500, daarna nog één, nu heb ik er meerder, enz enz.
    Ik heb me ook wel eens af gevraagd, waarom ben ik niet content met 1 helie en 1 vliegtuig?
    Aan de andere kant heb ik voor elke aankoop wel een reden waarom deze weer net leuker, handiger, beter, mooier of weet ik wat is, niemand snapt het alleen ik….

    Maar goed ik heb er uiteindelijk lol mee, wellicht is er nl niets mis mee.
    Wat is de hobby, het vliegen of mischien juist het bouwen en vergaren en afstruinen van de hobby sites?

    Even een leuke quote van Greg Anderson:
    Focus on the journey, not the destination.
    Joy is found not in finishing an activity but in doing it.

    MAW het is juist leuk om altijd up te graden of bij te willen kopen, als je de top bereikt hebt is wellicht de lol er af.
     

Deel Deze Pagina